پیش‌بینی روند قیمت جهانی طلا در بلند مدت

پیش‌بینی روند قیمت جهانی طلا در بلند مدت
کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت جهانی طلا در هر دو حالت کاهش یا افزایش تورم، افزایش می‌یابد.
کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت جهانی طلا در هر دو حالت کاهش یا افزایش تورم، افزایش می‌یابد. به گزارش دارین تایمز، قیمت جهانی طلا در نیمه اول ماه آوریل سال 2013میلادی، حتي تا 10 درصد طی یک روز سقوط کرد. بر این اساس، سقوط 100دلاری قیمت جهانی طلا برای سرمایه‌‌گذاران کوتاه‌مدت اسفبار بود، اما برای سرمایه‌‌گذاران بلند مدت هیچ تاثیری نداشت. قیمت جهانی طلا از 15 آوریل تاکنون 64 دلار افزایش یافته و تا 500 درصد طی 13 سال اخیر رشد کرده است. 
این گزارش می‌افزاید: توضیح علت سقوط آزاد قیمت طلا در ماه آوریل کار بسیار دشواری نیست. اوایل ماه آوریل دو بانک مهم سرمایه‌‌گذاری سوشیت جنرال و گلد من ساكس پیش‌بینی‌های کاهشی از روند قیمت جهانی طلا منتشر کردند. پس از این خبر گزارش فروش 14تنی از ذخایر طلای قبرس توسط بانک مرکزی این کشور به منظور پرداخت بخشی از بدهی خود نیز کاهش بهای طلا را به دنبال داشت. آنچه در 15 آوریل رخ داد ترس سرمایه‌‌گذاران از فروش ذخایر طلای قبرس بود. زمانی که نگرانی‌ها آغاز شد قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت و اونس طلا از دست سرمایه‌‌گذاران در کشورهای آمریکایی و اروپایی به دست سرمایه‌‌گذاران در کشورهای چین و روسیه منتقل شد.
جالب اینجاست که پس از سقوط قیمت طلا در ماه آوریل سرمایه‌‌گذاران به خرید فیزیکی این فلز روی آوردند. نرخ تورم جهاني در سال 1967 از 1/3 درصد به 5/5 درصد افزایش یافت. در سال 1974 نیز به 11 درصد رسید. در سال 1979 به 3/11 درصد افزایش یافت. نرخ تورم در سال‌های 1980 و 1981به ترتیب 5/13 و 3/10 درصد بوده است. طی این مدت قیمت جهانی طلا از 35 دلار به 800 دلار در هر اونس افزایش یافت. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰:۱۶ قبل از ظهر
نظرات (2)

انوشه  ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۴:۳۴ بعد از ظهر

در هیچ بازار و هیچ ویترینی ازین کارهارو نمیبینید. گشتم نبود شما هم بگردین ببینید پیدا نمیشن . کاراتون خیلی تک هستن

علی  ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۲:۱۰ قبل از ظهر

طراحی ی خوبی داره . فقط برای انگشت هایی که تپل هستن بیشتر میاد عرض مدل واسه انگشت های تپلی میخوره بیشتر بیاد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد