پیشرفت بانک قرض‌الحسنه مهرایران در سایه شفافیت

 پیشرفت بانک قرض‌الحسنه مهرایران در سایه شفافیت
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی شفافیت در دو حوزه عملکردی و عملیاتی، اطلاعات و عملکرد مالی خود را به‌صورت مستمر منتشر می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دو جنبه مهم از شفافیت را می‌توان شفافیت عملکردی و شفافیت عملیاتی دانست.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی شفافیت در دو حوزه عملکردی و عملیاتی، اطلاعات و عملکرد مالی خود را به‌صورت مستمر منتشر می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دو جنبه مهم از شفافیت را می‌توان شفافیت عملکردی و شفافیت عملیاتی دانست. بررسی سابقه «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» نشان می‌دهد به لحاظ عملکردی همواره در بازه‌های زمانی مشخص و به سرعت اطلاعات و وضعیت مالی خود را در وب‌سایت رسمی این بانک به اطلاع عموم رسانده است.

علاوه بر این، برگزاری منظم مجامع عمومی و انتشار اطلاعات آن برای عموم نشان می‌دهد این بانک بخش بزرگی از توسعه اخیر خود را مدیون شفافیت اطلاعاتی بوده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای سیاست‌های ارتقای شفافیت مالی و همچنین رعایت قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ترازنامه و صورت‌های مالی خود را به‌صورت فصلی و سالانه برای عموم هموطنان، مشتریان، سهامداران و سایر ذی‌نفعان منتشر می‌کند. براساس مصوبه‌ای که به بانک‌ها ابلاغ شده، بانک‌ها باید در چهار بخش اطلاعات مالی خود را منتشر کنند و در اختیار عموم قرار دهند. این چهار بخش عبارتند از: اطلاعات مربوط به‌صورت‌های مالی، اطلاعات مربوط به مدیریت ریسک، اطلاعات مربوط به حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی و در نهایت انتشار اطلاعات مربوط به رویدادهای مهم. با توجه به این بخشنامه، بانک قرض‌الحسنه مهرایران اطلاعات مربوط به‌صورت‌های مالی، مدیریت ریسک، اطلاعات بر اساس شاخص‌ها، اطلاعات مربوط به حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی، رویدادهای با اهمیت و همچنین اطلاعات مربوط به مقاطع زمانی مختلف را در بخش شفافیت مالی سایت بانک به روز رسانی می‌کند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد