بهرغم اینکه مقامات دو گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر معتقدند که پس از ادغام آنها با یکدیگر، خطری متوجه تولید دیگر خودروسازان نخواهد شد، اما تحلیلگران عقیده دیگری دارند. شرکت عظیمی که درپی ادغام این دو خودروساز مطرح تشکیل خواهد شد میتواند تولید مازاد ۶ میلیون دستگاهی را بهویژه در بخش خودروهای کوچک بازار اروپا ایجاد کند چراکه هر دو خودروساز در این بخش حضوری پررنگ دارند.
بهرغم اینکه مقامات دو گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر معتقدند که پس از ادغام آنها با یکدیگر، خطری متوجه تولید دیگر خودروسازان نخواهد شد، اما تحلیلگران عقیده دیگری دارند. شرکت عظیمی که درپی ادغام این دو خودروساز مطرح تشکیل خواهد شد میتواند تولید مازاد ۶ میلیون دستگاهی را بهویژه در بخش خودروهای کوچک بازار اروپا ایجاد کند چراکه هر دو خودروساز در این بخش حضوری پررنگ دارند.
تحلیلگر شرکت الامسی اتوموتیو در اینباره میگوید: پس از ادغام نرخ بهرهوری کمتر از ۵۸ درصد خواهد بود که میتواند این گروه جدید را با حدود ۶ میلیون ظرفیت تولید مازاد در سرتاسر جهان روبهرو کند. بازار اروپا هم احتمالا در مرکز این تحول قرار میگیرد و از اینرو ممکن است برخی از تاسیسات خودروسازی در اروپا تعطیل شوند. بر این اساس، کارخانههایی همچون تاسیسات فیات در صربستان و تاسیسات واکسهال در انگلستان جزو آسیبپذیرترین کارخانهها از نظر احتمال تعطیلی هستند. برخی از مقامات دولتی و اتحادیههای کارگری پیشتر نگرانی خود را در اینباره ابراز کردهاند.