زیان غول‌های خودروسازی در ایام کرونا

 زیان غول‌های خودروسازی در ایام کرونا
بر اساس گزارش فایننشال‌تایمز، در صورتی که تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه آوریل ادامه پیدا کند، خودروسازان اروپایی و آمریکایی به ترتیب ۵۴ و ۴۴ میلیارد پوند ضرر خواهند کرد و به‌طور متوسط تولیدشان افتی ۲ میلیون دستگاهی خواهد داشت.

 بر اساس گزارش فایننشال‌تایمز، در صورتی که تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا پایان ماه آوریل ادامه پیدا کند، خودروسازان اروپایی و آمریکایی به ترتیب ۵۴ و ۴۴ میلیارد پوند ضرر خواهند کرد و به‌طور متوسط تولیدشان افتی ۲ میلیون دستگاهی خواهد داشت. بر این اساس، تاکنون جنرال‌موتورز ۱۳ میلیارد پوند و فورد ۵/ ۱۲ میلیارد پوند از این تعطیلی آسیب دیده‌اند. حتی دایملر هم که فروش خوبی داشت با افتی محسوس مواجه شده است.

هربرت دیاس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن نیز می‌گوید که ضرر هر هفته تعطیلی شرکتش به ۷۷/ ۱ میلیارد پوند می‌رسد. از سوی دیگر حتی در صورت طبیعی شدن اوضاع تا میانه ماه مه، بازار خودرو به زمان زیادی برای بازیابی وضعیت خود نیاز دارد. اما این همه ماجرا نیست و خودروسازان باید پس از تعطیلی‌ها به فکر اجرای قوانین سخت‌گیرانه محدودیت آلایندگی دی‌اکسید کربن باشند؛ چراکه در غیر این صورت با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۹:۴۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد