تمدید تعلیق طرح ترافیک

 تمدید تعلیق طرح ترافیک
در حالی که از چهارشنبه هفته گذشته اخباری درباره احتمال از سرگیری اجرای طرح ترافیک در هفته جاری منتشر شد، روز گذشته استاندار تهران اعلام کرد فعلا تصمیم جدیدی در این ارتباط اتخاذ نشده و لغو اجرای طرح ترافیک همچنان ادامه پیدا می‌کند.

 در حالی که از چهارشنبه هفته گذشته اخباری درباره احتمال از سرگیری اجرای طرح ترافیک در هفته جاری منتشر شد، روز گذشته استاندار تهران اعلام کرد فعلا تصمیم جدیدی در این ارتباط اتخاذ نشده و لغو اجرای طرح ترافیک همچنان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، اتاق فکر مشترک پلیس راهور، شهرداری تهران و شورای شهر در هفته گذشته درباره بازگشت دوباره طرح ترافیک البته با تغییرات جزئی متناسب با شرایط کرونایی به جمع‌بندی رسید و احتمال اجرای طرح از امروز در رسانه‌ها مطرح شد. اما تازه‌ترین اخبار در این خصوص حاکی از این است که مقامات دولتی و مسوولان ارشد دخیل در مقابله با شیوع ویروس کرونا هنوز با این تصمیم موافقت نکرده‌اند.

ریشه تصمیم‌گیری داخلی مدیران برای اجرای دوباره طرح ترافیک، وضعیت بغرنج ناشی از حجم بالای ترددهای خودرویی در محدوده مرکزی شهر بود. پلیس راهور از افزایش ۴۰ تا ۷۰ درصدی بار ترافیک در ساعات مختلف روز در محدوده مرکزی شهر خبر داد و با انتقاد از رواج بی‌نظمی ترافیکی در معابر، از بروز مشکلاتی همچون توقف‌های دوبله و انسداد مسیر در برابر عبور خودروهای امدادی نظیر آمبولانس و آتش‌نشانی خبر داد که بدون مداخله ترافیکی نمی‌توان چاره‌ای برای آنها اندیشید.

ایده مورد توافق پلیس و مدیریت شهری این است که طرح ترافیک در حلقه اول و دوم دوباره اجرا شود اما امکان ورود رایگان به این محدوده‌ها قبل از ساعت ۸ برای خودروسواران فراهم باشد و بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز بتوانند به‌صورت رایگان از محدوده خارج شوند. با توجه به تغییراتی که فعلا در ساعت کاری ادارات دولتی اعمال شده، با این تدبیر کارمندان دولت می‌توانند با خودروی شخصی در محل کار خود حاضر شوند. با این حال به نظر می‌رسد چنین تصمیمی ممکن است بر بار ترافیک در پیک صبحگاهی بیفزاید و مشکلات عصرگاه به ساعات اولیه روز نیز تسری پیدا کند. از طرفی شاغلان بخش خصوصی و کسبه که ساعت کاری آنها عموما بین ۱۶ تا ۱۸ به اتمام می‌رسند، مشمول خروج رایگان نخواهند شد و بار هزینه مضاعفی به خاطر خودروسواری اجباری در روزهای کرونایی به آنها تحمیل می‌شود. در کنار این موارد، تاکید مسوولان استانی و کشوری ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که بازگشت طرح ترافیک منوط به ارتقای ایمنی مسافران حمل‌و‌نقل عمومی در برابر ویروس کرونا باشد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: طرح ترافیک تا زمانی که مقدمات افزایش حفاظت فیزیکی در حمل‌و‌نقل عمومی را افزایش ندهیم اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: بیماری کرونا وابستگی زیادی به محیط‌های پر جمعیت دارد و در این محیط‌ها شیوع پیدا می‌کند؛ بنابراین ما معتقد بودیم طرح ترافیک باید لغو شود و مردم از حمل‌و‌نقل عمومی کمتر استفاده کنند.

به گفته بندپی، از روز شنبه مقرر شده که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل‌و‌نقل عمومی اجباری شود و در عین حال فعلا طرح ترافیک نیز اجرایی نمی‌شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم. با این وجود به گفته محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران، طرح مورد توافق پلیس و مدیریت شهری برای بازگشت طرح ترافیک از سوی رئیس شورای شهر به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده و احتمالا در جلسه این ستاد در روز شنبه یا یکشنبه با حضور رئیس‌جمهوری درباره آن تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵:۱۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد