معاون مهندسی سازمان و سیستمهای ایرانخودرو گفت: سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) اقدامی موثر در فرآیند ثبتنام طرحهای فروش خودرو برای افزایش رضایتمندی مشتریان و مقابله با سودجویان و دلالان است.
یکی از رویکردهای جدید در فرآیند ثبتنام خودرو، احراز هویت قطعی متقاضیان از طریق سامانه امتا است. در این طرح متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان پس از ورود به سامانه ثبتنام شرکتهای خودروساز، به سامانه امتا هدایت شده و پس از احراز اطلاعات، مجدد به سایت خودروساز موردنظر ارجاع شده و ثبتنام در آن سایت را تکمیل میکنند.
در این زمینه «اصغر حقپناه» معاون مهندسی سازمان و سیستمهای ایرانخودرو گفت: با توجه به مراجعه تعداد بسیار بالای متقاضیان و استقبال مشتریان از طرحهای پیشفروش خودرو در یکماه اخیر، وجود چند ده نفر متقاضی برای هر خودرو و مراجعه این تعداد به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو که سبب بروز برخی مشکلات از جمله کندی سامانه و نارضایتی مشتریان شد، وزارت صنعت با همکاری شرکتهای خودروساز، راهکارهای نوینی را در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و مقابله با سودجویان و دلالان از طریق بهکارگیری رویکردهای جدید ثبتنام بهکار خواهد گرفت. وی افزود: سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی با نام «امتا»، اطلاعات هویتی، تماسی، اعتباری و... کاربران را به درخواست خودشان از طریق پایگاههای اطلاعاتی حاکمیتی به صورت آنلاین و اختصاصی برای سایر کسب و کارها احراز و راستی آزمایی میکند.
حق پناه، هدف از اجرای این طرح را کاهش دلالان، جلوگیری از استفاده از روشهای غیرمتعارف و اقدامی در جهت کنترل قیمتهای بازار برشمرد و خاطرنشانکرد: با اجرای این طرح میتوان امیدوار بود عدالت در رسیدن خودرو به مصرفکننده واقعی برقرار شده و در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر قیمتها در بازار باشیم. وی به مشتریان ایران خودرو توصیه کرد که در زمان ثبتنام برای شرکت در طرحهای فروش فوقالعاده و مراجعه به سایت فروش اینترنتی این شرکت برای خرید خودروی مورد نظر، اطلاعات هویتی خود را پس از ارجاع به سامانه امتا از طریق سایت اینترنتی ایرانخودرو، به وسیله این سامانه به اثبات برسانند.