شرکت آمریکایی تسلا حق استفاده از اصطلاح «خودکار» برای تبلیغ فناوری نیمهخودران محصولاتش در آلمان را ندارد. دادگاه مونیخ با اعلام رای خود به نفع یک گروه آلمانی که مدعی شده بود تسلا از کلمه درستی برای معرفی عملکرد محصولاتش استفاده نمیکند، تسلا را به دلیل ایجاد شبهه در استفاده از اصطلاح تمامخودکار برای تبلیغ سامانه هدایت نیمه خودکار محصولاتش منع کرد.
شرکت آمریکایی تسلا حق استفاده از اصطلاح «خودکار» برای تبلیغ فناوری نیمهخودران محصولاتش در آلمان را ندارد. دادگاه مونیخ با اعلام رای خود به نفع یک گروه آلمانی که مدعی شده بود تسلا از کلمه درستی برای معرفی عملکرد محصولاتش استفاده نمیکند، تسلا را به دلیل ایجاد شبهه در استفاده از اصطلاح تمامخودکار برای تبلیغ سامانه هدایت نیمه خودکار محصولاتش منع کرد.
از سوی دیگر قوانین اتحادیهاروپا نیز فعلا اجازه رانندگی کاملا خودران را نمیدهد و در واقع تمام سامانههای هشدار خروج از خط و هدایت فرمان، گاز و ترمز تسلا نیز همچنان نیازمند توجه راننده است. در حکم این دادگاه آمده است: «استفاده از اصطلاح خودکار و عبارات مشابه آن، این ذهنیت را به راننده میدهد که خودرو کاملا خودران است. حال آنکه چنین نیست.» ایلان ماسک در پاسخ به این رای گفت: «سامانه خودکار محصولات تسلا با آنچه در صنعت هوانوردی استفاده میشود متفاوت است اما در همین هواپیماها هم که سامانه خلبان خودکار وجود دارد همچنان دو خلبان حضور دارند.»