برنامه ایران خودرو برای تولید انبوه EF۷

 برنامه ایران خودرو برای تولید انبوه EF۷
مدیر طرح توسعه موتور خانواده EF۷ گفت: تا ۹ ماه آینده نوع تنفس طبیعی و ۱۵ ماه آینده نیز مدل پرخوران این موتور به تولید انبوه خواهد رسید.

مدیر طرح توسعه موتور خانواده EF۷ گفت: تا ۹ ماه آینده نوع تنفس طبیعی و ۱۵ ماه آینده نیز مدل پرخوران این موتور به تولید انبوه خواهد رسید. محمد نجات با بیان اینکه پروژه ارتقای موتور این خانواده، در دو نوع تنفس طبیعی و پرخوران (توربوشارژ) درحال اجرا است، گفت: موتور ملی تنفس طبیعی EF۷ در سبد قوای محرکه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و برهمین اساس ارتقای این نسل از موتور در دستور کار شرکت ایپکو قرار گرفته است. وی هدف از توسعه نوع تنفس طبیعی EF۷ پلاس را ارتقای سطح آلایندگی از یورو ۴ به یورو ۵ و کاهش مصرف سوخت به میزان یک لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش نسبت به موتور مبنا دانسته و از در دستور کار قرار گرفتن ارتقای موتور ملی پرخوران نیز خبر داد.

 به گفته نجات، توان و گشتاور موتور دست کم ۱۰ درصد نسبت به موتور پرخوران جاری افزایش خواهد یافت و علاوه‌بر آن سطح آلایندگی این موتور به یورو ۵ می‌رسد.  وی با بیان اینکه امکان ارتقای کیفی موتورهای سری EF۷ به سطح آلایندگی یورو ۶ نیز فراهم شده، گفت: توسعه این سری از موتور محصولات ایران‌خودرو، با استفاده از توانمندی سازندگان و طراحان داخل کشور صورت می‌گیرد؛ برای تولید انبوه این موتور نیاز به سرمایه‌گذاری جدید در محدوده خطوط تولید نداریم و از تجهیزات موجود سازندگان استفاده خواهیم کرد. نجات تصریح کرد:‌ داخلی‌سازی و بومی‌سازی محصول از مزایای مهم این طرح است که هیچ‌گونه وابستگی خارجی در تولید آن وجود ندارد.  وی زمان تولید انبوه این موتور را ابتدای سال آینده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر صحه‌گذاری موتوری در حال انجام است و تا پایان سال نیز آزمون‌های صحه‌گذاری در سطح خودرو انجام خواهد شد. نجات افزود: موتور تنفس طبیعی EF۷ پلاس در سمند و سورن استفاده خواهد شد و موتور پرخوران نیز قابلیت استفاده در محصولات دناپلاس اتوماتیک و محصول پروژه K۱۳۲ را دارد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد