خودروهای باد کرده در آمریکا

 خودروهای باد کرده در آمریکا
در انبارهای نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش آمریکا هنوز خودروهای مدل ۲۰۲۰ موجود است که این نمایندگی‌ها سر وقت موفق به فروش آنها نشده‌اند.

در انبارهای نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش آمریکا هنوز خودروهای مدل ۲۰۲۰ موجود است که این نمایندگی‌ها سر وقت موفق به فروش آنها نشده‌اند. به گزارش سایپانیوز، انبوهی از خودروهای مازاد فروخته نشده در سال ۲۰۲۰ روی دست نمایندگی‌ها مانده است؛ حتی پرفروش‌ترین خودروها، وانت‌ها و خودروهای شاسی بلند مدل ۲۰۲۰ هم با افت شدید فروش نسبت به سال ۲۰۱۹ مواجه شدند و نمی‌توان گفت این مصیبت فقط دامن مدل‌هایی را گرفته که چندان محبوب نیستند.

آشفتگی فروش خودرو در سال گذشته به کنار، آمار انبارها هم نشان می‌دهد که خودروسازان بیش از ظرفیت بازار خودرو تولید کرده‌اند. پژوهش ای‌سی کارز در مورد ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی نوی فروخته نشده در انبارها نشان می‌دهد صدر جدول را «فورد اسکیپ» اشغال کرده است. در فهرست ۱۰ خودروی نویی که مدل ۲۰۲۰ آن روی دست نمایندگی‌ها باقی مانده مدل‌های فورد اکواسپورت (با ۳/ ۷۱ درصد مقام دوم)، اکسپدیشن (با ۰۸/ ۶۱ درصد مقام چهارم)، اکسپدیشن مکس (با ۲/ ۵۹ درصد مقام پنجم) و فورد رنجر (با ۵/ ۵۱ درصد مقام هشتم) را به خود اختصاص داده‌اند. مقام سوم متعلق به شورولت بولت با ۹/ ۶۸ درصد خودروی جدید مدل ۲۰۲۰ باقی‌مانده در انبارهای نمایندگی‌ها است. مقام ششم متعلق به هیوندایی سانتافه با ۷/ ۵۷ درصد است. بقیه موارد هم تا مقام دهم عبارتند از: کرایسلر۳۰۰ (۵۲ درصد)، دوج چارجر (۲/ ۵۱ درصد)، بیوک انویژن (۱/ ۵۱ درصد). نکته جالب این فهرست، هیوندایی سانتافه، تنها برند غیرآمریکایی جدول ۱۰ خودروی اول فروخته نشده در انبارهای نمایندگی‌ها است. شاید دلیل آن هم این است که این کراس اوور کُره‌ای، در مدل ۲۰۲۰ با مدل ۲۰۲۱ تفاوت قیمتی چندانی به خود نمی‌بیند، اما مدل ۲۰۲۱ آن تعداد زیادی نوآوری و روزآمدی ارزشمند دارد. قیمت پایه سانتافه ۲۰۲۱ در آمریکا بیش از ۲۸ هزار دلار است که فقط ۵۷۵ دلار با مدل ۲۰۲۰ آن اختلاف قیمت دارد. به‌طور طبیعی خریداران به مدل ۲۰۲۱ روی می‌آورند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد