آیا می دانید چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟

آیا می دانید چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟
چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟ علت اینکه حلقه ازدواج دست چپ است چه می باشد؟ و اولین بار چه کسانی حلقه ازدواج را استفاده کردند؟ تمامی اینها مواردی هستند که در این مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد

چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟ حلقه ازدواج در فرهنگ  آداب‌ورسوم ما و بسیاری از کشورهای دیگر اهمیت بسیار بالایی دارد. بسیاری از زوج‌ها ماه‌ها، هفته‌ها و روزهای زیادی را صرف انتخاب و خریداری حلقه ازدواج می‌کنند.

چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟

ارزش و اهمیت انتخاب مناسب حلقه ازدواج به این دلیل است که این حلقه‌ها در انگشت زن و مرد سال‌های زیادی استفاده خواهد شد و نماد و مظهری از عشق، علاقه و تعهد طرفین به یکدیگر است. ما در این مطلب از وب‌سایت زر به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم. پس با ما همره باشید.

حلقه ازدواج در دست چپ یا دست راست؟

همان‌طور که گفتیم حلقه ازدواج نشانه عشق و تعهد زن و مرد به یکدیگر است. در روابط اجتماعی که گاهی شناخت زیادی از افراد نداریم، با دیدن حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپشان می‌توانیم متوجه شویم که متأهل هستند. در مورد اطلاعاتی مثل سن و شغل و محل زندگی و ... کسب اطلاعات با یک نگاه کار سختی است اما در مورد وضعیت تأهل به‌راحتی با دیدن حلقه ازدواج می‌توانیم به این موضوع پی ببریم.

حلقه ازدواج در دست چپ یا دست راست؟

به همین دلیل است که بسیاری از افراد حلقه‌ها و رینگ‌های ساده را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در هر موقعیتی به‌راحتی از حلقه ازدواجشان استفاده کنند. اما شاید برای شما سؤال پیش بیاید که چرا حلقه ازدواج را دست چپ میندازن. برای پاسخ باید پیشینه استفاده از حلقه ازدواج را بررسی کنیم.

کاتالوگ حلقه ازدواج

در فرهنگ ما استفاده از حلقه نامزدی نیز بسیار مرسوم است و برخی افراد حلقه نامزدی را در انگشت چهارم دست راست و برخی دیگر در دست چپ استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که اولین حلقه‌های ازدواجی که انسان‌ها به نشانه عشق و تعهد از آن‌ها استفاده کرده‌اند، در انگشت دست راست بوده است. حتی در عصر حاضر هم در برخی کشورها این رسم هنوز پابرجاست و عروس و دامادها حلقه ازدواجشان را در انگشت چهارم دست راست استفاده می‌کنند. اما چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟ مطمئناً دلیل منطقی و جالبی باید در پشت این رسم وجود داشته باشد.

اولین بار چه کسانی حلقه ازدواج را استفاده کردند؟

قدمت استفاده از حلقه ازدواج به زمان‌های بسیار دوری بازمی‌گردد. مصریان باستان جزو اولین مردمانی بودند که حلقه ازدواج را به نشانه تعهد و پیوند زناشویی استفاده می‌کردند و مورخان استفاده از حلقه ازدواج در مصر را مربوط به 2800 سال پیش از میلاد مسیح می‌دانند. در یونان قدیم نیز برای اولین بار "ویدون" به نشانه وفاداری و تعهد به همسرش "پسیسه" انگشتری را همیشه در دست داشت که شواهد تاریخی نشان می‌دهد اولین استفاده از انگشتر به نشانه تعهد و ازدواج در یونان توسط ویدون بوده است.

چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟

رومی‌ها و هندی‌ها معتقد بودند که دست چپ، دستی غیرقابل‌اعتماد و ناپاک است و حلقه ازدواج باید در انگشت چهارم دست راست استفاده شود و به دلیل وجود چنین عقایدی در بسیاری از فرهنگ‌ها از حلقه ازدواج در دست راست استفاده می‌شود. در برخی کشورها نیز مثل کشور ما، قبل از ازدواج حلقه را در دست راست و بعد از ازدواج در دست چپ استفاده می‌کنند. اما چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم؟ یهودی‌ها بسیار متفاوت عمل می‌کنند و از حلقه نامزدی و ازدواج در انگشت اشاره خود استفاده می‌کنند.

اما بااینکه پیشینه استفاده از حلقه ازدواج به گذشته‌های بسیار دور بازمی‌گردد، همواره زنان بودند که از حلقه ازدواج به نشانه تعهد استفاده می‌کردند و در بسیاری از فرهنگ‌ها، زن به‌عنوان دارایی مرد محسوب می‌شده و مردان غالباً تعهد زیادی به پیوند ازدواج و زناشویی نداشتند و اگر هم افراد متعهدی بودند، باز هم استفاده از حلقه یا انگشتر برای مردان متأهل مرسوم نبوده است.

عکس حلقه ازدواج طلا و جواهر

اولین بار در بحبوحه جنگ جهانی دوم بود که مردان نیز به استفاده از حلقه ازدواج روی آوردند زیرا دوری‌های طولانی‌مدت از همسر و فرزندانشان باعث دل‌تنگی و ناراحتی آن‌ها می‌شد و با استفاده از حلقه ازدواج به یاد همسر و فرزندانشان، خود را تسلی می‌دانند و برایشان یادآور این بود که همواره افرادی منتظرشان هستند و دوستشان دارند.

چرا حلقه ازدواج دست چپ است

امروزه در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌های مختلف از حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ استفاده می‌شود و این رسم در بین اکثر مردم جهان جایگاه خود را پیدا کرده است. اما چرا حلقه ازدواج دست چپ است؟ دلیل علمی این کار را وجود رگی در انگشت چهارم دست چپ می‌دانند که مستقیماً به قلب می‌رسد و کسی که حلقه ازدواجش را در این انگشت استفاده می‌کند، درواقع نشانه آن است که قلبش توسط همسرش تصرف شده است.

استفاده ازحلقه ازدواج، نماد عشق به خانواده

پس قبل از دانستن این موضوع که چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم، متوجه شدیم که استفاده از حلقه ازدواج معنایی بسیار رمانتیک و عاشقانه خواهد داشت و شما با استفاده از حلقه ازدواج در حقیقت به همگان نشان می‌دهید که عاشق همسر و فرزندانتان هستید و به‌نوعی اثبات علاقه افراد به همسر و خانواده است. پس بهتر است هیچ‌گاه استفاده از حلقه ازدواج را فراموش نکنید؛ زیرا نتایج یک تحقیق در دانشگاه آلبرتا نشان می‌دهد که کسانی که استفاده از حلقه ازدواجشان را فراموش می‌کنند، جزو فراموش‌کارترین پدر و مادرها هستند.

استفاده ازحلقه ازدواج، نماد عشق به خانواده

پس با دانستن دلیل اینکه چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم، حلقه‌هایی با معانی زیبا و رمانتیک برای مراسم نامزدی با ازدواج خود تهیه کنید. برخی از زوج‌ها دو حلقه ازدواج خریداری می‌کنند که یکی شامل حلقه‌ها و رینگ‌های ساده برای استفاده روزمره است که مدلی ساده و بدون دردسر و اکثر رینگ‌های ساده طلا را انتخاب می‌کنند و دیگری شامل حلقه‌های نگین‌دار و طرح دار و مفهومی برای استفاده در مراسم‌ها و مهمانی‌های خاص است که ترجیح می‌دهند از حالت سادگی خارج باشد.

طراحی و فروش انواع حلقه‌های ازدواج برای تمامی سلیقه‌ها

ما در این مطلب از سایت طلا و جواهرات زر به تاریخچه و قدمت استفاده از حلقه ازدواج پرداختیم و عقاید و رسوم مختلف در کشورها و تمدن‌های باستانی را بررسی کردیم تا به این نکته برسیم که چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم قرار می‌دهیم. دانستیم که از انگشت چهارم دست چپ رگی به‌صورت مستقیم به قلب می‌رسد و به همین دلیل نشانه پیوند قلبی و روحی زن و مرد به یکدیگر است.

طراحی و فروش انواع حلقه‌های ازدواج برای تمامی سلیقه‌ها

ما در سایت طلا و جواهر زر انواع حلقه‌های ازدواج از مدل‌های ساده گرفته تا مدل‌های بزرگ و نگین‌دار الماس را برای مشتریان عزیز با هر سلیقه‌ای آماده کرده‌ایم تا بتوانند بدون صرف وقت و انرژی زیاد حلقه‌های خود را به‌راحتی از منزل یا هر جای دیگری که هستند با جست‌وجویی کوتاه در سایت انتخاب کرده و خریداری نمایند. برای سفارش حلقه دلخواهتان نیز می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما به‌طور کامل شما را راهنمایی نمایند.

ما در سایت زر از نظر آماده‌سازی و طراحی انواع حلقه‌های ازدواج طلا و جواهر هیچ محدودیتی نداریم و با خیال راحتی می‌توانید ساخت حلقه‌های دلخواهتان را به ما بسپارید. سفارش‌های شما در فاصله زمانی و الی ده روز آماده‌شده و برای شما ارسال خواهد شد.

سوالات متداول:

اولین بار چه کسانی حلقه ازدواج را استفاده کردند؟
S ChevronDown 18 N

مصریان باستان جزو اولین مردمانی بودند که حلقه ازدواج را به نشانه تعهد و پیوند زناشویی استفاده می‌کردند و مورخان استفاده از حلقه ازدواج در مصر را مربوط به 2800 سال پیش از میلاد مسیح می‌دانند

چرا حلقه ازدواج دست چپ است؟
S ChevronDown 18 N

دلیل علمی این کار را وجود رگی در انگشت چهارم دست چپ می‌دانند که مستقیماً به قلب می‌رسد

نحوه سفارش انواع حلقه‌های ازدواج طلا و جواهر در سایت زر چگونه است؟
S ChevronDown 18 N

برای سفارش حلقه ازدواج طلا کافی است آن را در سایت انتخاب کرده و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید درصورت نیاز به مشاوره مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت. فراموش نکنید سفارش سازی در عین بالاترین کیفیت ساخت اصلی ترین شعار سایت زر می باشد

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد