با Word هم می توانید سایت بسازید

با Word هم می توانید سایت بسازید
اگر می خواهید با ساختن یک سایت ، کالا و خدمات خود را به همه ی دنیا معرفی کنید و یا یک صفحه ی شخصی ( Home page ) برای معرفی خود و تخصص هایتان داشته باشید .

اگر می خواهید با ساختن یک سایت، کالا و خدمات خود را به همه ی دنیا معرفی کنید و یا یک صفحه ی شخصی ( Homepage ) برای معرفی خود و تخصص هایتان داشته باشید , یا حتی اگر دوست دارید یک سایت خانوادگی بسازید و عکسها و مشخصات خانوادهتان را در آن قرار دهید و یا ... نیازی به دانستن زبانهای برنامه نویسی ، اصولطراحی وب Front Page html و یاهیچ تخصص دیگری نیست . کافی است

کمی با نرم افزار Word مایکروسافت آشنا باشید . در این مقاله ی کوتاه می خواهیم به کمکمحیط ساده و دوستداشتنی Word در عرض چند ساعتیک سایت بسازیم . همه ی مراحل را می توانید در نگارش های مختلف Word راانجام دهید ؛ حتی در Word 97 . البته بهتراست حداقل از ورژن 2002 استفاده کنید.

خوب حالا دست به کار شوید . ابتدایک صفحه ی جدید بازکنید و از منوی Fileگزینه ی Save as HTML یا Save saweb pages را برگزینید و به صورت یک فایل با پسوند htm در مسیر دلخواه ذخیره کنید . بهتراست نام آن را indexhtm انتخاب کنیدچرا که در آینده ای نزدیک این فایل ، صفحه ی اصلی سایت شما خواهد شد .

اگر دوست داشته باشید می توانید برای صفحه خود یک رنگ زمینه ( Background ) برگزینید . توجه کنید انتخاب رنگ زمینه باید دقت کافی صورت گیرد ، تا ازخوانایی مطالب صفحه کاسته نشود معمولاً رنگهای کمرنگ و ملایم و مناسب ترند . برای این کار از منوی Format گزینه یBackground را انتخاب کنید و رنگ مورد علاقه ی خود رابرگزینید از قسمت Fill Effects هم می توانید افکتهای مختلفیبه آن بدهید در این قسمت می توانید با انتخاب پوشه Picture نیز یک تصویر را برای پیش زمینه ی سایتخود قرار دهید . تایپ کنید ؛

 مثل یک صفحه ی معمولی Word می توانید از فونتهای مختل ، بولت ( Bullet ) جدول ، تصویر نمودار و … استفاده کنید . برای افزودن تصویر می توانید از آیکن موجود در نوار ابزار ( toolbar ) یااز گزینه ی Picture موجود در Insert استفاده کنید . Word تصاویر جالب وجذابی دارد که Clip Art نامیده می شود . برای استفاده از آنها می توانیداز منوی باز شده، Clip Art را برگزینید . اگر قصد دارید از تصاویر دلخواهخودتان استفاده کنید ، گزینه ی دوم راکه From file است .

 انتخاب کنید . پساز مشخص کردن مسیر و نام فایل . تصویر مربوطه در صفحه ظاهرمی شود . نگران سایزتصاویر Clip Artها نباشید . بایک کلیک روی آنها می توانید به کمک ماوس از گوشههای تصاویر آنها را تغییر سایز دهید فراموش نکنید در حین انجام مراحل مختلف کار ، هر از گاهی صفحه یخود را Save کنید . یکی از اجزای مهم یک صفحه ی وب پیوند با لینک ( Hyper link ) است لینک قسمت ی از صفحه است که اگر روی آن کلیک کنید .

. شما را به یک سایت دیگر صفحه یدیگری از همان سایت ، یاقسمت دیگری از همان صفحه می برد . وقتی ماوس را روی یکلینک قرار می دهید . حالت ماوس از حالت فلش ، به صورت یک دستتغییر می یابد . لینک می تواندیک یا چند کلمه ، یک تصویر و یا حتی قسمتی از یکتصویر باشد با استفاده از لینکها ، بین صفحات مختلف سایتحرکت می کنید . اگر سایت شما بیش ازیک صفحه داشته باشد ، نیاز دارید در قسمتی از صفحه یاول یک سری لینک برای رفتن به صفحات دیگر قرار دهید

 صفحه ی دوم سایت را به همان روش صفحه نخست ایجاد کنید وآن را با نام مناسبی در همان مسیر قبلای ذخیره کنید . مجدداً به صفحه ی index .htm برگردید .

 کلمات یاتصویری که می خواهید به صفحه ی دوم لینک شود مارک یا Select کنید ماوس راروی آن قرار دهید . کلیک سمت راست کنید و از منوی باز شدهگزینه ی Hyperlink را انتخاب کنید ( می توانید از آیکن link –Hyper در نوار ابزارو یا از گزینه ی Hyperlink در منوی Insert نیز برای اینکار استفاده کنید . ) حال مسیر و نام صفحه ی دوم را انتخاب کنید و OK را بزنید . با این کار اگر روی صفحه ی لینک شده از صفحه index کلیک کنید به صفحه دوم خواهید رفتاگر اهل گشت و گذار در اینترنت باشید . حتماً دیده اید کهوقتی به صفحات داخلییک سایت مراجعه می کنید ، معمولاً راه بازگشت برای شما پیش بینی می شود تا در سایت گم نشوید بهتر است شما هم درهمه صفحات داخلی سایت خود ، یک لینک « صفحه ی اصلی » یا ( home ) داشته باشید در این مثال هم در صفحهی دوم یک لینک قرار دارد و آن را به Index .htm لینک کنید . مراحل فوق رابرای صفحات دیگر سایت خود نیز انجام دهید . تمام شد به همینراحتی شما به کمک Word یک سایت ساده ساختید .

حال باید سایت خود را بر روی یکمیزبان وب ( Web Host ) قراردهید .

در اینترنت میزبانان رایگان وغیر رایگان بیشماری وجود دارد.

www.netfirms.com , www.8m.com ,www.tripod.com نمونه هایی از میزبانان رایگان وب هستند . داشتن یک سایت در اینترنت ، نیاز به تخصصچندانی ندارد . فقط کمی همت می خواهد همین امروز دست به کار شوید و برای خود یک سایت اینترنتی جذاب ایجاد کنید و نشانی آنرا به دوستان و آشنایان خودبدهید .

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۰:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد