محبوبیت یک سایت در وب

محبوبیت یک سایت در وب
این راه چیزی جز یک پیوند ناقابل از سایتهای دیگر نیست.

راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟

این راه چیزی جز یک پیوند ناقابل از سایتهای دیگر نیست. اگر میخواهید موتور جستجوگر رابه میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شمارا بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد زیرا در همان لحظه به سایتهای بسیاردیگری هم دعوتشدهاست! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. برای روشنتر شدن موضوع،چگونگی کارکرد موتور جستجوگر را با هم بررسی می کنیم.

موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟

طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدینگونه است که آن یک آدرس وب را می یابد، آنرا دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحهرا می خواند وپارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روزرسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است.

سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرسآن صفحه به بایگانی موتورجستجوگرارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.

حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتورجستجوگر در پایگاه دادهای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجهجستجو و بقیه صفحات را براساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگرتعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شدهمی باشد.

به آدرس دادن برگردیم. شما می توانید آدرس خود را روی تکه کاغذیمچاله شده به مهمان خودبدهید و یا آنرا به شکلی بسیار با کلاس و خاطره انگیز تقدیمش کنید. حتما همه ما حالت دوم را ترجیح می دهیم.

پیوندی هم که شما با آن موتور جستجوگر را به پارتی سایتتان دعوت می کنید، بسیارمهم است: هموارهپیوند به سایتتان را در سایت (صفحات) مهم دیگر قرار دهید تا موتور جستجوگر نه یکبار کهچندین بار به سایت شما از آن طریق مراجعه کند.

موتور جستجوگر، کافیست که آدرس سایت شما را یاد بگیرد. آنوقت میتوانید مطمئن باشید که هرماه حداقل یکبار بدان مراجعه می کند. اما اگر پیوندهای سایتتان در سایتهای معتبر و مهمی باشند آنوقت بیش از یکبار درماه و حتی هر چند روزیکبار بدان مراجعه می کند.

پیوند دادن و پیوند گرفتن امروزه مقوله ایبسیار جدی میان مدیران سایتهاست. شاید هر روزه میلیونها پست الکترونیک فقط برای این موضوع میان مدیران سایتها رد وبدل می شود. البتهمدیران سایتها نیز خسیس شده اند و به سادگی لینک نمی دهند. به سایت شما لینک نمی دهندتا زمانیکه به سایت آنها لینک ندهید: به من لینک بده تا من به تو لینک بدهم!

شما هم باید موضوع پیوندها را جدی بگیرید و تعداد پیوندهای بهسایتتان را افزایش دهید. حالا که بحث به اینجا کشیده شده است، اجازه دهید خود را ملزم به رعایت چند قانون سادهکنیم:

(1در سایتتان حتما صفحه ای را برای لینکدادن به سایتهای دیگر، اختصاص دهید.

(2اگر سایتی محتوای مناسبی دارد ، حتمابه آن لینک بدهید حتی اگر از شما درخواست هم نکرده باشد. با اینکار شما به طبیعت اینترنتاحترام می گذاریدوهمچنین منابع مفید را به کاربران سایتتان معرفی می نمایید.

(3از سایتهایی لینک بگیرید که به محتوایسایتتان ارتباط دارند.

(4لینکها را تنها برای صفحه اول سایتتاندرخواست نکنید.

(5 برای لینک گرفتن از سایتهای با ارزش،وقت صرف کنید.

اما چرا پیوندها مهم هستند؟

(1یکی از مهمترین دلایل آنست که ما باکمک آنها می توانیم موتورهای جستجوگر بیشتری را به سایتمان دعوت کنیم. لطفا دقت کنید که درست استکه گوگل غول دنیایجستجوست اما موتورهای جستجوگر مهم دیگری نیز وجود دارند که شما نمی توانید از آنها غافلباشید. یاهو نمونه ای از آنهاست. هر چه موتورهای جستجوگر بیشتری سایت شما را بشناسند، بهتر (بهتر تر !) است.

(2حدود بیست درصد مراجعات به وب سایتها از طریق دنبال کردن لینکهایموجود در وب است. چراکاربران وب از طریق همین پیوندها به سایت شما مراجعه ننمایند؟

(3اگر بدون درخواست شما به سایتتان لینکداده می شود، می تواند دلیل آن باشد که محتوای سایتتان برای سایت های دیگر مفید و مناسب بوده استو این می تواند معیارارزیابی خوبی برای سایتتان باشد.www.google.com

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۱:۱۹ بعد از ظهر
نظرات (1)

علی  ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۲:۵۰:۴۱ بعد از ظهر

لطفاً عکس هایی که کیفیته خوبی ندارنو نذارین ببخشیدا

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد