مشخصه‌ای که یک وب سایت نباید داشته باشد

مشخصه‌ای که یک وب سایت نباید داشته باشد
عموماً وقتی از سایت شما صحبت می‌شود، نباید هیچ کم و کسری در آن وجود داشته باشد. اما خیلی کم به آن چه که نباید در وب‌سایت باشد، پرداخته شده است.

مشخصه‌ای که یک وب سایت نباید داشته باشد

عموماً وقتی از سایت شما صحبت می‌شود، نبایدهیچ کم و کسری در آن وجود داشته باشد. اما خیلی کم به آن چه کهنباید در وب‌سایت باشد، پرداخته شده است. این مساُله تاُثیر منفی برعملکرد سایت دارد، زیرا برنامه‌ریزی ضعیف و غافلشدن از سایت، ممکن است به از دست دادن شغل، مسایل امنیتی، ترافیککم و سایر مشکلات منجر شود.

البته این مشکلات قابل جلوگیری هستند. و اینهم 9 عاملی که باید از آنها اجتناب کنید:

(1گذاشتن عکس خود درصفحه‌ی اصلی.

با وجود آن که عکس شما یک نوع خوشامدگویی بهبازدیدکنندگان شمار می‌آید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس،دلیل حضور بازدیدکنندگان را در سایت شما کم رنگ می‌کند. لارینا کیس، رییسبخش کارشناسی موفقیت و عملکرد ـ یک موسسه‌ی مشاوره در فیلادلفیا ـ در این‌بارهمی‌گوید:”دیدن این عکس، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جایپرداختن به مسایل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید:”من چقدردر عکس، عالی هستم“. وب سایت شما باید تماماً درباره‌ی بازدیدکننگان باشد ونه در مورد شما. قبل از هر چیز باید آنها را به سایت، علاقمند کنید

(2زیاده رو ی در پخشقطعات دیداری و شنیداری.

این موردشامل هر قطعه‌ی دیدنی و شنیدنی می‌شود. از یک طرف تصاویر متحرک گیجکننده در صفحه‌ی اصلی واز طرف دیگرهر نوع عکس، از مشتریان سایت گرفته تاموش خانگی شما. مورد اول چیزی بیش از بهره‌گیری بیهوده از فن‌آوری جدیدنیست و مثال آخر، گمراه شدن از مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای است. گذشته ازاین، بارگذاری موسیقی‌های پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زیاد‌ی طول می‌کشدو همین امر، بازدید کنندگان سایت شما را فراری می‌دهد.

روت آترلی( یکی از شرکایاصلی مرکز استراتژی‌های خلاق،یک آژانس ارتباطات مردمی در ریچموند،ب،س،کانادا)می‌گوید: ”داشتن یک سایت با فن‌آوری قوی برای بسیاری از وبسایت‌ها ضروری است، اما برای حضور تکنولوژی باید دلیلی مهم‌تر ازتحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

(3وجود گزینه‌های گیج‌کننده‌یفراوان.

به شما حقمی‌دهم، چرا که می‌خواهید صفحات و مطالب گوناگون زیادی به بازدیدکنندگانسایت خود ارایه دهید. اما ساختار سایت باید به اندازه‌ی کافیساده باشد، تا بازدیدکنندگان گیج و سر در گم نشوند. کیس در این بارهمی‌گوید:”از تنظیم فهرست انتخابی با حدود 20 گزینه‌ی انتخابی خودداریکنید، افراد،در هر بار می‌توانند بین 5 تا 9 مطلب را به خاطر بسپارند. سعیکنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت،آنها گیج شده، سایت شمارا ترک می‌کنند.“

(4اطلاعاتی که ممکناست به حریم شخصی افراد و مسایل امنیتی لطمه وارد کند.

البته اینمساُله تا حد زیادی به ماهیت وب سایت، شغل و کنارآمدن شما با قضایابستگی دارد. در هر صورت ضروری است، که مطالب وب سایت خود را خوب بررسیکنید، تا اطلاعاتی که به مسایل شخصی و مسایل امنیتی لطمه وارد می‌کند، وهمچنین مورد علاقه‌ی هکرها است در آن موجود نباشد. در ابتدایی ترین مراحل،باید از گذاشتن عکس‌ها، آدرس‌های ایمیل و جزییات شخصی کارکنان در وب سایتخودداری کنید. همچنین، چگونگی طراحی ساختار URL و صفحه‌یپیغام ایراد 404 نوع سرور یا پشتیبان شما را برایافراد، آشکار می‌سازد. این‌ها چیزهایی است که هکرها نباید بدانند. حتی درانتشار اطلاعات درباره‌ی تولیدات، کارشناسان وب، توصیه می‌کنند، فقط ازنکاتی که مشتریان را به خرید ترغیب می‌کند؛ استفاده کنید و نه نکاتی کهاطلاعات شرکت را به خارج انتقال دهد. سعی کنید، در اسرع وقت از یک کارشناسوب یا یک وکیل استفاده کنید، تا نکاتی که امکان سوء استفاده از آنهادر سایت وجود دارد؛ را بررسی کند. از این هم فراتر رفته، می‌توانید یککارشناس امور امنیتی در سایت خود داشته باشید.

(5گذاشتن اطلاعاتی دروب سایت که به سود رقبای شما باشد.

مسئولین بخشبرنامه‌ریزی اطلاعات یک وب سایت، باید مانند دزدها فکر کنند. به اینترتیب، احتمال این که این افراد، برنامه‌های اطلاعاتی را طراحی کنند کهمورد علاقه‌ی رقیبان سایت باشد، از یبن می‌رود. برخی بخش‌های اطلاعاتی درنوع خود بی‌ضرر هستند، اما در ترکیب با یکدیگر، می توانند مطالب زیادی رادرباره‌ی فعالیت‌های شغلی، شرکای استراتژیک، مشتری‌هاو ساختار درونیسازمان شما آشکار سازند. در این جا هم حضور یک کارشناس بسیار سودمند است.

(6سخنان نامفهوم وکلمات فنی پیچیده.

هدف اصلیبیشتر وب سایت‌ها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیت‌های سایت وچگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در سایت خود از زبانیفنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده می‌کنید به طوری که اکثر مردم از درکآنها عاجزند در حقیقت به کار بیهوده‌ای دست زده‌اید. از بیانی شیوا ومستقیم استفاده کنید. شرهورویتس متصدی امور تبلیغات و نویسنده‌ی کتاب اصولکسب درآمد: بازاریابی با رعایت حقوق مشتری در این باره می‌گوید: استفادهاز کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسألهبا صداقت‏، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیت‌های شما مغایرت دارد.

(7مطالبی که شغل شمارا بهتر از آنچه که هست نشان می‌دهند.

مطمئناَ قصد شمافروش اجناس از طریق وب سایت است. اما بازاریابی ـ فوت و فن فروش وتعاریف اظهار نظرهای مشتریان ـ که بیشتر از آگاهی دادن و جذب مردم به لافزدن می‌پردازد؛ فقط بازدید کنندگان را فراری می‌دهد. آترلی می‌گوید : ”وبسایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را به شکل یک مکالمه دو طرفه بینخود و بازدید کنندگان طراحی کنید“.

(8مکان‌های گفتگویبدون نظارت.

اگر قصددارید یک محیط گفتگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارداحتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرز نامه‌ها، درخواست‌های خلاف عرف،نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری می‌کنید.

(9لینک‌های به دردنخور و مطالب قدیمی.

هیچ چیز بهاندازه اطلاعات نامربوط و قدیمی بازدید کنندگان سایت را گمراهنمی‌کند. همین اتفاق در مورد لینک‌هایی صادق است که افراد را به صفحات غلطهدایت می‌کند. به طور منظم سایت خود را بررسی کرده و لینک‌های تغییر یافتهو از رده خارج را شناسایی کنید.

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۸:۳:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد