تجارت با ویترین شیک وب سایت

تجارت با ویترین شیک وب سایت
۴P که شامل price، product، place و promotion است، نخست توسط فیلیپ کاتلر مطرح شد. به اعتقاد کاتلر این ۴ عنصر که با حرف P شروع شده و به عنوان ۴P نیز شناخته می شود، مهم ترین عناصر آمیخته بازاریابی است.
۴P که شامل price، product، place و promotion است، نخست توسط فیلیپ کاتلرمطرح شد. به اعتقاد کاتلر این ۴ عنصر که با حرف P شروع شده و به عنوان ۴Pنیز شناخته می شود، مهم ترین عناصر آمیخته بازاریابی است.اینکه چه کالاییتولید می شود با چه قیمتی و در چه مکانی به فروش می رسد و توجه به ایننکته که شرکت چه برنامه هایی برای ارتقای پیشبرد فروش به کار گرفته است رامی توان تعریف مختصر ۴p یا همان عناصر آمیخته بازاریابی دانست اما با ظهورفناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییرات شگرفی که در سایر شاخه ها و علوم بهوجود آمده است، IT نیز در ۴p تغییراتی را به وجود آورده است که به شرح زیراست:
۱) IT برای بالا بردن سطح کارایی عملیاتی مانند نگهداری از رکوردهایمشتریان، بودجه بندی، آماده کردن گزارشات، تحلیل های آماری فروش و.‎
۲) IT و روش های تغییر یافته: کاربرد IT برای انجام وظایفی خاص که قبلاًدر بازاریابی امکانپذیر نبود و استفاده از پایگاه های داده و مطالعاتمربوط به بخش بندی و موقعیت یابی محصول، انجام پیش بینی های پیچیده وساختن مدل
۳) IT برای تقویت خدمت به مشتری: بهره گیری از فناوری اطلاعات سبب خواهدشد که ارتباط بهتری با مشتری شکل بگیرد و بتوان اولویت ها و نیازهای بازاررا سریعتر تشخیص داد.
۴) IT و نوآوری در بازاریابی: بهره گیری از خدمات الکترونیکی نظیر بانکداری الکترونیکی، ارسال پستی، پایگاه های داده آنلاین و.‎
● Web Site
نقش وب سایت ها در تجارت الکترونیکی و جذب و جلب مخاطب و مشتری مانندویترین های مغازه است. هر قدر که ویترین مغازه شیک و تمیزتر باشد و بهعلاوه جمع و جور باشد، به مشتری در انتخاب خرید کمک بیشتری خواهد کرد و اورا به خرید بیشتر راغب می کند. در طراحی و پیاده سازی وب سایت های تجارینیز باید این نکته را مد نظر داشت و نباید همه محصولات خود را از ریز ودرشت روی صفحه اصلی Web Site قرار داد و انتظار داشت که مشتری بتواند سریعبه محصول خود دست یابد، بلکه باید آنها را به صورت دسته بندی شده و منظمقرار داد و حرکت کاربر را هدفمند کرد، برای این منظور ۱۰ نکته را که ازمهم ترین شاخصه ها در طراحی وب سایت برای جلب مخاطب بیشتر است، در زیرآورده ایم:
۱) داشتن هدف
کاربران باید از دلیل خود برای بازدید از سایت شما آگاه باشند، زیرا زمانآنها دارای ارزش است و لذا داشتن چشم اندازی کاملاً روشن درباره وب سایت ونیز آینده آن به شما کمک شایانی خواهد کرد و لذا هدف و رسالت خود را بهبازدید کننده یادآور شدید. هیچ گاه فراموش نکنید که هدف شما ترغیب مصرفکننده به بازدید مجدد از وب سایت تان است و همواره سعی در تثبیت نام وبسایت خود داشته باشید.
۲) داشتن یک سبک نگارشی معین
سبک نوشتار شما در وب سایت باید اثرگذار و ثابت باشد که بیننده در تشخیص آن به مشکل برنخورد.
۳) داشتن شعار سازمانی
با بهره گیری از شعارهای سازمانی می توانید تصویر ذهنی اثرگذاری از وبسایت خود در ذهن بازدید کنندگان باقی بگذارید. شعار سازمانی خود را هیچگاه تغییر ندهید و از آن به عنوان Head وب سایت خود استفاده کنید، زیراموتورهای جست و جو (Search Engine) در شناسایی وب سایت شما سریعتر عملخواهند کرد.
۴) به کارگیری لوگوی نوار نشانی
اکنون پیشرفته ترین Browser ها امکان شناسایی لوگوهای نوار نشانی رادارند، پس چه خوب است که شما لوگوی خود را در ابتدای نوار نشانی استفادهکنید.
۵) تثبیت لوگو
هر وب سایت را می توان با لوگویش شناخت، پس هرچه برای طراحی بهتر لوگوی خود سرمایه گذاری کنید، متضرر نمی شوید.
۶) انطباق قالب وب سایت با محتوا
قالبی که برای وب سایت خود در نظر می گیرید، همواره باید با محتویات سایتو نیز زمینه کاری شما همخوانی داشته باشد، زیرا بیشتر بازدید کنندگان شمااز متخصصین و افراد باتجربه هستند که در زمینه کاری خود دارای تبحر وتجربه کافی اند، پس سعی کنید به نظرات آنها احترام بگذارید و از تصاویر وعکس های پس زمینه مناسب وب سایت استفاده کنید و تنها به زیبایی وب سایتتوجه نداشته باشید و به دنبال یافتن قالب مناسب و پرمعنا برای وب سایت خودباشید.
۷) حضور در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی که در سال های اخیر رواج بیشتری یافته است، مکان هاییبرای حضور افرادی است که علایق مشترک دارند و در یک زمینه خاص به دنبالیافتن اطلاعات هستند. این شبکه ها بر ایجاد ارتباط On line در بین علاقهمندان تمرکز دارند و روزانه از سوی میلیون ها نفر مورد بازدید قرار میگیرند. در صورت ورود سایت هایی به این شبکه ها حتماً شناخته تر خواهید شدو تعداد بازدید از سایت شما بالاتر خواهد رفت.
۸) یک رنگ باشید
با توجه به این نکته که رنگ ها و طرح ها همواره در ذهن بازدید کنندگانقرار می گیرند، می توانید از یک رنگ اصلی در آیکون ها، لوگو و سایر بخشهای اصلی سایت استفاده کنید، شما می توانید با توجه به نوع کسب و کاری کهدارید، رنگ گرم و یا سرد مورد نظرتان را انتخاب کنید.
۹) ترویج وب سایت
هرچند که در برقراری ارتباط بین شرکت و فروشنده ابزارهای تبلیغی گوناگونیوجود دارد و پرداختن به تمامی آنها در جای خود ضروری و حائز اهمیت است،اما تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی از مهمترین ارکان اصلیبازاریابی مستقیم است، شما با بهره گیری از طریق ارسال خبرنامه هایالکترونیکی، معرفی بانک مقالات فارسی، برپایی سیستم خرید آنلاین، تبادللینک با سایر وب سایت ها، عضوگیری، ارائه سرویس های خاص و مختلف بهکاربران و.‎/‎/ سایت خود را به همگان معرفی کنید.
۱۰) تبلیغات
اگر در امر تبلیغات دارای محدودیت مالی هستید، بهتر است در شروع کار تنهابه تبلیغات بپردازید و پس از آن به ارتقای محتوا و به کارگیری روش هایارزان وب سایت خود را ترویج کنید.
مشخصات فضای Web
فضای وب به دلیل مجازی بودن خود دارای ویژگی هایی است که منحصر به فرد استو در سایر فضاها وجود ندارد. آشنایی بیشتر با مشخصات این فضا سبب خواهد شدکه شما به عنوان یک فروشنده و یا خریدار بتوانید از امکانات آن به درستیاستفاده کرده و زودتر به هدف خود برسید، لذا در زیر مهم ترین خصوصیات فضایWeb تشریح شده است.
۱) شبکه شبکه ها: فضای Web را می توان شبکه توزیع شده غیر متمرکز رایانهها دانست که در همه قاره ها و همه کشورها گسترده شده است، گستردگی اینشبکه امکان حضور بیشتری را در سایر نقاط جغرافیایی فراهم می کند.
۲) ساختار باز: ساختار باز و غیر انحصاری Web سبب می شود که هر کس از هرجای دنیا به اطلاعات دسترسی داشته و در صورت داشتن مجوزهای لازم آنها راویرایش کند.
۳) تولید کننده فراوان: فضای Web به تعداد مصرف کنندگانش دارای تولیدکننده است، چون هر شخص در عین حال که مصرف کننده یک سری از اطلاعات است،می تواند در جایی دیگر تولید کننده نوعی دیگر از اطلاعات باشد.
۴) عدم محدودیت زمانی و مکانی: فضای Web دارای محدودیت زمانی و مکانینبوده و همه می توانند در همه نقاط دنیا آن را مورد استفاده قرار دهند.
۵) اطلاعات دیجیتالی: اطلاعات اینترنت بر خلاف شکل سنتی اطلاعات کاملاً دیجیتالی است.
۶) قابلیت ارجاع بالا: در Web می توان به یک مطلب ارجاعات فراوانی داد و محدودیتی در این زمینه ندارد.
۷) امکان ثبت و پیگیری عملکرد: شما در فضای Web هر کلیکی که انجام دهید،در واقع ردپایی از خود به جای گذاشته اید، پس مواظب کلیک های خود باشید.در فضای Web می توان عملکرد افراد را پیگیری و ثبت کرد و در صورت بروزاتفاقی ناخواسته دلایل آن را مورد بررسی و کنکاش قرار داد.
۸) عدم اعمال سلیقه های فردی: با توجه به این که هویت مشتری شما کاملاًمشخص نیست، نمی توانید سلیقه های شخصی و فردی خود را اعمال کنید و تنها بهدلیل این که از یک مشتری خشنود و از دیگری ناخشنود هستید، به رفتارهای غیریکسانی دست بزنید.
۹) دسترسی به همه اطلاعات: شما می توانید همه اطلاعات مورد نیاز کاربران تان را در اختیار آنها بگذارید.
۱۰) دسترسی سریع: دسترسی سریع به اطلاعات مورد درخواست یکی از نکات مهم درویژگی های فضای Web است، شما در این فضا به مجرد ورود به یک سایت بهاطلاعات آن دسترسی پیدا خواهید کرد و این به معنای عدم صرف همزمان برای بهدست آوردن اطلاعات است.
۱۱) پایداری ارتباطات: به دلیل نقش کمرنگ عامل انسانی در ارتباط، این ارتباط پایدارتر از حالت فیزیکی و ارتباط انسانی است.
۱۲) سهولت اصلاح: در صورت وجود خطا و یا اشکال در محتویات یک وب سایت شمامی توانید از طریق mail و یا comment مورد اشکال را به مسئول وب سایتاطلاع دهید.
۱۳) رفع محدودیت مکانی: محدودیت های مکانی در این نوع رابطه وجود ندارد.
۱۴) مدل ارتباطی چند به چند: در این مدل ارتباطی برخلاف حالت فیزیکی کهارتباط به صورت یک به یک برقرار می شود و در پیشرفته ترین حالت ارتباطی یکبه چند برقرار می شود امکان داشتن ارتباطی چند به چند مهیا می باشد.
۱۵) گستردگی بیشتر: فضای وب از نظر گستردگی و مقیاس پذیری بسیار بیشتر ازفضای فیزیکی است، در این فضا شما به تمام دنیا دسترسی دارید و همه افراددنیا مستقل از نژاد، مذهب، کشور، سیاست و.‎/‎/ مشتری شما محسوب خواهند شد.
۱۶) کاهش ارتباط شفاهی: در این ارتباط، ارتبا کلامی نسبت به حالت فیزیکیکمتر شده و اطلاعات صرفاً روی وب سایت شرکت قرار می گیرد تا مشتریان باوارد شدن به آن به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.
۱۷) تغییر پیوسته: وب فضایی پرتغییر است به گونه ای که در هر هفته نرمافزارها، سخت افزارهای جدید تولید و روانه بازار می شوند، لذا داشتن روحیهتغییرپذیری از ارکان اصلی وب خواهد بود.
۱۸) دسترسی غیر خطی: در مدل فیزیکی دسترسی شما به مشتریان به صورت خطی استیعنی در یک لحظه تنها می توانید با یک مشتری ارتباط داشته باشید، اما درفضای وب این امکان وجود دارد که به صورت همزمان با چندین مشتری در ارتباطباشید.
۱۹) ناشناس بودن منابع اطلاعاتی: در برخی از مواقع منابع اطلاعاتی کهاطلاعات را در فضای Web پخش می کند، دارای هویتی نامعلوم هستند و همین امربه وقوع شایعات اینترنتی منجر خواهد شد.
۲۰) واسطه ماشین: واسطه ارتباط خریدار و فروشنده ماشین است که اگر به هر علتی دچار مشکل شود، کانال ارتباطی قطع خواهد شد.
۲۱) فعالیت کاربر: در فضای وب کاربر باید پویا بوده و مدام در حال حرکتباشد و با درخواست اطلاعات بیشتر از شرکت فروشنده آنها را نیز به حرکتدرآورد.
۲۲) عدم محدودیت ذخیره سازی اطلاعات: اطلاعات در فضای اینترنت فاقدمحدودیت فیزیکی برای ضبط هستند به علاوه این اطلاعات قابلیت انتقال رویدستگاه های مختلف را دارا می باشند.
۲۳) تعامل با کاربر: از مؤلفه های اصلی فضای وب تعامل دوسویه با کاربر است.
۲۴) عدم محدودیت اطلاعات: گستره وب هر آن چیزی است که قابلیت دیجیتالی شدندارند، مانند صدا، تصویر، متن و.‎/ و لذا در نوع اطلاعات و فرمت قابلپشتیبانی آن از سوی وب هیچ محدودیتی وجود ندارد
حضور در Web برای سازمان ها و شرکت ها دارای مزایایی است که قابل مقایسهبا فضای فیزیکی نخواهد بود این ویژگی ها و مزایا منحصر به فرد بوده وقابلیت تکرارپذیری در فضای فیزیکی را نیز ندارند برخی از مهم ترین ایندستاوردها به شرح زیر است:
۱)استفاده از مدل های کسب و کار رقابتی وچالش برانگیز در فضای وب.
۲) امکان ارسال حجم بیشتری از اطلاعات و انواع مختلفی از اطلاعات با هزینه های بسیار کمتر برای مشتری.
۳) ایجاد فرم های جدید تجارت و واسطه گری.
۴) استفاده از استراتژیهای جدید بازاریابی و عدم کارآیی استراتژی های سنتی همچون تمرکز،رقابت ، هزینه و ‎/.
۵) امکان دستیابی به اطلاعات بیشتری از مشتریان با استفاده از فرم های اینترنتی
۶) به وجود آمدن بازارهای جدید و امکان دسترسی به آنها.
۷) تولید Brand و نام و نشان تجاری به صورت Online که دارای ارزش بیشتری است.
۸)امکان شخصی سازی ارتباط با هر مشتری براساس نوع سلیقه و رفتار مصرف کننده ‎.
۹) تسریع حضور در بازارهای بین المللی
۱۰) کاهش هزینه های تولید و توزیع کالا در فضای وب ‎
۱۱) امکان تخمین مناسب در پاسخ به تبلیغات اینترنتی.
۱۲) افزایش کانال های توزیع و ارتباط در بازاریابی اینترنتی و بالطبع افزایش بهره وری ‎
۱۳) تهدیدی جدی برای فروشندگانی که به صورت بنگاه و تنها در یک موقعیت جغرافیایی مشغول به فعالیت هستند.
۱۴) امکان داشتن یک ارتباط یک به یک، یک به چند و چند به چند را برای بنگاه فراهم می سازد.
۱۵- انتقال بیشتر معامله به سوی مشتریان و کمتر درگیرشدن فروشنده درعملیات داد و ستد و از امکان استفاده از این زمان در سایر معاملات.
۱۶- امکان توسعه سریع نام و نشان تجاری در فضای وب برخلاف فضای فیزیکی که مستلزم زمان و هزینه فراوان است ‎
۱۷) پیشروان این بازار همواره از سود سرشاری برخوردار خواهند بود.
● دستاوردهای Webبرای مصرف کنندگان نهایی
علاوه بر دستاوردهای فوق الذکر که فناوری اطلاعات نصیب شرکتها و سازمانهایتجاری کرده است، این فناوری نصیبی نیز برای مشتریان و کاربران نهایی داشتهاست که موجب تسهیل در فرآیند خرید و فروش و انجام تصمیم گیری سریعتر ازسوی کاربران شده است. در زیر به مهم ترین این دستاوردها اشاره شده است:
۱) حجم زیاد از اطلاعات: فناوری IT موجب شده است که حجم زیادی از اطلاعاتانباشته شده و مشتری دیگر از کمی اطلاعات رنج نبرد بلکه از فراوانی آن وحجم زیاد اطلاعات دچار سردرگمی شود.
۲) تازگی و جذابیت: فضای وب دارای تازگی و جذابیتی خاص برای مشتریان است که آن را قبلاً تجربه نکرده اند.
۳) ماهیت سرگرم کننده: وجود وب سایت های فراوان درخصوص یک کالای خاص سببمی شود که مشتری سرگرم شده و در برخی موارد شروع به پرسه زدن در Web نمایدکه آن را اصطلاحاً وب گردی می نامند.
۴) قدرت بیشتر مشتری: مشتری قدرت انتخاب بیشتری خواهد داشت و پس از جمعبندی در مورد یک محصول به راحتی می تواند تصمیم خرید خود را عملیاتی سازد.
۵) قیمت های کمتر: قیمت های ارائه شده بر روی فضای وب به دلیل حذف واسطهها و برخی از عوامل تولید مانند هزینه های مکان، پرسنل، بازاریابی وفروش.‎ کاهش یافته است و لذا محصول با قیمت پائین تری به دست مشتری خواهدرسید و این به معنای سود بیشتر مشتری از این نوع خرید است.
۶)اطلاعات با ارزش مشتری: بیشتر اطلاعاتی که از سوی سازمانها و شرکتها درمورد مشتریان جمع آوری می شود دارای ارزش است زیرا در فروش های بعدیکاربرد دارد، این اطلاعات شامل علائق و سلیقه های مشتری و نیز امکان خریدمجدد کالا از سوی مشتری است.
۷) کنترل بیشتر مشتری: در فضای مجازی مشتری کنترل بیشتری بر روی خریدداشته و می تواند آن را براساس نظر و سلیقه خود سفارشی سازی کند مانند اینکه پول کالا را در چه تاریخی پرداخت کند، کالای خریداری شده را در چهمکانی تحویل بگیرد.‎
۸) امکان دسترسی به محصولات نایاب: با توجه به این که فضای واقعی در برخیاز کالاها دارای بازار انحصار کامل است بنا بر میل و سلیقه فروشنده ممکناست که یک کالا در زمان خاصی نایاب شود و این تنها به دلیل انحصار فروشکالا توسط فروشنده انجام می شود اما در بازاری که دارای رقابت کامل استدیگر چنین انحصاراتی وجود نداشته و همه مشتریان به انواع کالاهای موجود دربازار اینترنتی دسترسی خواهند داشت.
۹) دریافت خدمات آزمایشی و رایگان: در فضای وب کاربر می تواند به دلخواهخود یک کالا و یا خدمت را برای مدتی محدود و معین و صرفاً به قصد آزمایشدر اختیار داشته باشد و در صورتی که از آن راضی بود آن را خریداری کند بهاین نسخه ها از خدمات اصطلاحاً نسخه trial گفته می شود.
۱۰)حجم زیاد اطلاعات: به دلیل حجم بسیار بالای اطلاعات در web در برخی ازمواقع مشتریان برای یافتن اطلاعات موردنظرشان به مشکل برخورد کرده و بهدلیل غرق شدن در حجم بالایی از اطلاعات توانایی شناسایی درست آنها رانخواهند داشت که این خود یکی از معضلات فضای وب و داد و ستد در فضایاینترنتی است.
۱۱) راحتی بیشتر: در داد و ستد معمولی مشتری باید مسافتی را طی کند تابتواند به محل فروشنده برسد و به علاوه در صورتی که با فروشنده به توافقنرسد باید هزینه هایی نظیر هزینه فرصت و زمان را بپردازد اما در داد و ستداینترنتی کاربر در حالی که در محل کار خود و یا منزل خود نشسته است عملیاتمبادله داد و ستد را انجام می دهد.
● مزایای بازاریابی اینترنتی
براساس طبقه بندی که از سوی کیانگ وچی بیان شده است، بازاریابی اینترنتی در سه بعد دارای مزیت است.
۱) بعد ارتباطی: اینترنت وسیله ای بسیار مؤثر برای سازماندهی و تبادلاطلاعات است که توانایی نگهداری حجم وسیعی از اطلاعات را با هزینه پائیندر هر کجای دنیا دارد. به علاوه توانایی تعامل پذیری و توانایی در ارائهاطلاعات را به صورت همزمان دارا می باشد.
فضای وب این توانایی را دارد که به صورت شبانه روزی اطلاعات مورد درخواستمشتری را به صورت سریع و بی درنگ online در دسترس او قرار دهد و به علاوهبه روش های مختلفی مانند پست الکترونیکی، گروه های خبری، تالارهای گفتوگو، اطلاع رسانی از طریق وب سایت و ‎/‎/‎/ با مشتری در ارتباط باشد. اینروش ها به بازاریابان این امکان را می دهد تا از نیازهای در حال تغییرمشتریان باخبر شده و استراتژی های بازاریابی خود را براساس این تغییراتتطبیق دهند، به علاوه صرفه جویی های ناشی از استفاده از اینترنت را به جایتلفن و فاکس می توان شاهد بود.
علاوه بر مورد فوق از طریق تماس یک به یک با مشتریان می توان اطلاعات آنهارا جمع آوری کرده و با استفاده از این اطلاعات در تبلیغ کالاهای جدید بهسراغ گروه های هدف رفت و وقت و هزینه را بیهوده تلف نکرد.
۲) بعد مبادلاتی: اینترنت دسترسی تجارت ها به دامنه وسیع تری از مشتریانبالقوه را در سراسر جهان فراهم می کند که این امر سبب ایجاد یک مزیترقابتی برای کسب و کارهای کوچک خواهد شد که توانایی رقابت با سازمان ها وشرکت های بزرگ را در حالت عادی ندارند اما با بهره گیری از بعد مبادلاتیاینترنت قدرت بیشتری یافته و امکان رقابت برای آنها فراهم می شود و بهعلاوه اداره عملیات داد و ستد از طریق اینترنت راحت تر شده است و موجبکاهش امور دفتری، افزایش کارایی و کاهش هزینه مبادلات می شود به علاوه بابهره گیری از سیستم های پرداخت online هزینه پرداخت ها کمتر شده و صرفهجویی به عمل خواهد آمد.
هزینه های پائین برای ورود و شروع بازاریابی اینترنتی از دیگر مزیت هایفضای مجازی است به این معنا که شرکت های کوچک تنها با راه اندازی یک وبسایت این امکان را خواهند داشت که به معرفی خود و محصولات خود پرداخته وسعی در جلب مشتری داشته باشند.
۳) بعد توزیع: اینترنت موجب می شود که حتی انتخاب های بیشتری با انعطافپذیری بالاتری برای مشتریان و شرکت ها فراهم شود و هزینه های توزیع مانندهزینه های انبارداری، هزینه اجاره فضا و از بین برود به علاوه داد و ستداینترنتی موجب خواهد شد که زنجیره عرضه کوتاه تر شده و واسطه ها حذف شوندو لذا هزینه های ثابت توزیع کاهش یافته و توزیع سریع و همزمان کالاها وخدمات خریداری شده تضمین شود.
علاوه بر سه بعد فوق می توان موارد زیر را نیز از مزایای بازاریابی اینترنتی به حساب آورد:
سهولت ارزیابی تبلیغات مختلف بازرگانی با یکدیگر، به روز بودن آگهی هایاینترنتی، گستردگی شبکه ارتباطات در اینترنت، انبوه تبلیغات بازرگانی وخارج شدن از حالت انحصاری، گرایش به تبلیغ کالاها با قیمت بالاتر درمقایسه با کالاهای ارزان قیمت تر، خودکار شدن فرایند تبلیغ، ایجاد شرایطبرابر برای رقبای تجاری، ایجاد علاقه در افراد به استفاده از تبلیغبازرگانی به سبب جاذبه های طراحی پیام، خرید کالا یا خدمت در شرایط رقابتیکه به نفع خریدار خواهد بود، امکان فروش و عرضه محصول در بازارهای بیشتر ومتنوع تر، تغییر در ارتباط بین خریدار و فروشنده.
‌● موانع بازاریابی اینترنتی
۱) مشتریان ترجیح می دهند که کالایی را که قصد خرید آن را دارند از نزدیکمورد بررسی قرار دهند لذا برخی از کالاها مانند کفش، پوشاک، خوراکی و‎محدودیت عرضه از طریق اینترنت را خواهند داشت.
۲) به دلیل عدم اطمینان مشتری به فروشنده خرید از طریق کارت های اعتباریمشکلاتی را برای خریدار دربردارد و به دلیل عدم اطمینان مشتری در ارائهاطلاعات بانکی خود بسیاری از خرید های اینترنتی ناقص مانده و عملاً هیچداد و ستدی انجام نمی شود.
۳) به دلیل نامشخص و نامعلوم بودن فروشنده در خریدهایی که از مدل C۲C وB۲C پیروی می کنند خریدار نمی داند که آیا با فروشنده ای سر و کار دارد کهدارای اعتبار و سابقه است و یا با فردی روبه رو می شود که هیچ اعتباراقتصادی نداشته و سعی در کلاهبرداری دارد.
با توجه به تمام معایبی که بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به همراه خوددارد به دلیل مشغله های فراوان افراد و جلوگیری از ترافیک و رفت وآمدهایغیر ضروری و کاهش هزینه های تبلیغات استفاده از تبلیغات و بازاریابیاینترنتی را می توان به عنوان یک اصل در نظر گرفت و شرکت هایی را پیش روبه حساب آورد که از هم اکنون به فکر این نوع از بازاریابی باشند و باایجاد زیرساخت های لازم اول بودن را در رشته تجاری خود همواره مدنظر داشتهباشند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
وحید نقشینه ارجمند
منبع خبر: روزنامه ایران
  ۱۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۵:۴۸ قبل از ظهر
نظرات (1)

ایلیا  ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۸:۱۲ قبل از ظهر

قشنگه خیلی

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد