به ده دلیل مردم از شما خرید نمی‌کنند

به ده دلیل مردم از شما خرید نمی‌کنند
در این مقاله ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند.
دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید.
۱) یکی ازعوامل عدم موفقیت در زمینه بازاریابی زمانی حاصل می شود که سایتقادر به ایجاد بستری امن و قابل اطمینان در هنگام سفارش خریداران، نباشد.برای ایجاد چنین اطمینانی، سایت می تواند به خریداران این اطمینان را بدهدکه کلیه عملیات سفارش خرید از طریق سرورهای امن انجام خواهد گرفت. و برایمشتری اطمینانی ایجاد کند که کلیه اطلاعات از قبیل آدرس الکترونیکی واطلاعات شخصی افراد به صورت کاملا محفوظ، نگه داری شده و به هیچ وجهفروخته نخواهند شد.
۲) چنانچه تبلیغات سایت از قابلیت جذب بالایی برخوردار نباشند. یکی ازعوامل عدم جذب مشتریان، پرداختن به بیان کلیه جزئیات خدمات بدون ذکرقابلیتهای اصلی محصولات و خدمات است. همچنین به دلیل عدم وجود تیترها ویاخبرهای اصلی، سایت قادر به جذب مشتریان نخواهد بود. یکی دیگر از عوامل مهمعدم جذب مشتریان، عدم وجود رضایت نامه سایر مشتریان که از خدمات و محصولاتشما استفاده کرده اند و همچنین نبود ضمانت برای محصولات و خدمات می باشد.
۳) یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت درامر بازاریابی، عدم وجود سیستمی مناسبجهت ترغیب کاربران به بازدید مجدد از سایت است. توجه به وجود چنین سیستمیبه این علت حائز اهمیت است که، کلیه افرادی که مایل به خرید جنس هستند دردفعات اولی که از هر سایت بازدید به عمل خواهند آورد، هرگز جنسی راخریداری نخواهند نمود. در اصل هر چقدر تعداد دفعات بازدید بیشتر شود، شانسو یااحتمال خرید نیز به میزان قابل ملاحظه بالا خواهد رفت. موثرترین راهبرای متمایل ساختن کاربران به بازدید مجدد، امکان عضویت رایگان در خبرنامهالکترونیکی وب سایت شما است.
4) عاملی دیگرکه در عدم موفقیت سایت نقش دارد، عدم آگاهی دادن بهخریداران در مورد تجارت شما است. بدین معنا که چنانچه خریداران اطلاعاتکافی در مورد طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خریداری نمایندداشته باشند، با اطمینان و اعتماد بیشتری در این راه گام بر می دارند. درسایت خود صفحه ای با نام "درباره ما" شامل اطلاعاتی از قبیل تاریخچه بنگاهاقتصادی خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غیره قرار دهید.
۵) نبود راه های متعدد جهت دریافت سفارش از طرف مشتریان. از انواعروش‌های پرداخت پول می توان به کارتهای اعتباری، چک، پول نقد و فرمهای خاصالکترونیکی دیگر اشاره نمود. شما قادرید با گذاردن راههای گرفتن سفارشاتاز طریق تلفن، آدرس پست الکترونیکی، سایت، فکس، آدرس پستی و غیره زمینه رابرای خریداران مساعد سازید.
۶) عاملی دیگر در عدم پیشرفت امر بازاریابی، نداشتن ساختار و ظاهر حرفهای وب سایت می باشد. شما باید نام دامنه اختصاصی برای وب سایت خود داشتهباشید که با تجارت شما مناسبت داشته باشد. ساختار طراحی صفحه بایستی بهگونه ای شکل گرفته باشد که بازدید کنندگان قادر به پیمایشی ساده و سریع درآن باشند. و همچنین بایستی طراحی گرافیکی صفحات کاملا مرتبط با نوع فعالیتسایت باشد.
۷) قبل از دادن چیزهای رایگان به مشتریان، آنها باید تبلیغات شما راببینند و سپس به صفحات دیگر سایت هدایت شوند. اگر سایت از قابلیت ارائهمحصولات رایگان در جهت متمایل ساختن بازدیدکننده به سایت استفاده می کند،بایستی این محصولات یا در زیر تبلیغات سایت و یا در صفحات دیگر سایت واقعشوند. چنانچه لیستی از محصولات رایگان در بالای تبلیغات گذارده شوند،بازدیدکنندگان هرگز به تبلیغات برای محصولاتی که جهت فروش هستند، توجهنخواهند کرد.
۸) سایت شما قادر به جذب مخاطبان هدف شما نیست. یکی از ساده ترین راههایموجود، بررسی خریدهای انجام شده توسط مشتریان و بررسی علل توجه آنها بهاین محصولات می باشد. اطلاعات بدست آمده در این زمینه، به شما در اصلاحروشهای بازاریابی و نوع تبلیغات کمک خواهند کرد.
۹) یکی از مهمترین عوامل شکست یک سایت، نداشتن سیستمی منظم جهت بررسیسایت، تبلیغات آن و در نهایت اصلاح آن است. فروشندگان زیادی هستند کههیچگاه تبلیغات طراحی شده خود را تغییر نمی دهند. شما باید همواره وضعیتتبلیغات سایت خود را کنترل و اصلاح کنید تا حداکثر میزان پاسخ از تبلیلغاترا بدست آورید.
۱۰) هیچ اجباری را جهت خرید محصولات خود به بازدیدکننده القاء نمی‌کنید.ممکن است محصولات شما به دلیل کیفیتهای بالایی که دارند، موردتوجه افرادزیادی واقع شود اما همین افراد به محض خروج از سایت، به مرور زمان و بهتعویق انداختن زمان خرید، محصولات شما را فراموش خواهند کرد. برای حل اینمشکل، به بازدیدکنندگان یک سری محصولات و امکانات رایگان و همچنین تخفیفبدهید و در ضمن برای هر تخفیف یک زمان پایان اعتبار در نظر بگیرید.
منبع خبر: آفتاب
  ۱۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱:۴۳:۳۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد