افق های وسیع تر

افق های وسیع تر
بانك ملی ایران توانایی منطقه ای خود را از طریق یك استراتژی توسعه طلبی كه تا آن سوی خاورمیانه و فراتر از آن وسعت یافته است ، به حداكثر می رساند بانك ملی ایران نه تنها بزرگترین بانك كشور از لحاظ دارایی است بلكه فعالیت های منطقه ای خود را با پیش قدمی ها و ابتكارات مختلف از افغانستان در مشرق تا عراق در مغرب و دبی در خلیج فارس گسترده است.
بانك ملی ایران توانایی منطقه ای خود را از طریق یك استراتژی توسعه طلبی كه تا آن سوی خاورمیانه و فراتر از آن وسعت یافته است ، به حداكثر می رساند بانك ملی ایران نه تنها بزرگترین بانك كشور از لحاظ دارایی است بلكه فعالیت های منطقه ای خود را با پیش قدمی ها و ابتكارات مختلف از افغانستان در مشرق تا عراق در مغرب و دبی در خلیج فارس گسترده است . بانك ملی ایران تاسیس فیوچر بنك در بحرین در ا وایل امسال كه یك سرمایه گذاری مشترك است با بانك صادرات ایران و Ahliunited بانك بحرین بود ، امیدوار است كه یك شعبه در بغدادتاسیس كند . آقای زعفرانی عضو هیأت مدیره بانك ملی ضمن اعلام این موضوع كه مجوز فعالیت بانكی در عراق اخذ شده است ، خاطرنشان كرد كه این امر به پیشرفت روابط تجاری بین دو كشور كمك می كند .
●روابط تجاری
بانك ملی ، همچنین علاقمند به تاسیس شعبه ای در كابل به منظور تسهیل روابط جدی ایران و افغانستان می باشد . آقای زعفرانی عنوان كرد كه بانك ملی در نظر دارد علاوه بر هشت شعبه محلی خود در امارات متحده عربی ، شعبی نیز در پاكستان ، عربستان سعودی و كویت دایركند . این بانك گذشته از حضور فعالش در اروپا و هنگ كنگ ، در باكوی آذربایجان و مسقط عمان نیز دارای شعبه می باشد .
بخش مهمی از سیاست گسترش منطقه ای بانك ملی از طریق مركز مالی بین المللی دبی انجام می پذیرد . آقای زعفرانی گفت كه امیدوار است بانك ملی هرچه سریعتر شعبه ای نیز در این مركز تاسیس كند . وی ضمن تاكید بر اهمیت دبی و تركیه كه بانك ملی در این دو منطقه سه شعبه و روابط بانكی موثری دارا می باشد . اظهار داشت كه كانون توجه ما روی بانكداری منطقه ای است وی همچنین افزود تاسیس یك شعبه در آتن می تواند مكمل شبكه منطقه ای بانك ملی باشد .
بانك ملی ، همگام با سایر بانك های ایرانی امكانات بالقوه بانكداری برون مرزی خود در جزیره كیش و قشم را گسترش می دهد . فیوچر بانك نیز در صدد تاسیس یك شعبه در كیش به منظور استفاده از فرصت های تجاری در خلیج فارس می باشد .
●سرمایه در حال رشد
نتایج و آمار تا پایان سال ۱۳۸۲ ( مارس ۲۰۰۴) نشان می دهد كه سرمایه درجه یك بانك ملی به ۵/۸۸۴ میلیون دلار افزایش و دارایی كل آن به ۹۳/۲۶ میلیاد ریال ارتقا یافته و سود خالص كسب شده بالغ بر ۸۱۵ میلیارد دلار می گردد.
بانك ملی به عنون یك جز كلیدی از استراتژی خود ، مجموعه اقداماتی را جهت بالا بردن ارزش واعتبار مشتریانش به عهده گرفت . این بانك به منظور عمل به تعهداتش نسبت به عموم مردم و جامعه ، سرویس های مراكز خدمات رسانی خودكار خود را با گسترش سیستم بانكداری یكپارچه كه به سیبا معروف است و درحا ل حاضر از طریق ۱۲۷۳ شعبه در سراسر ایران ارائه می گردد، وسعت بخشیده است .
سایر ا قدامات اساسی شامل نصب ۱۳۲۶ پایانه ماهواره (VSAT) ، ۴۸۱ دستگاه خود پرداز ، گسترش استفاده از دستگاه های نقطه فروش (point of sale) و pinpad خصوصاً در مراكز خرید و سایر مكانهای اصلی ، می گردد.
●تفوق اعتباری
در سال گذشته ، بانك ملی ۳۰۶۱ در ایران ، ۱۷ اداره و واحدهای تابعه در خارج از كشور و ۴۱۱۰۲ كارمند را اداره كرد ، بانك ملی بانك پیشتاز از حیث ارائه تسهیلات اعتباری با دراختیار داشتن ۳۲% از كل سهم بازار وام برای بانكهای تجاری شناخته شد .
بانك ملی در مقایسه با سایر بانكها بزرگترین تامین كننده و ارائه دهنده خدمات عمومی در زمینه های :دریافت صورت حسابهای آب ، برق و تلفن ، برگها های جریمه رانندگی ،برگه های مالیاتهای ساختمان سازی ، پرداخت چكها ، نقل وانتقالات پول و حواله های بین بانكی و تائید شده می باشد .
منبع خبر: بانک ملی
  ۲۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۷:۵۸:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد