از سال ۱۳۸۹ سهم گروه سایپا در صادرات خودرو کشور از ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است. و در سال ۹۴ نیز گروه خودروسازی سایپا، علیرغم وجود مشکلات موجود در حوزه بین الملل، بر اساس استراتژی تعریف شده و با تکیه بر مزایای اقتصادی و رقابتی محصولات و بهره گیری از توان بازاریابی خود در حوزه جهانی توانسته با صادرات بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار خودرو و قطعات، بیش از ۶۰ درصد صادرات خودرو کشور را به دست آورد و همچنان به این پیشتازی ادامه دهد.
بر همین اساس گروه خودروسازی سایپا در طی سالهای گذشته ضمن حفظ رتبه اول فروش در بزرگترین بازار صادراتی خود یعنی کشور عراق، محصولات خود را به بازارهای سوریه، ونزوئلا، آذربایجان ،ارمنستان، اوکراین، افغانستان، مصر، الجزایر، لیبی، سنگال، غنا، ساحل عاج، نیجریه، کامرون، سودان،جیبوتی،اتیوپی و اخیراً کشور لبنان نیز صادر نماید.
موفقیت های صادراتی گروه سایپا مرهون مزیت های رقابتی محصولات یعنی قیمت رقابتی، مصرف سوخت اقتصادی، خدمات پس از فروش گسترده و قیمت مناسب قطعات یدکی است که قبل از ورود در هر بازار، برنامه ریزی های لازم برای ایجاد و حفظ این مزیت ها انجام می گیرد. اضافه شدن محصولات و آپشن های جدید در سال جاری و آینده به سبد محصولات صادراتی شرکت سایپا قدرت انتخاب مشتریان را در بازارهای هدف افزایش خواهد داد و به تبع آن با بهبود وضعیت اقتصادی بازارهای هدف و فضای کسب و کار بین المللی تحقق اهداف صادراتی را میسر خواهد نمود. با تسهیل ارتباط با خودروسازان بین المللی، فرصت جدیدی برای صادرات قطعات ایجاد گردیده و گروه خودروسازی سایپا با اتکاء به توانمندی های قطعه سازی کشور در صدد یافتن جایگاه مناسب این صنعت در زنجیره تامین خودروسازان جهانی است.
شایان ذکر است شرکت سایپا به عنوان پرافتخار ترین شرکت خودروساز کشور در زمینه صادرات، تا کنون ۸ بار عنوان صادر کننده نمونه ملی و ۲ بار عنوان صادر کننده ممتاز کشوری را کسب نموده است.