ابراهيم نصري افزود: با فعاليت ستاد مديريت حمل ونقل و سوخت زير نظر سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي و حسب بخشنامه معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي، كارگروه استاني اسقاط ونوسازي ناوگان فرسوده درخراسان رضوي تشكيل شد.
وی ادامه داد: اين كارگروه به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و دبيرخانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی شروع به كار كرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ناوگان فرسوده از جنبه هاي مختلف به اجتماع هزينه سربار تحميل مي کند و از رده خارج كردن و نوسازي خودروهاي فرسوده مي تواند اثرات مثبت زيست محيطي بدنبال داشته باشد.
وي حذف خودرو هاي فرسوده از حجم وسايط نقليه فعال در درون و برون شهرها بويژه ناوگان فعال در حمل ونقل عمومي جاده اي را مهم برشمرد و افزود: اين مهم مي تواند از جنبه هاي ديگري براي آحاد جامعه نتايج سازنده اي، از جمله كاهش آلودگي هوا، به همراه داشته باشد
نصري ادامه داد: متوسط عمر ناوگان باري ومسافري حمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوي 17 سال است و شهرستان مشهد داراي بيشترين فراواني ناوگان حمل ونقل جاده اي فرسوده بين دیگر شهرستان هاي استان است و از اين رو نيازمند توجه ويژه است.
وی گفت: نوسازي ناوگان عمومي نيازمند توجه بيشتر مسئولان و اعطاي تسهيلات بيشتر است.
وسيله نقليه اي فرسوده تعريف مي شود كه امكان دريافت گواهي معاينه فني را نداشته باشد و يا مشمول محدوديت هاي عمر فعاليت كه هيات وزيران براي خودروهاي شخصي، عمومي و دولتي تعيين کرده، شود.