این کاهش حقوق شامل حال مدیران در ۵۱ شرکت این گروه می شود. سخنگوی این گروه اعلام کرد این کاهش حقوق داوطلبانه خواهد بود و از ماه جاری اجرا می شود اما به میزان صرفه جویی که با این اقدام حاصل می شود، اشاره نکرد.
شرکت هیوندای موتور و شرکت تابعهاش، کیا موتورز زمانی بهترین عملکرد صنعت را داشتند اما اکنون با کاهش سهم بازار در بازارهایی مانند چین و کره جنوبی و همچنین کاهش تقاضا در سایر بازارهای نوظهور مواجه شده اند.
تحلیلگران پیش بینی می کند هیوندای و کیا که به اتفاق پنجمین خودروساز بزرگ جهان هستند، سود سه ماهه پایینتر از حد مطلوبی را گزارش کنند.
به گفته تحلیلگران، کاهش حقوق ۱۰ درصدی چندان زیاد نیست اما نشان دهنده شدت مشکلاتی است که گروه هیوندای موتور با آنها دست و پنجه نرم می کند.
در شرایطی که رقیبان از تقاضای قوی برای خودروهای شاسی بلند سود می برند، هیوندای موتور با تقاضای کمتر برای سدانهایی مانند الانترا و سوناتا روبروست.
هیوندای به فروش در بازارهایی مانند روسیه و برزیل بسیار متکی بوده و کاهش فروش در این کشورها، این خودروساز را آسیب پذیر کرده است.
یکی از مدیران این گروه به رویترز گفت: ما نسبت به دورنمای سال آینده بسیار نگران هستیم.
بر اساس گزارش رویترز، سهام هیوندای موتور در معاملات سه شنبه سه درصد صعود کرد در حالیکه شاخص سهام کره جنوبی ۰.۵ درصد اُفت کرد.