خودروسازان جهانی با رقیبان صنعتی و شرکتهای فناوری در طراحی خودروهای خودران و خدمات دیجیتالی مانند اشتراک گذاری خودرو رقابت می کنند زیرا استفاده رو به رشد از فناوری و هوش مصنوعی ممکن است نقش رانندگان را کمرنگ کرده و مدل سنتی مالکیت خودرو را مورد تهدید قرار دهد.
اوجی ردزیک، مدیر واحد خودروهای متصل و خدمات دیجیتالی رنو-نیسان به رویترز گفت: همچنانکه نرم افزار مورد استفاده در خودروها پیچیدهتر و گرانتر می شود، همکاری و شراکت حتی با رقبا برای طراحی فناوری استانداردی مانند خدمات نقشه مزایایی دارد.
وی در ادامه افزود: ما روحیه همکاری داریم. بعضی از خودروسازان هستند که تمایل دارند محصولاتشان را در داخل شرکت تولید کنند اما ما تمایل داریم هر زمان که منطق حکم کند، شراکت کنیم.
نیسان و رنو پلتفرم فناوری را طراحی می کنند که به خودروهای ساخت دو شرکت و همچنین خودروهای میتسوبیشی موتورز امکان می دهد به خدمات ابری از جمله اطلاعات سرگرمی، تعمیر و نگهداری خودرو و کنترل از راه دور دسترسی داشته باشند.
خودروسازان تلاش کرده اند برای خنثی کردن خطر کاهش تقاضای خرید خودرو که ممکن است با رایج شدن خودروهای خودران و خدمات اشتراک گذاری خودرو رخ دهد، با شرکتهای فناوری همکاری کنند.
امسال شمار زیادی از خودروسازان با فراهم کنندگان خدمات تاکسی آنلاین برای همکاری به توافق رسیده اند که از میان آنها می توان از همکاری میان جنرال موتورز و لیفت و تویوتا موتور و اوبر تکنولوژیز نام برد.