شرکت سروش دیزل مبنا با نمایش کامیونتهای و مینیبوس هیوندای حضور گسترده و قابل توجهی را در چهاردهمین نمایشگاه حملونقل و خدمات شهری به نمایش گذاشته است. به همین بهانه گفتو گویی با مدیرعامل این شرکت داشته اند که مشروح آن را در ادامه مطالعه خواهید کرد.
_قرارداد انحصاری شرکت سروش دیزل مبنا با شرکت هیوندایموتورز کره جنوبی چه ویژگیهایی دارد ؟ آیا هیوندایموتورز در ایران سرمایهگذاری کرده است ؟به چه نسبت ؟ آیا انتقال تکنولوژی به طرف ایرانی صورت خواهد گرفت ؟ ظرف چه مدت ؟
شرکت سروش دیزل مبنا در راستای استراتژی و ماموریت دراز مدت خود جهت نوسازی ناوگان حملونقل کشور و توسعه صادرات، با ارائه محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی با در نظر گرفتن قوانین محیطزیست و همچنین مصرف بهینه سوخت و استهلاک پایین ، قراردادی را جهت تولید انواع خودروهای تجاری و جمعی با شرایط تحت لیسانس و انتقال تکنولوژی طی یک دوره پنج ساله منعقد نمود.با توج هبه فرایند توسعه تولید و فروش و طبق یک برنامه مدن کسبوکار پنج ساله مذاکراتی را جهت سرمایهگذاری مشترک با شرکت هیوندای کره انجام داده که متعاقبا قراردادی در این زمینه به امضا خواهد رسید.
در سال راهاندازی خط تولید (1394) موفق شدهاید 300 دستگاه کامیونت تولید نمایید که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکل روابط تجاری با جهان ، توفیق بزرگی است.چند درصد این تولیدات ساخت داخل است و این میزان ساخت داخل ظرف چه مدتی به چند درصد خواهد رسید ؟
با نگرش به برنامهریزیهای به عمل آمده و هدفگذاری انجام شده با میزان 14درصد تولید داخل ، کار اجرایی تولید انجام پذیرفته و تا پایان سال 13955 در صدد هستیم که این مهم به میزان 20 الی 23 درصد افزایش یابد.هدف نهایی شرکت حداقل میزان 40درصد تولید داخل میباشد.شایان ذکر است که شرکت هیوندای در این زمینه پشتیبانی فنی و کیفی خواهد نمود.
_شرکت سروش دیزل مبنا به مدیریت شما تولید 2هزار دستگاه کامیونت و مینیبوس هیوندای را در سال جاری برنامهریزی کرده است.در 7 ماه امسال (منتهی به اول آبان) چند درصد از این برنامه پوشش داده شده و پیشبینی تان از میزان تولید تا پایان سال چه تعداد است ؟
با توجه به اهداف تعیین شده و با عنایت به شرایط بازار در 6ماهه اول سال 1395 ششصد دستگاه تولید شد و در 6 ماه باقیمانده نیز ، تولید ششصد دستگاه انواع کامیونت و مینیبوس در دستور کار قرار دارد.
_با توجه به نقش تولیدات شرکت شما در تامین بخشی از نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، برای سرپا نگاه داشتن این ناوگان در زمینه آموزش، خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی و خدمات گارانتی چه تمهیداتی اندیشیده اید؟
در راستای توسعه فروش و ایجاد اطمینان خاطر در ذهن کلیه مشتریان، این شرکت با ایجاد شبکه مکانزه و هوشمند خدمات پس از فروش در سراسر کشور و همچنین تامین کلیه قطعات پر مصرف و کند مصرف اقدامات لازم و مقتضی را انجام داده است. ضمنا با ارائه دوره گارانتی سه ساله و خدمات انجام شده برای خودروهای فروش رفته و با توجه به نظرسنجی های عمل آمده از طریق سیستم ارتباط با مشتریان، کلیه مشتریان رضایت خود را اعلام داشته اند. شایان ذکر است با توجه به هماهنگی های انجام شده با شرکت هیوندایی، شبکه خدمات بعد از فروش این شرکت آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به کلیه محصولات هیوندایی که از قبل نیز در بازار ایران موجود بوده اند، را دارا می باشد.
جنابعالی از مدیرانی هستید که همواره در تولید و تجارت به رعایت اخلاق حرفه ای و کیفیت بالای محصول، تاکید می کنید. خط مشی اخلاق حرفه ای و کیفیت شرکت، برچه مبانی استوار است؟
با نگرشی به دستاوردهای شرکت در اخذ گواهینامههای سیستمهای مدیریت کیفیت (ایزو) ، استقرار نظام بهرهوری ، تولید بهینه و ایجاد اشتغال مولد و ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت و تحویل به موقع نسبت انجام تعهدات خود به مشتریان صادقانه متعهد هستیم.
_لطفا برای آشنایی بیشتر خوانندان مختصری درباره خودتان بگویید .
بنده دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت صنعتی و سابقه 20 ساله در صنعت خودرو هستم.
_امید است که این شرکت بتواند با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گامهای موثری بردارد.
همراهی حضرتعالی را ارج مینهیم و تداوم آن را خواستاریم.