بی ام و پیش از این قصد داشت تا یک سدان اسپرت بر پایه i8 و یک هاچ بک تمام الکتریکی برای رقابت با تسلا مدل ۳ تولید کند اما اکنون خودروساز آلمانی به فکر تولید اس یو وی نیز افتاده است. در کنار اینها قرار است تا سال ۲۰۱۸ نسخه رودستر i8 نیز روانه بازار شود، با این وجود استقبال رو به گسترش مشتریان از بازار اس یو وی ، بی ام و را به فکر تولید نسخه ای تمام الکتریکی در این کلاس انداخته است.
ابعاد بزرگ تر اس یو وی قطعا فضای بیشتری برای باتری های بزرگ تر و برد بیشتر فراهم میکند. هارولد کروگر، مدیرعامل بی ام و اعلام کرده است که عرضه i5 در بازار تا سال ۲۰۲۱ به طول خواهد انجامید. وی درباره دلیل این تاخیر طولانی مدت صحبتی نکرده است اما یان رابرتسون، مدیر بازاریابی و فروش بی ام و در مصاحبه با اتوکار بیان کرده است i5 با ورود خود به بازار تحولی در موتورهای الکتریکی، مجموعه باتری و فناوری های خودران ایجاد خواهد کرد.
رابرتسون یکی دیگر از دلایل این تاخیر ۵ ساله را توسعه فناوری بدنه های سبک وزن خودرو میداند که در اتومبیل های الکتریکی با برد محدود اهمیت بسیار زیادی دارد. اصلی ترین گزینه برای این مواد سبک وزن که کار بر روی آن دنبال میشود فیبرکربن سبک میباشد.
با مشاهده تصاویر مدلسازی که اخیرا انتشار یافته است اس یو وی i5 از ارتفاع بالاتری برخوردار بوده اما درب های آن فرمی مشابه با i3 دارد. برخلاف شکل رادیکال i3 و i8 این اس یو وی از فرم متداول تری سود میبرد و گفته شده بدنه روی یک شاسی فضای متشکل از آلومینیوم و فیبرکربن سوار خواهد شد، درحالی که سوپرمینی و سوپراسپرت فعلی روی شاسی مونوکوک فیبرکربنی سوار شده اند.
نکته قابل ذکر دیگر اینکه بی ام و اعلام کرده است اسامی i1 تا i9 را به عنوان اسامی تجاری ثبت کرده است که نشان از ورود مدل های جدید به بازار در سالهای آینده خواهد داشت. و دیگر اینکه بعد از عرضه i5 در سال ۲۰۲۱ بی ام و قصد دارد اولین خودروی سلول سوختی هیدروژنی جهان را در سال ۲۰۲۳ به صورت انبوه تولید کند.
اما آگاهان صنعت خودرو عقیده دارند در پس همه این دلایل برای تولید یک اس یو وی جدید الکتریکی، نارضایتی بی ام و از کاهش فروش i3 نیز تاثیر داشته است. این اتومبیل پیشرفته شهری درحالی تاکنون ۲۵ هزار دستگاه فروش داشته که شایعات حاکی از سفارش ۴۰۰ هزار دستگاه برای تسلا مدل ۳ میباشد.