عزم تویوتا برای تولید خودروی تمام الکتریکی تا ۲۰۲۰

عزم تویوتا برای تولید خودروی تمام الکتریکی تا ۲۰۲۰
گزارش های اخیر حاکی از آن است که تویوتا تا سال ۲۰۲۰ قصد تولید اتومبیل برقی با برد زیاد را دارد.

این خبر را وبسایت اتوموتیو نیوز به نقل از یک منبع خبر ژاپنی منتشر کرده است. تا کنون استراتژی تویوتا تمرکز بر روی اتومبیل های هیبریدی با برد کوتاه و خودروهای سلول سوختی با ظاهری فانتزی مانند میرای بود. این گزارش ها بیان می‌کنند که تویوتا برنامه تولید خودروهای برقی مذکور را به سرعت آغاز کرده و در اولین مرحله تصمیم به تولید اس یو وی الکتریکی با برد نزدیک به ۲۰۰ مایل دارد.
قوانین حمایتی از خودروهای برقی در آمریکا و چین که رقابت با شرکت هایی مانند تسلا را ساده تر می‌کند اصلی ترین انگیزهتویوتا برای این تغییر راهبرد بیان شده است.

بزرگترین خودروساز جهان نسل اول پریوس هیبریدی را نزدیک به ۲۰ سال پیش عرضه کرد که موفقیت تجاری بزرگی برای تویوتا به ارمغان آورد. اکنون اتومبیل های تمام الکتریکی از قبیل کراس اوور و پیکاپ می‌تواند قدم بعدی برای تکمیل این موفقیت باشد.

تویوتا در حال حاضر نسخه های هیبریدی آوالون، کمری، هایلندر و RAV4 را در خط تولید دارد و تولید نمونه های تمام برقی از کمری یا هایلندر می‌تواند گروه وسیعی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. پیش از این تویوتا نسخه تمام الکتریکی RAV4 را وارد بازار فروش کرده بود که پیشرانه آن توسط تسلا توسعه داده شده بود.

هنوز هیچ یک از مقامات رسمی تویوتا این گزارش را تایید نکرده اند اما این احتمال وجود دارد که در نمایشگاه لس آنجلس شاهد خبرهایی در این خصوص باشیم.

منبع خبر: روزنامه دنیای خودرو
  ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲:۱۱:۲۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد