تامین قطعات قراردادهای رنو، پژو و سیتروئن

تامین قطعات قراردادهای رنو، پژو و سیتروئن
در پی انعقاد قراردادهای منعقد شده با رنو، پژو و سیتروئن و با توجه به تاکید افزایش سهم ساخت داخل در این قراردادها با تاکید وزارت صنعت، مدیر صادرات گروه عظام با اشاره به سهم شرکت های زیرمجموعه این گروه برای تامین قطعات در این قراردادها تاکید کرد: در حوزه صادرات بازار خدمات پس از فروش رانشانه گرفتیم.

حسن باقری در گفت و گویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت صادرات گروه عظام به چه صورت است؟ اظهار کرد: در حال حاضر محصولاتمان را به 15 کشور از جمله ترکیه، روسیه، قزاقستان، اوکراین، ایتالیا، سوریه، عراق، امارات متحده عربی، آذربایجان و… صادر می کنیم.

وی با اشاره اینکه انواع قطعات ریخته گری و ماشین کاری، انواع کلاچ و کمک فنر از جمله اقلام اصلی صادراتی گروه عظام است، اضافه کرد: علاوه بر این محصولات، پیستون خودروهای دیزلی و سواری نیز به چند کشور صادر می شود.

مدیر صادرات گروه عظام با بیان اینکه صادرات ما بازار خدمات پس از فروش را نشانه گرفته است، خاطر نشان کرد: همزمان با شرکتهای OEM در روسیه و ترکیه نیز همکاری داریم و قطعات شرکت های OEM را نیز صادر می کنیم .

باقری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سهم گروه عظام در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی (پژو و رنو) به چه صورت است؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت های زیرمجموعه گروه عظام عمدتاً دانش بنیان بوده و بر پایه تکنولوژی روز فعالیت می کنند و بعلاوه با شرکت های رده یک دنیا ارتباط و همکاری تکنولوژیکی دارند، زمانی که بحث تولید خودروی جدید مطرح می شود، ما به پشتوانه پارتنرهایی مانند شرکت ولئو، بوش، شفلر، ماندو، موبیز، پاناسونیک، بنتلر، دائسون و ... محصولات مورد نیاز را با کمک این شرکت ها برای موتورها و خودروهای جدید تولید می کنیم و معمولاً برای داخلی سازی قطعات بواسطه بهره گیری از دانش فنی به روز و تکنولوژی مدرن، اولین تولیدکننده ای که به ذهن شرکت های خودروساز خطور می کند کارخانجات گروه عظام است و به همین دلیل ما همیشه در مناقصه های تکوین قطعات جدید شرکت داریم.

مدیر صادرات گروه عظام اضافه کرد: در قراردادهای جدید خودرویی تعدادی از قطعات برای خودروهای گروه رنو و هم برای سیتروئن نهایی شده است.

باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رفع محدودیت های تحریم ها آیا برنامه ای برای توسعه محصول و بازار در گروه عظام دارید؟ گفت: به واسطه همین بهبود ها در روابط بین المللی، رویکرد تولید صادرات محور را مورد توجه بیشتری قرارداده ایم و به رغم بالا بودن هزینه های بازاریابی در بازارهای بین المللی، بر اساس ضرورت به دنبال پیدا کردن جایگاه خودمان هستیم.

وی ادامه داد: رقابت با  شرکت های درجه یک دنیا و حتی تولیدکنندگان کشورهای هدف صادراتی در برنامه ما است به عنوان مثال در روسیه با برندهای مختلف تولید کننده مشهور دنیا، برندهای تولید کننده روسیه و همچنین برندهای چینی رقابت می کنیم بنابراین در یک فضای این چنینی باید محصولات با کیفیت ، مطابق با خواست مشتری و استانداردهای روز و بر پایه شرایط اقلیمی تولید کنیم ضمن اینکه قیمت هم باید منطقی باشد.

مدیر صادرات گروه عظام با اشاره به اینکه باید بتوانیم با استفاده از بهترین روش های لجستیکی محصولاتمان را به کشورهای هدف برسانیم، تاکید کرد: بازار را نیز به طور دائم رصد می کنیم تا شرایط و جایگاهمان نسبت به رقبا تبیین و تحلیل گردد تا بتوانیم حضور دائم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عمده محصولات تولیدی گروه عظام قابلیت صادر شدن دارد، درباره وضعیت صادرات پس از برجام تاکید کرد: اگرچه ارتباطات ما قطع نشده بود اما با اجرایی شدن برجام ، شرکای ما با اطمینان خاطر بیشتری وارد مذاکره شدند و اکنون گردش مالی و انعقاد قراردادها تسهیل شده و به طور کلی می توان گفت که بهبود قابل توجهی ایجاد شده است .

وی با اشاره به اینکه با همه خودروسازان داخلی و همچنین زیرگروه های های آنها کار می کنیم، افزود: تولید کننده ای مثل گروه عظام با این تنوع محصول در داخل کشور نداریم و بعلاوه٤٠٠ نماینده توزیع در همه شهرهای ایران داریم که در زمینه توزیع و ارائه خدمات پس از فروش تحت نظارت دائمی گروه عظام فعال هستند.

وی درباره سهم بازار گروه عظام خاطرنشان کرد: سهم بازار ما در مورد قطعات مختلف متفاوت است اما عمدتاً لیدر بازار هستیم و اصولا در مواردی که دوم باشیم ترجیحاً وارد نمی شویم.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۶:۲۹ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد