اشتباهات بزرگ در تجارت الکترونیک

اشتباهات بزرگ در تجارت الکترونیک
صفحاتی برای بازدیدکنندگان مهیا کنید که اعلان هایی دقیق و واضح داشته باشند. تعداد صفحاتی را که در اثنای خرید نیاز به بازتازه شدن یا کامپایل مجدد دارند را کم کنید.
صفحاتی برای بازدیدکنندگان مهیا کنید که اعلان هایی دقیق و واضح داشته باشند. تعداد صفحاتی را که در اثنای خرید نیاز به بازتازه شدن یا کامپایل مجدد دارند را کم کنید. چنین چیزی کاربرپسندی نامیده می شود. مانک هاوس اضافه می کند: «یک سایت خرید اینترنتی باید ساده باشد تا مردم به راحتی بتوانند آن را پیمایش کنند والا مردم، هرگز باز نخواهند گشت. سایت های خرید اینترنتی باید با پرهیز از پیچیدگی پیمایش، از ترساندن مردم از خرید اینترنتی دست بردارند».
● صورتحساب های عجیب
بالاخره شما کالاهای خود را انتخاب کرده و سبد خریدتان را پر نموده اید و آماده اید تا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و از طریق اینترنت، این عنصر آسمانی را (البته به صورت کد شده!) برای فروشنده ارسال کنید. اما چگونه باید خرید خود را تأیید کنید؟ دکمه Submit کجا است؟ این همه موافقت نامه و شرایط قرارداد برای چیست که باید تأیید کنید؟ نکند یک وقت دوبار پرداخت کنم؟! در حالی که با کادرهایی کوچک در فرم خرید مواجه شده اید، ناگهان حسی غریب شما را در بر می گیرد که باید هر چه زودتر اینجا را ترک کرده و خود را نجات بدهید و سراغ فروشنده دیگری بروید که کمتر ترسناک باشد!
مارکوس ریچاردسون، مدیر اروپایی شرکت WebtraffiQ می گوید این، ماجرایی آشنا است. «ما متوجه شده ایم که برخی از سایت های تجارت الکترونیک، دارای روند خریدی پیچیده یا طولانی هستند که باعث می شود خریداران بترسند و به کل درباره خرید خود تردید کنند». آزمایش کنید، آزمایش کنید و باز هم آزمایش کنید. پیش از بارگذاری سایت تجارت الکترونیک خود یا ایجاد تغییر در آن، از صحت کارکرد روند پیمایش و خرید آن، اطمینان حاصل کنید.
بدین ترتیب می توانید هر نکته ای را پیش از آن که یک خریدار یا بازدیدکننده با آن مواجه شود، پیدا کنید. لویزی آرنولد، مدیر بازاریابی شرکت Scivisum پیشنهاد می کند در قسمت پرداخت، حداکثر امکان کنترل به بازدیدکنندگان داده شود، به طوری که قادر باشند به راحتی در روند خرید عقب و جلو بروند، بدون آن که داده ای را از دست بدهند یا مجبور باشند اطلاعاتی را دوباره وارد کنند. آرنولد همچنین توصیه می کند، به هنگام بررسی و تحت نظر گرفتن سیستم خرید و فروش خود، به ویژه به زمان پاسخ فرم هایی که مشخصات مشتری را می گیرند دقت کنید تا در صورت طولانی بودن این زمان بتوانید با کوتاه کردن آن، از معطل ماندن مشتری جلوگیری کنید«. گیج کردن مشتری ممکن است فرد متخصص و باهوشی را برای طراحی سایت مدرن خود استخدام کرده باشید، اما مواظب باشید که دیگر زیاد از حد هم شورش را در نیاورید. اگر تمامی زرق و برقی که درسایتتان به راه انداخته اید به صورت مانعی برای خریداران درآید که اساساظ جلوی آن ها را از رفتن به قسمتی که می خواهند بروند یا پیدا کردن چیزی که به دنبال آن می گردند بگیرد، خریداران هرگز علاقه و توجهی به سر و صدا و شلوغ بازی هایی که در سایتتان به راه انداخته اید نشان نخواهند داد.
در حقیقت، هفتاد درصد مردم قادر به خرید از طریق اینترنت نیستند تنها به این دلیل که چیزی را که نیاز دارند واقعاظ پیدا نمی کنند. مت رمسی، یکی از مدیران E۳ Media می گوید این یک آمار تکان دهنده است. این بدین معنی است که یکی از نکات کلیدی موفقیت در توسعه یک سایت، کارایی آن است. اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربر پسند باشد و پیش از آن که سیر طراحی آن خیلی جلو برود، تا جایی که می توانید، کارایی و کاربرپسندی آن را آزمایش کنید. رمسی بیان می کند که کاربرپسندی و قابلیت استفاده، نقش نامحسوسی بازی می کند. به طوری که اگر هرچه کار با یک سایت سخت تر باشد، کاربران آن، احساس می کنند که محصولات سایت گرانتر است. عکس این قضیه نیز درست است. اگر سایتی به راحتی قابل مرور و پیمایش باشد و محتوای آن به راحتی قابل درک بوده و عاری از عناصر پیچیده مختلف باشد، کالاهای آن، ارزانتر از جاهای دیگر به نظر خواهد رسید.
● وعده های پوچ
شما یک تخته موج سواری نو به صورت online خریده اید. امواج دریا بسیار عالی است، اما تخته موج سواری شما هنوز در راه است و به دست شما نرسیده است. نتیجه؟ شما نمی توانید به موج سواری بروید! هنگامی که ما چیزی را به صورت online می خریم، طبیعتاً آن را همین الان می خواهیم. حداقل در روزی که فروشنده تحویل آن را وعده داده است. سرعت خوب است، صحت و درستی نیز خوب است، و تحویل در حداقل زمان ممکن نیز خوب است. اما تاخیر، بسیار بد است. مشتریان هرگز باز نخواهند گشت، چرا که اگر صریح بگوییم، آن ها تعداد بی شمار دیگری از فروشندگان را برای خرید جنس مورد نظر خود، پیش رو دارند. لزار دزامیک، مدیر راهبردهای الکترونیکی شرکت UnderWired می گوید، سایت Mothercare بهترین روند خرید را دارد. اگر شما ساعت ۵ بعد از ظهر سفارش داده باشید، کالای مورد نظر شما معمولاً صبح روز بعد به دست شما می رسد.
اما یکی از رقیبان سر سخت آن یکی از بدترین روندهای خرید را دارد. همیشه تاخیر دارد، اجناسی را دوبار می فرستد، یا اجناسی را اشتباهی می فرستد، دوبار برای شما صورت حساب می دهد، سیستم عودت دهی پیچیده ای دارد، .... و در کل می توان گفت خریداری که یک بار از آن چیزی بخرد دیگر برای خرید پیش او بر نخواهد گشت! برای روند تکمیل خرید و تحویل کالا تا آنجا که می توانید وقت بگذارید و پول خرج کنید.
تمام تلاش و زحمات شما به هدر خواهد رفت اگر کالاهای سفارش داده شده را سر وقت به مشتریان تحویل ندهید. دزامیک می گوید تکمیل روند خرید با تحویل به موقع کالا به مشتری، تأثیر بسیار بزرگی در معرفی مارک محصولات و تجربه کلی مشتریان از خرید اینترنتی شان دارد. دراختیار داشتن روان ترین سایت اینترنتی دنیا کمکی نخواهد کرد اگر آخرین مرحله آن ناقص بوده یا ایراد داشته باشد. مطالعات گوناگونی نشان می دهد رغبت به خرید دوباره از یک سایت، به میزان زیادی بر اساس روند تحویل کالا شکل می گیرد.
منبع خبر: -
  ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۹:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد