مازیار بیگلو در مورد آخرین وضعیت مذاکرات پژو با قطعهسازان ایرانی اظهار کرد: پژو فعلا در مرحله استعلام قیمت از شرکتهای قطعهساز است، ولی منابع تامینکننده قطعات هنوز بهطور قطعی مشخص نشدهاند.
وی ادامه داد: شرکت پژو در حال حاضر موضوع داخلیسازی دو محصول پژو 208 و پژو 2008 را در دستور کار خود دارد، ولی این موضوع فقط در دو فاز تریم و بدنه پیگیری میشود. ییگلو با بیان اینکه بدنه و رنگ خودرو 11 تا 12 درصد داخلیسازی و تریم خودرو نیز حدود 10 درصد داخلیسازی را شامل میشود، گفت: در شرایطی که برای داخلیسازی قطعات اصلی کار خاصی صورت نگیرد، داخلیسازی تریم و بدنه هنر به حساب نمیآید. وی با تاکید بر لزوم شروع تولید محصولات پژو با حداقل داخلیسازی 40 درصدی، گفت: داخلیسازی 40 درصدی از طریق تریم و بدنه خودرو فایدهای برای قطعهسازان ایرانی نخواهد داشت؛ بلکه باید داخلیسازی قطعات مهم و اصلی صورت گیرد. وی افزود: در حال حاضر برای داخلیسازی قطعات الکترونیکی، موتور و گیربکس محصولات جدید پژو هیچ بحثی با قطعهسازان داخلی نشده و استعلامی گرفته نشده است. برای تولید قطعاتهایتک نیز اقدامی صورت نگرفته است؛ بلکه مدیران پژو فقط در مورد قطعات مکانیکال عادی و یا قطعات الکتریکی معمولی این خودروها با قطعهسازان بحثهایی را کردهاند و تمرکزشان روی تریم و بدنه بوده است. دبیر انجمن قطعهسازان با بیان اینکه در این مورد اعتراضاتی را به تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن و همچنین مسوولان وزارت صنعت و سازمان گسترش داشتهایم، گفت: تاوارس در پاسخ به ما اعلام کرد که داخلیسازی قطعات محصولات پژو در فازهای مختلف عملیاتی میشود و در فاز اول با 40 درصد داخلیسازی کار را آغاز خواهیم کرد، در فاز بعدی سازندههای قطعات ارتقا مییابند و در نهایت پس از 3 سال به داخلیسازی بالای 70 درصد خواهیم رسید.