رایزنی نفتی ایران و برزیل

رایزنی نفتی ایران و برزیل
وزیر نفت کشورمان بعد از دیدار با وزیر انرژی و معادن برزیل در جمع خبرنگاران گفت: برزیلی ها تجربه خوبی در اکتشاف و توسعه میدانهای نفتی در آبهای عمیق و نیمه عمیق دارند که ما به این تجربه در فعالیت های خود در دریای خزر نیاز داریم .

آقای زنگنه افزود : برای ساخت تجهیزات صنعت نفت بویژه در ده گروه کالایی پر مصرف وزارت نفت از شرکت های برزیلی خواستیم در ایران سرمایه گذاری کنند .
وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه به طور مستقیم نمی تواند در تامین مالی ها وارد شود گفت : آمادگی داریم نفت خام مورد نیاز برای خرید خدمات از شرکت های برزیلی را که در ایران سرمایه گذاری می کنند تامین کنیم .
زنگنه گفت : برای همه این اقدامات نیازمند داشتن روابط بانکی قوی هستیم که در سفر اخیر وزیر اقتصاد ما به برزیل هماهنگی هایی انجام شده است .
وی با بیان اینکه برزیل کشوری مقتدر است افزود : همکاریهای دراز مدت و راهبردی با این کشور از اولویت های ما خواهد بود .
آقای فرناندو فیلو نیز در جمع خبرنگاران گفت : برزیل در اکتشافات عمیق و نیمه عمیق می تواند با ایران همکاری کند ضمن اینکه منطقه ویژه ای در برازیلیا برای جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد کردیم که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران کشورها بویژه سرمایه گذاران ایرانی واقع شود .
وی با اشاره به بازار 210 میلیون نفری برزیل گفت : شرکت های نفت و گاز برزیل فرصت های همکاری مشترک با شرکت های ایرانی و همچنین فرصت های حضور در بازار ایران و تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت ایران را مغتنم خواهند دانست.
فیلو گفت : البته قبل از هر کاری باید روابط بانکی را برقرار و احیا کنیم زیرا این روابط اولویتی است که با حل آن ، راه برای همکاری در حوزه های دیگر باز می شود ضمن اینکه دو کشور هم علاقه مند به توسعه همکاریها هستند .

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد