این خودروساز ژاپنی در شرایطی ساخت خودروهای سبز را هدف گرفته که خودروسازان جهانی با مقررات دشوارتری در چین، آمریکا و سایر مناطق روبرو شده اند و این مسئله، تولید خودروهای دوستدار محیط زیست در سالهای آینده را الزامی کرده است.
علاوه بر بهبود کارآمدی سیستمهای هیبریدی و موتورهای بنزینی،تویوتا در یک تغییر استراتژیک، تلاش برای ساخت خودروهای برقی باتری داربا امکان طی مسافت طولانیتر را افزایش میدهد در حالیکه پیش از این درصدد گسترش فناوری پیل سوختی هیدروژنی برای خودروهای پاک آینده بود.
تویوتا اعلام کرد شمار کارکنانش در تیم طراحی فناوری هیبریدی را به میزان ۳۰ درصد تا سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد داد.
این خودروساز اعلام کرد تا سال ۲۰۲۱، حداقل ۶۰ درصد از خودروهای این شرکت که در ژاپن، آمریکا، اروپا و چین فروخته می شوند، قطعات نیرومحرکه جدید خواهند داشت که انتشار دی اکسید کربن را به میزان ۱۵ درصد یا بیشتر در مقایسه با خودروهایی که در سال ۲۰۱۵ فروخته شده اند، کاهش می دهد.
بر اساس گزارش رویترز، تویوتا ماه گذشته با انتخاب آکیو تویودا برای مدیریت واحد خودروی برقی جدید به منظور تسریع طراحی خودروهای برقی، به روند طراحی خودروهای بدون آلایندگی شتاب بخشید.
این خودروساز متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ متوسط جهانی آلایندگی دی اکسید کربن خودروهای جدید را حدود ۹۰ درصد کاهش دهد.
رییس واحد نیرومحرکه تویوتا پیش بینی کرده است استقبال از خودروهای هیبریدی افزایش پیدا کرده و تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ درصد از فروش جهانی سالانه تویوتا را تشکیل دهد که بالاتر از حدود ۱۰ درصد کنونی است.