رشد مصنوعی گروه خودرویی در سایه حمایت حقوقی

رشد مصنوعی گروه خودرویی در سایه حمایت حقوقی
امروز بازار با یک ساعت و ۱۰ دقیقه تاخیر با توجه به مشکل در هسته معاملات بازگشایی شد ولی شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات علی رغم کلیت بازار با ۱۸۵ واحد افزایش در مدار ۱۹ هزار و ۳ واحد قرار گرفت، حجم و ارزش معاملات نیز افزایشی بود.

در این روز سهامداران خودرویی تعداد 56 میلیون سهم را با ارزش معاملاتی 14 میلیارد تومان دست به دست کردند، امروز جو کلی گروه خودرویی مثبت بود،نماد خودرو با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشت.
از 20 نماد معاملاتی امروز 15 نماد سبز پوش بودند که در این بین نماد خگستر با 4 درصد رشد در قیمت پایانی 3,900 ریال صف خرید بود اما نهایتا صف خودر ا عرضه کرد با این حال در پایان معاملات بیشترین افزایش قیمت را داشت، در نقطه مقابل ختراک قرار داشت که در حاشیه 3.5 درصد منفی قیمت پایانی(5 درصد منفی قیمت معامله) بیشترین افت را در قیمت پایانی 4,106 ریال این روز تجربه کرد.
نماد خچرخش با 3.3 درصد رشد قیمت پایانی،خدیزل 2.8 درصد و خودرو 2.7 پس از خگستر سبزترین های بازار امروز بودند، خودرو با 29 میلیون حجم معامله و ارزشی معادل 8 میلیارد تومان سکاندار گروه در حجم و ارزش معاملات بود.
حقوقی های خودروامروز 14میلیون معادل 48.5 درصد در سمت خرید و 5 میلیون معادل 18 درصد در فروش فعال بودند، از طرفی شرکت سرمایه گذاری ملی یکی از سهامداران عمده خودرو  500 هزار از سهام این شرکت را به سبد خود افزود، در مجموع امروز حمایت حقوقی ها از گروه مشهود بود.
مشکل کنونی گروه خودرو کمبود نقدینگی و توقف طولانی مدت نمادهای بسیاری از این گروه است، از طرفی اخبار منفی که به بازار مخابره شد از جمله روی کار آمدن ترامپ و تمدید تحریمهای 10 ساله داماتو موجبات نزول کلیت بازار و از جمله خودرویی ها را فراهم کردند، لذا علی رغم اخبار خوبی که از این گروه منتشر می شود تا زمان تعیین تکلیف شدن نمادهای بسته وضعیت خودرویی ها تغییر چندانی نخواهد کرد.
در پایان گفتنی است امروز رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه قرارداد رنو به زودی نهایی می‌شود، از نهایی شدن دو قرارداد دیگر تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣٧ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر: عصر خودرو
  ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۱:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد