به گزارش رویترز، بهطور سنتیتویوتادر بازار چین پیشتاز بوده است، اما در سال 2016 این پیشتازی ازمیان رفت. فروش هوندا در سال 2016 در بازار چین 24 درصد جهش کرد و به 25/ 1 میلیون دستگاه رسید. این در شرایطی است که تویوتا اعلام کرد فروش این خودروساز در چین با رشد 2/ 8 درصدی روبهرو شده است. این خودروساز ژاپنی پیشبینی میکند در سال 2017 دستکم 2/ 1 میلیون دستگاه بهفروش خواهد رساند که نسبت به سال 2016 تغییر چندانی ندارد. فروش فورد در بازار چین با رشد 9/ 11 درصدی روبهرو شده و به 24/ 1 میلیون دستگاه رسیده است. با این وجود فروش این سه خودروساز کمتر از نیسان بود. نیسان در سال 2016 موفق به فروش 35/ 1 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین شد.