علیرضا مصدقی افزود : با توجه به لزوم آینده نگری و رسالتسایپا در جهت توسعه محصولات جدید مطابق با نیاز مشتریان و سازگار با محیط زیست، مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در این مرکز در حال انجام است.
مدیرعامل تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: این مرکز با انجام مطالعات و تعریف مشخصات محصول هدف بر روی پلتفرم ایکس 200 خود، برای تعریف فاز نمونه سازی خودروی برقی با همکاری شرکت صاحب نام اروپایی و یکی از دانشگاه های درجه یک کشور اقدام کرده است.
مصدقی افزود: با توجه به تمرکز آلودگی هوا در کلان شهرها، یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، توسعه خودروهای برقی در کلان شهرهاست.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تصریح کرد: باتوجه به چشم انداز سایپا در خصوص مطرح شدن به عنوان خودروساز جهانی از یک طرف و محدودیت های قابل ملاحظه پیشرو درخصوص تولید گازهای گلخانه ای و استانداردهای آلایندگی از طرف دیگر، با درک درست از شرایط محیطی و جهانی، برنامه ریزی مناسب و تدوین نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای برقی و زیرسیستمهای مربوطه در سایپا صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: استفاده از پیشرانه های الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بی سر و صدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعلی ضروری است.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت : امروزه به دلایل آلودگیهای ناحیه ای و اثر جهانی گازهای گلخانه ای و همچنین پیشرفت های بسیاری که در تکنولوژی و بهبود عملکرد و قابلیت باتری ها و محرکه های برقی به وجود آمده، کاربرد و همه گیرشدن خودروهای برقی بیش از گذشته ضروری است.
وی تصریح کرد: چندین خودروساز اقدام به تولید و عرضه انبوه این خودروها به بازار کرده اند و موسسات بسیار معتبر مطالعاتی نیز در زمینه استراتژی و آینده نگری تکنولوژیهای مرتبط با انرژی و حمل ونقل، پیش بینی کرده اند که تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا مجهز به پیشرانه های الکتریکی خواهند بود.