رقابت فرانسوی‌ها در بازار خودرو وارداتی

رقابت فرانسوی‌ها در بازار خودرو وارداتی
خودروسازان فرانسوی در حالی در پسابرجام بیشترین سهم از تیراژ صنعت خودرو کشور را در اختیار خواهند داشت که از همین حالا در بازار خودروهای وارداتی ایران نیز رقابتی نزدیک را آغاز کرده‌اند.

پژو، رنو و سیتروئن به‌عنوان سه خودروساز بزرگ فرانسه، هر کدام قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای جداگانه با طرف‌های داخلی امضا کرده و به‌تدریج فعالیت خود را در ایران آغاز خواهند کرد. هرچند قطعا رقابت اصلی میان این خودروسازان در بازار ایران، به محصولات تولیدی‌شان معطوف خواهد شد، با این حال آنها در بازار وارداتی‌های کشور نیز قصد حضوری گسترده و رقابت با یکدیگر و البته باسایر برندهای خارجی را دارند. جرقه این رقابت را در حال حاضر رنویی‌ها زده‌اند، چه آنکه همین چندی پیش محصول لوکس خود به نام تالیسمان را در ایران رونمایی و روانه بازار کردند.

البته فعلا واردات محصولات رنو به ایران توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شود و شاید در آینده و به‌واسطه قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ورود محصولات این شرکت در اختیار رنو و شریک داخلی‌اش یعنی سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) قرار بگیرد. هرچه هست، در مقابل حالا پژویی‌ها نیز قصد دارند رقیب تالیسمان یعنی مدل 508 را در بازار ایران عرضه کرده و عملا با هموطن خود در بازارخودروهای وارداتی ایرانوارد رقابت مستقیم شوند. پژو و ایران خودرو زمستان سال گذشته قرارداد همکاری مشترک امضا کرده و بر این اساس، محصولات وارداتی پژو نیز ازسوی ایران خودرو روانه بازار داخل خواهد شد. اما از رنو و پژو که بگذریم، از آن سو، دیگر خودروساز فرانسوی یعنی سیتروئن نیز با مشارکت سایپا، در سال آینده محصولی لوکس به نام C6 را روانه بازار خواهد کرد تا به رقابت با رنو و پژو (در بازار خودروهای وارداتی ایران) بپردازد.به این جمع البته می‌توان دی اس (DS) را نیز اضافه کرد، خودروسازی که محصولات لوکس پژو – سیتروئن را تولید می‌کند و از سال گذشته رسما وارد بازار ایران شده است.هرچند دی اس محصولاتی با قیمت بالا تولید می‌کند، با این حال احتمالا در حوزه خودروهای لوکس، با هموطنان خود وارد رقابت در بازار ایران خواهد شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۴:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد