سرنوشت قدیمی‌ها با ارتقای استانداردهای خودرو

 سرنوشت قدیمی‌ها با ارتقای استانداردهای خودرو
آنگونه که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که سازمان ملی استاندارد، موارد جدید استانداردی خود را به‌صورت سختگیرانه اعمال کند، دو مسیر پیش روی برخی از خودروها قرار خواهد گرفت. به این معنا که یا استانداردهای 83 سه گانه را پاس خواهند کرد و تولید آنها تداوم پیدا می‌کند یا اینکه به‌دلیل عدم ارتقای پلت‌فرم از خط تولید خارج خواهند شد.

در حالی این روزها افزایش تعداد استانداردهای خودرو در کشور از 55 به 83 مورد مطرح است که بسیاری از کارشناسان معتقدند، خودروهای قدیمی داخلی ظرفیت رسیدن به این استانداردها را ندارند.

 

آنگونه که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که سازمان ملی استاندارد، موارد جدید استانداردی خود را به‌صورت سختگیرانه اعمال کند، دو مسیر پیش روی برخی از خودروها قرار خواهد گرفت. به این معنا که یا استانداردهای 83 سه گانه را پاس خواهند کرد و تولید آنها تداوم پیدا می‌کند یا اینکه به‌دلیل عدم ارتقای پلت‌فرم از خط تولید خارج خواهند شد.

در شرایطی ارتقای این خودروها یکی از گزینه‌های پیش‌رو است که کارشناسان معتقدند، ارتقای استاندارد خودروها در سه سطح ایمنی، آلایندگی و مدلینگ صورت می‌گیرد؛ از آنجا که خودروسازان در بحث ایمنی سیستم ترمز ای‌بی‌اس و کیسه هوا، محصولات خود را به روز کردند بنابراین باید در دو سطح دیگر که به پلت‌فرم خودروها ارتباط دارد؛ تغییراتی ایجاد کنند که یکی از الزامات آن داشتن دانش فنی در این زمینه است. براین‌اساس آنگونه که کارشناسان می‌گویند، بسیاری از خودروهای تولیدی در صنعت خودرو ایران دارای پلت‌فرم‌های قدیمی هستند و این خودروها به هیچ‌‌وجه ظرفیت ارتقا بیش از این را ندارند. با وجود این پیش‌بینی می‌شود که همانند سال‌های گذشته خودروسازان یا از سازمان ملی استاندارد درخواست مهلت ارتقا کنند و به تولید ادامه دهند یا اینکه برای خروج و جایگزینی محصولات قدیمی خود تمهیداتی بیندیشند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۰:۳۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد