اگرچه محدودیت آلایندهها در اروپا و آمریکا خودروسازی جهان را بر آن داشته است که تولیدات پاک را جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی کند، اما در حقیقت این کشور چین است که بیشترین تاثیر را در رونق تولید خودروهای پاک دارد. سال گذشته پکن قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن خودروسازان موظف شدند 8 درصد از تولیدات خود را به خودروهای برقی و الکتریک اختصاص دهند. در بازاری که تولید سالانه خودروی آن به 12 میلیون دستگاه در سال بالغ میشود، این سهم 8 درصدی به معنای تولید حدود یک میلیون خودروی برقی و هیبریدی در سال است. به عقیده کارشناسان، این اقدام که با هدف کنترل سطح بالای آلایندهها در کلانشهرهای صنعتی چین است، افق خودروسازی این کشور را با تحولی عظیم مواجه خواهد کرد. نمایشگاه خودروی شانگهای هم که بهتازگی برپا شد، نشان داد که همه خودروسازان عمده جهان هم تولید خودروهای هیبریدی در چین را در چشمانداز آینده خود متصور شدهاند.