باتری موردنظر همچنین از گرافیت بهره نبرده و این در حالی است که از این ماده معمولا در باتریهای لیتیوم یونی استفاده میشود. عدم استفاده از گرافیت در باتری جدید به این دلیل است که گرافیت قادر به تحمل نیروی زیاد شارژ سریع نیست.هرچند جزئیات دقیق این باتری هنوز مشخص نیست، با این حال در ساخت آن از چند قطعه مختلف برای ساخت یک ماژول شارژ استفاده شده است. 40 ماژول در ترکیب با هم یک پک باتری را تشکیل میدهند و سپس به سیستم مدیریت باتری متصل میشوند.
این پک باتری با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی معادل 482 کیلومتر را طی کند و هماکنون در مراحل نهایی طراحی و توسعه قرار دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این باتری جدید میتواند طی سه سال آتی در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد. در بیانیهای، دکتر دورونمایرسدورف، مدیرعامل شرکت سازنده باتری جدید، در مورد آن میگوید که «تکنولوژی باتریهای حال حاضر، زمان شارژ طولانی دارد که همین موضوع خودروهای الکتریکی را به گزینهای نه چندان مناسب برای عموم مردم تبدیل کرده است.» وی میافزاید که «ما در حال بررسی روشها و تکنولوژیهای جدید با همکاری چند شریک استراتژیک هستیم تا پروسه تولید این باتری جدید خود را تسریع کرده و بهزودی به تولید انبوه برسیم.»