شرکت بازرسی جدا از گزارش رضایتمندی مشتریان از خودروها طی سه ماهه اول خرید، میزان رضایتمندی آنها را در 12 ماه بعدی نیز مورد ارزیابی قرار میدهد، که در این بین، خودروهای چینی کارنامه مناسبی را در گزارش دوم از خود به جا نمیگذارند. در واقع خودروهای چینی معمولا تنها طی ماههای ابتدایی خرید، نظر مساعد مشتریان را جلب میکنند، اما رفته رفته و با آشکار شدن ایرادات فنی، رضایتمندی اولیه جای خود را به شکوه و شکایت میدهد. دلیل رضایت ابتدایی از خودروهای چینی، وجود انواع و اقسام آپشنها و امکانات در آنها است، با این حال مشکلات فنی و ساختاری که بعدها هویدا میشود، سطح رضایتمندی مشتریان را از چشم بادامیها پایین میآورد.