افزایش تقاضا در بازارهای آمریکا و چین، دلیل اصلی این رکورد شکنی عنوان شده است. یورگن استاکمان، مدیر فروش فولکسواگن ضمن اعلام این خبر گفت: «نشانههای روشنی از افزایش تقاضا در آلمان و سایر کشورهای اروپای غربی نیز مشاهده میشود.» بهنظر میرسد فولکسواگن با پشت سر گذاشتن بحران دیزل گیت، فصل تازهای را آغاز کرده است. کارشناسان ایجاد تنوع در سبد محصولی و عرضه محصولاتی نظیر شاسیبلندهای خانوادگی، مطابق با نیاز بازار آمریکا را دلیل توفیق فولکسواگن در این بازار میدانند. ارائه خودروی اطلس، نخستین گام در این راه بود. این مدلها هماکنون بیش از ۲۶ درصد از فروش فولکسواگن را تشکیل میدهند. تفویض اختیارات گسترده به فولکسواگن آمریکا در زمینه بازاریابی را نیز میتوان دیگر دلیل موفقیت فولکسواگن دانست.