رنو سرمایهگذاری ویژهای به روی دو کشور استراتژیک ایران و هند در منطقه AMI (شامل کشورهای خاورمیانه، آفریقا، ایران وهند)کرده است.» این اظهارات در حالی از جانب یک مدیر ارشد ممتاز و شناخته شده در عرصه خودروسازی دنیا مطرح شده است که سوابق تاریخی مشارکت با این شرکت نشان میدهد که رنوییها همواره در تعهداتشان با ایران پایدار بودهاند؛ بهطوریکه در زمان تحریم صنعت خودرو ایران نیز رنو همواره تامین بهموقع خط تولید ال-۹۰ در دو شرکت ایران خودرو و پارسخودرو را فعالانه حفظ کرد. از گفتههای آقای گون اینگونه برمیآید که رنو بنا دارد تجارت خود را در ایران توسعه دهد و این را در اهداف استراتژیک خود نیز دیده است. تفاوت این بار در شریک تجاری رنو در ایران است.
برخلاف قرارداد قبلی، شریک تجاری رنو بخش خصوصی است که اتفاقا مورد شناخته شدهای در بازار خودروی ایران است. پیشبینی میشود شرکت رنو با همکاری شریک تجاری خود بتواند سهم زیادی از بازار ایران که براساس شاخصهای بازارسنجی نظیر نرخ ضریب نفوذ خودرو در ۱۰۰۰، درصد جمعیت متوسط جامعه مصرفکنندگان و همینطور سن و تعداد خودروهای فرسوده بهعنوان یکی از ۱۰ بازار بزرگ خودروی دنیا مطرح است را تسخیر کند. به هر حال بهنظر میرسد شرکت رنو برای همه سگمنتهای بازار خود در ایران برنامهریزی کرده است؛ بهطوریکه سگمنتهای با تقاضای بیشتر را در شرکت مشترک تولید کرده و تقاضاهای کوچکتر را از طریق واردات تامین کند. بهنظر میرسد این برنامه از طریق شریک ایرانی رنو قابل تحقق است.