به گزارش رویترز، متیوس مولر، مدیر گروه فولکسواگن، این تصمیم را گامی تعیینکننده در جهت کاستن از تنشهای درون گروهی عنوان کرد. گروه خودروسازی فولکسواگن این روزها با چالش صرفهجویی در هزینههای روبهرو است تا علاوهبر جبران خسارات دیزل گیت، هزینههای سرسامآور تغییر جهت بهسوی تولید خودروهای برقی را تامین کند. مولر در نشستی راهبردی در ولفسبورگ، در حضور بیش از ۴۰۰ مدیر گروه فولکسواگن گفت: «در راستای اجرایی کردن این تصمیم، تمامی مشتریان در بازارهای اصلی اروپایی، به ۱۴ دسته تقسیم شدهاند.» وی افزود: «چالش اصلی، پوشش کامل تمامی بخشهای بازار با برندهای مناسب هر بخش است.» مدیر بزرگترین خودروسازی آلمان تاکید کرد: «باید مجموعه منحصر به فرد برندهایمان را به شیوهای هماهنگ به کارگیریم تا همافزایی بیشتری ایجاد کنیم.» مولر کاهش ۳۰ درصدی نیروی کار را با همکاری آئودی و پورشه ممکن دانست.