هربرت دایس، مدیر تازه فولکسواگن میکوشد حاشیه سود این خودروساز را به سرعت افزایش دهد. دایس با اجرای طرحهای بهبود در برندهای پورشه، آئودی و فولکسواگن تلاش میکند رشد حاشیه سود در این شرکتها را سرعت دهد.
خبرها حاکی از آن است که دایس از عملکرد شرکت آئودی رضایت ندارد و خواهان کسب سود ۱۲ درصدی در این مجموعه است. این در حالی است که حاشیه سود آئودی در سال ۲۰۱۷ تنها ۴/ ۸ درصد بوده است. از سوی دیگر سرمایهگذاری گسترده پورشه بر توسعه خودروهای برقی، تحقق هدف حاشیه سود ۱۵ درصدی پورشه در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را در معرض خطر قرار داده است.