خودروسازان بزرگ جهان با وجود کاهش ارزش لیر، واحد پول ترکیه و نیز ناآرامیهای سیاسی به سرمایهگذاری در ترکیه ادامه میدهند.
به گزارش رویترز، با وجود آنکه کاهش ارزش لیر واردات قطعات خودرو به ترکیه را با دشواریهایی روبهرو خواهد کرد، هزینه پایین تولید در این کشور و حضور نیروی کار نیمه متخصص و متخصص ارزان قیمت سبب شده است خودروسازانی نظیر فورد، تویوتا، هیوندایی و رنو به سرمایهگذاری در ترکیه ادامه دهند. ارزانبودن حاملهای انرژی در ترکیه و نزدیکی به اروپا و آسیا نیز سبب شده است تولید خودرو در ترکیه و صادرات آن فعالیتی پرمنفعت به شمار رود. تویوتا پروژه ۴۰۰ میلیون دلاری تولید خودروهای شاسیبلند سی-اچ آر برای صادرات به اروپا و آمریکای شمالی را به تازگی آغاز کرده است. فورد نیز بر ظرفیت تولید محصولاتش در ترکیه افزوده است. هیوندایی در ماه مه اعلام کرد از سال ۲۰۲۱ یک مدل شاسیبلند جدید در ترکیه تولید خواهد کرد.