پراید نباید از شهر خارج شود

 پراید نباید از شهر خارج شود
رئیس سازمان استاندارد، با اشاره به توقف تولید پراید گفت: در مقررات آمده که پراید نباید از شهر خارج شود، زیرا خودرویی درون‌شهری است. نیره پیروزبخت که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد،

 رئیس سازمان استاندارد، با اشاره به توقف تولید پراید گفت: در مقررات آمده که پراید نباید از شهر خارج شود، زیرا خودرویی درون‌شهری است. نیره پیروزبخت که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر سختگیری سازمان استاندارد بر تولید خودروها برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای، گفت: درباره همه حوادثی که رخ می‌دهد باید تمام مولفه‌های حادثه را در نظر بگیریم، به اعتقاد بنده خودرو مولفه موثری است؛ اما عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و فرهنگ رانندگی نیز سهم بسزایی دارند.

وی افزود: برای مثال خودروی پراید در خیلی از کشورهای دیگر استفاده می‌شود؛ اما در مقررات آنها آمده است که این خودرو نباید از شهر خارج شود؛ در حالی که اگر چنین مساله‌ای در قانون ما پیش‌بینی می‌شد، از بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری به عمل می‌آمد. پیروزبخت ادامه داد: پراید خودروی درون‌شهری به حساب می‌آید و بیشترین ناایمنی آن در جاده‌ها دیده شده است؛ البته اکنون استانداردهای جدیدی درنظر گرفته شده و پراید هم قرار است حذف شود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵:۴۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد