خواص سنگ فیروزه و فواید و خواص انگشتر فیروزه در اسلام چیست؟

خواص سنگ فیروزه و فواید و خواص انگشتر فیروزه در اسلام چیست؟
در این مقاله می خوانیم خواص سنگ فیروزه چیست، سنگ فیروزه چه خاصیتی دارد؟ خاصیت انگشتر فیروزه چیست؟ انگشتر فیروزه برای چیست؟ انگشتر فیروزه چه خاصیتی دارد؟

خواص سنگ فیروزه ازجمله مهم‌ترین کنجکاوی‌های افراد جهت تهیه‌ی نمونه‌ای از جواهرات فیروزه‌ای است. سنگ‌های فیروزه قادر هستند تا طیفی از متنوع‌ترین و خیال‌انگیزترین نقوش تک و انتزاعی را به نمایش گذارند و ازجمله محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی در فرهنگ اسلامی و ایرانی محسوب می‌شود. خواص سنگ فیروزه در اسلام ازجمله مفصل‌ترین متون ثبت‌شده در مورد خواص سنگ فیروزه است که شامل روایات متفاوتی از افراد مقدس دین اسلام می‌شود.

خواص سنگ فیروزه و خواص انگشتر فیروزه

سنگ فیروزه از دسته محبوب ترین سنگ‌های دارای خاصیت است و ارزش بسیاری دارد. این سنگ یک سنگ پرطرفدار و قدیمی محسوب می‌شود و رنگ آن تیره و روشن است. سنگ‌های فیروزه مانند سنگ‌های عقیق دارای خواص درمانی بسیاری هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

مسعود رضایی هستم ، مدیر سایت طلا و جواهر سازی زر و در این مقاله می خواهم به بررسی خواص فیروزه و همچنین علت محبوبیت انگشتر فیروزه در بین مردم بپردازم و بدانیم انگشتر فیروزه برای چیست؟  و انگشتر فیروزه چه خاصیتی دارد؟ در این مقاله به این موارد که خواص سنگ فیروزه از منشا دینی، معنوی و علمی چیست و همین طور خواص انگشتر فیروزه در دستان شما چیست؟ می پردازیم پس تا انتهای مقاله من را همراهی نمایید.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد خواص سنگ فیروزه و نحوه استفاده سنگ فیروزه در صنعت طلا و جواهر به مقاله هرآنچه در مورد خواص، شناخت و انواع سنگ فیروزه باید بدانید مراجعه نمایید. شما همچنین می توانید در صورت تمایل در مورد خواص انگشتر عقیق، مقاله معرفی 5 نوع سنگ عقیق برای انگشتر به همراه خواص انگشتر عقیق را نیز مطالعه بفرمایید.

خواص سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه اصل

سنگ فیروزه به لحاظ بافت و ظاهر، رنگ‌بندی کاملا ماتی دارد بااین‌حال ارتعاشات مثبت و ظریف و طبع لطیف این سنگ مانع از محبوبیت آن در میان طیف وسیع سنگ‌های قیمتی شفاف و کریستالی نشده است. چنانچه به مطالعه‌ی خواص سنگ‌های قیمتی علاقه داشته باشید، دیر یا زود وسوسه‌ی تهیه‌ی تراشی از سنگ فیروزه، قلب شمارا به ارتعاش درخواهد آورد و کنجکاو خواهید شد که ببینید مجاورت با این سنگ مرموز و خوش‌طبع، چه تغییراتی را در احساسات شخصی‌تان ایجاد خواهد کرد.

تجربه‌ی استفاده از یک سنگ قیمتی تا حد زیادی یک تجربه‌ی شخصی است و تصمیمات و افکار شما بر نحوه‌ی شکل‌گیری تاثیر و بافت انرژیکی خواص سنگ فیروزه تاثیر گذار خواهد بود. بااین‌حال در ادامه به بررسی پتانسیل‌ها و تأثیراتی که می‌توان از انواع سنگ فیروزه انتظار داشت خواهیم پرداخت.

خواص سنگ فیروزه اصل

همچنین آشنایی با ویژگی‌های بصری و طیف‌های رنگی این سنگ و سطح محبوبیت هر یک در جامعه، قادر خواهید بود تا تراشی باارزش‌تر با ویژگی‌های دوست‌داشتنی را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید. سنگ‌های فیروزه بخصوص نمونه‌هایی که حاوی ناخالصی و بافت‌های ماتریسی هستند، شانس بالایی در تکمیل جواهرات مرموز و اسرارآمیز دارند.

چرا سنگ فیروزه با ویژگی‌های عرفانی و معنوی گره‌خورده است؟

رنگ فیروزه بارنگ‌بندی چاکرای گلو و قلب مرتبط است. شما بسیاری از سنگ‌های فیروزه را بارنگ آبی روشن مشاهده می‌کنید بااین‌حال در رنگ‌بندی هاله‌ی این سنگ‌ها، رنگ سبز از شیوع بیشتری برخوردار است. رنگ هاله‌ی یک سنگ قیمتی، لزوما بارنگ ظاهری آن مرتبط نیست و این موضوع تاثیر پذیرفته از خواص و نحوه‌ی شکل‌گیری سنگ است. یعنی یک سنگ می‌تواند رنگ‌بندی روشن و درخشانی داشته باشد اما هاله‌ای سنگین و تیره‌رنگ را به نمایش بگذارد.

سنگ فیروزه در عرفان

به هر ترتیب، رنگ‌بندی سبز در هاله‌ی سنگ فیروزه به معنی پشتیبانی خواص سنگ فیروزه از ویژگی‌های چاکرای قلب است. قلب منشأ بسیار قوی انرژی عشق است که سازوکار دنیای ما با آن گره‌خورده است. عشق قوی‌ترین انرژی در مواجهه با تاریکی و شرارت است و می‌تواند عملاً این انرژی‌های سنگین را از شما بیزار کرده یا به شما به‌سادگی توانایی مهار آن‌ها را بدهد.

جواهرات با ویژگی‌های زیبایی شناسانه‌ی خود، می‌توانند راهنمای ما برای تجربه‌ی احساساتی عمیق‌تر باشند و در جریان کاتالیز احساسات نهفته در تجارب مهم زندگی، بسیار کمک دهنده باشند. خاطرات و تجارب، قدرت‌های درونی شمارا شکل می‌دهند، بااین‌حال برای استفاده از این قدرت‌ها، لازم است خاطرات خود را به یاد سپرده و در میان رنج و ناملایمات، نقاط عطف و جریان عشق را شناسایی کنید.

این کار در حالت عادی ساده نخواهد بود. بااین‌حال، یک ذهن و روان آرام و پالایش‌شده، قادر است بر اندوه درون تجارب غلبه کرده و شمارا به انرژی خالص عشق متصل کند. خواص سنگ فیروزه، یادآوری بسیار ظریف و عمیقی از انرژی عشق را به نمایش می‌گذارد. اغلب طیف‌های رنگی این سنگ اسرارآمیز، جزو رنگ‌هایی است که احساس خستگی را برای چشم ایجاد نمی‌کنند و می‌توانید ساعت‌ها با لذت به آن‌ها خیره شوید.

انگشترهای فیروزه را می‌توانید در موقعیت‌های متفاوت و ساعت‌های مختلف روز مورداستفاده قرار داده و با آن‌ها ارتباطی عمیق و قلبی پیدا کنید. خواص انگشتر فیروزه به شکلی روانی و احساسی به خودنمایی خواهند پرداخت.

هرچند جواهرات فیروزه در ظاهر، اشیایی بی‌جان و انعطاف‌ناپذیر هستند، بااین‌حال، تمامی ما به‌عنوان مخلوقات خدا، قادر به تاثیر گذاشتن و تاثیر پذیرفتن از احساسات و رفتارهای یکدیگر هستیم. درواقع انگشتر فیروزه‌ی شما نیز به نحوی دارای شخصیت است و می‌تواند به شما در تامین انرژی‌های مفید یا تصفیه‌ی افکار منفی بسیار کمک دهنده واقع شود.

سنگ فیروزه چگونه به شما در مبارزه با افسردگی و ناراحتی‌های روانی کمک خواهد کرد؟

شایع‌ترین خواص سنگ فیروزه توصیف‌شده را می‌توان تاثیر آن در درمان ناراحتی‌های روانی برشمرد. در این مورد جالب است بدانید که رنگ هاله‌ی انرژیکی بسیاری از افراد روانشناس، آبی روشن است و این طیف رنگی، بسیار مشابه برخی از محبوب‌ترین انواع فیروزه است.

فیروزه را می‌توانید در طیف‌های رنگی آبی روشن، کمابیش نزدیک به لاجوردی، و یا ترکیباتی از سبز آبی مشاهده کنید. بااین‌حال سنگ‌هایی به رنگ فیروزه‌ای، بیش‌ازپیش تداعی‌کننده‌ی قدرت‌های درمان روانی هستند. این رنگ همچنین قرابت بالایی بارنگ چاکرای گلو دارد.

درمان افسردگی با فیروزه

شما به کمک این بخش از وجود خود، کلمه پردازی می‌کنید، با کلمات فکر می‌کنید، با کلمات دنیای خود را تحسین کرده و جهان‌بینی خود را شکل می‌دهید. مهم‌تر از همه اینکه ما با کلمات قادر به ابراز احساسات هستیم. هر چه کیفیت ابزار احساسات بالاتر باشد، موجودات قادر هستند تا با سازش و صلح بیشتری در کنار یکدیگر زندگی کنند. درواقع بسیاری از سو تفاهم‌ها و خشونت‌ها به علت عدم درک متقابل افراد و ناتوانی در بیان احساسات عمیق قلبی ایجاد می‌شود.

زمانی که اندوه و رنج روانی در فردی رو به فزونی می‌گذارد، او نیاز به واشکافی و بیان احساسات خود خواهد داشت. بسیاری از این افراد، قادر به بیان افکار و علت رنج خود نیستند یا با کینه و خشونتی دائمی نسبت به اشتباهات و تصمیمات خود در زندگی رفتار می‌کنند. نوعی خود تخریبی دائمی را با تداوم دادن افکار منفی و احساس اندوه و خشم، به خود تحمیل می‌کنند و به‌تدریج، توانایی‌های چاکرای گلو در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بااین‌حال، پالایش این توانایی کمک خواهد کرد تا بتوانید با خود و دیگران صادقانه‌تر و صمیمانه‌تر برخورد کنید. خشم و کدورت‌ها را مدیریت کرده و عشق را به جریاناتی که می‌توانند سبب تخریب و خشم بیشتر شوند، تزریق کنید. با سیاهی و خشونت نمی‌توان به جنگ سیاهی رفت.

کلمات در این مورد بسیار قدرتمند هستند و وجه شاخص موجودات تکامل‌یافته و خردمند، توانایی بالای آن‌ها در بیان صادقانه و کاریزماتیک احساسات است. پس تعجبی ندارد که از خواص سنگ فیروزه به‌عنوان سنگی جهت درمان بیماری‌ها و ناراحتی‌های روانی یادشده است.

زمانی که شما تصمیم بگیرید این رویکرد را در زندگی خود تقویت کنید، یک انگشتر فیروزه‌یا سنگ فیروزه قادر است مانند یک دوست با شما همراه شوند. آن درست مثل دفتر خاطرات شما خواهد بود و انرژی‌های مثبتی که در حال پرورش آن‌ها هستید را تقویت کرده و به شکل چند برابر به شما برمی‌گرداند.

سنگ فیروزه سنگی از دل طبیعت است. طبیعتی که خدای ما در مورد خلق کردنش اقدام کرده است و باوجود تمام رفتارهای خشونت‌آمیز و رویه‌های منفی موجودات، همچنان زنده است و به ما فرصت می‌دهد تا شیوه‌ی عشق ورزیدن را بیاموزیم.

عشق نه‌تنها در سنگ فیروزه، بلکه در انرژی‌ای که هرروزه از عناصر طبیعت و خوراکی‌ها دریافت می‌کنیم در جریان است و خود را به‌صورت فرصتی برای زندگی کردن و کسب تجربه در این سیاره به ما نشان خواهد داد. تعجب نکنید اگر یک جواهر یا تراشی از سنگ فیروزه بتواند قلب شمارا تحت تاثیر قرار دهد.

خاصیت انگشتر فیروزه و موارد استفاده از آن

انگشتر فیروزه با نقطه عطف نوع کاربرد خود می‌تواند تأثیرات متفاوتی را در ساختار احساسی و ذهنی شما ایجاد کند. به همین دلیل در هنگام انتخاب انگشتر فیروزه، به شیوه‌ی طراحی و تراش سنگ و آناتومی فلز قیمتی پایه نیز توجه داشته باشید. شاید این‌طور به نظر برسد که تنها سنگ فیروزه دارای خواص و ارتعاشات خاص خود است بااین‌حال حتی انرژی و احساسات جواهرساز نیز در ارتعاشات محصول تاثیر گذار خواهد بود.

شما می‌توانید انگشتر فیروزه را در موقعیت‌های متفاوتی مورداستفاده قرار دهید و از آن به‌عنوان وجهی تاثیر گذار و باقدرت تاثیر بصری بالا در اکسسوری شخصی خود بهره ببرید. انگشتر فیروزه در مجاورت یکی از قوی‌ترین مراکز انرژی بدن یعنی چاکرای دست قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا احساساتی مرتبط با آرامش و خرد و خونسردی را در خود افزایش دهید.

تنش‌های عصبی خود را مهار کنید و ملایمت و عطوفت را تبدیل به وجه ثابت شخصیت خود کنید. بافت‌های سنگ فیروزه می‌تواند دارای تفاوت‌های منحصربه‌فردی باشد. شما نگین‌هایی به‌صورت ناخالص یا الگوهای انتزاعی و ماتریسی را مشاهده می‌کنید.

این ناخالصی‌ها ممکن است رنگ‌بندی‌هایی بین سیاه تا سفید و طلایی یا برنزی داشته باشند. این ترکیبات منحصربه‌فرد هرچند نشان‌دهنده‌ی عدم خلوص سنگ فیروزه هستند بااین‌حال همچنان نسبت به انواع خالص و یکرنگ سنگ فیروزه از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردارند. در ادامه به بررسی خواص سنگ فیروزه نیشابور و تاثیر حسی هر یک از انواع رنگ‌بندی خواهیم پرداخت.

خواص سنگ فیروزه نیشابور را بشناسید

یکی از خوش‌اقبالی‌های ما، وجود نوعی بسیار جذاب و خوش‌آیند از سنگ فیروزه در منطقه‌ی خراسان است که از محبوبیت و ارزش بصری- حسی مناسبی برخوردار است. رگه‌های درون این سنگ‌ها می‌تواند به‌صورت ناخالصی‌های رنگارنگی ظاهر شود. ازجمله جذاب‌ترین این ترکیبات، رنگ فیروزه‌ی متمایل به سبز آبی بارگه‌های ماتریسی سفید است.

همچنین شما می‌توانید نمونه‌های آبی فیروزه‌ای بارگه‌های کاملا مشکی یا نقره‌ای را مشاهده کنید. رنگ‌های یخی و مات بارگه‌های سیاه و قهوه‌ای نیز از عمومیت بالایی برخوردار هستند. بااین‌حال حس شما نسبت به رنگ‌بندی سنگ‌ها می‌تواند بهترین پارامتر انتخاب باشد.

فارغ از نرخ‌های تعیین‌شده برای انواع سنگ فیروزه، به سراغ انتخاب محصولی بروید که می‌توانید ارتباط قلبی بیشتری با آن برقرار کنید. خواص فیروزه نیشابور از ویژگی‌های معصومانه‌ی بالاتری نسبت به نمونه‌ی عجمی برخوردار است و حسی از صبر و زهد را تداعی می‌کند.

طیف‌های متمایل به سبز از ویژگی‌های آمیخته به شجاعت و درمانگری بیشتری برخوردار هستند. بااین‌حال اگر از افراد فیلسوف مسلک هستید و بیشتر در دنیای روانی خود سیر و سیاحت می‌کنید، استفاده از یک سنگ فیروزه با طیف‌های آبی‌تر و آسمانی‌تر، به بهینه‌سازی و شفاف کردن سفر شما کمک شایانی خواهد کرد.

الگوهای محبوب در طراحی انگشتر فیروزه‌ی زنانه

انگشترهای فیروزه زنانه بخصوص در نمونه‌های مجلسی و پرکار می‌توانند به‌راحتی در اکسسوری‌های مدرن نیز مورداستفاده قرار بگیرند. درواقع جلوه‌ی اسرارآمیز و پرجاذبه‌ی فیروزه به‌عنوان رنگی کاریزماتیک، اجازه می‌دهد تا در هر دوره‌ای به درون قلب‌ها نفوذ کرده و نسل جوان را نیز به سمت استفاده از آن بکشاند. در این نمونه از انگشتر فیروزه زنانه شما می‌تواند الگویی متقارن را مشاهده کنید.

انگشتر طلا با سنگ فیروزه

تراش‌های گرد و متراکم الماس نیز به قدرت گرفتن و ارج نهادن به ماهیت سنگ فیروزه کمک شایانی کرده‌اند. تراش فیروزه کاملا خالص و بدون رگه است و می‌تواند جاذبه‌هایی در مورد درون‌گرایی، خونسردی و زنانگی را به‌سادگی به نمایش بگذارد.

رنگ‌بندی سنگ فیروزه‌ی به‌کاررفته در این محصول، از طیف‌های روشن آبی رایج در انواع سنگ فیروزه است و به‌این‌ترتیب احساسات قوی‌ای از قدرت کلام را به نمایش می‌گذارد. هویت این انگشتر، هویتی باقدرت کلام مناسب است که از جاذبه و نفوذ مناسبی برخوردار است.

انتخابی پرقدرت در دنیای انگشترهای مردانه با سنگ فیروزه

این محصول را می‌توانید به‌عنوان جلوه‌ای پرقدرت از انگشتر مردانه به‌وسیله‌ی پلاتین نیز سفارشی‌سازی کنید. سنگ فیروزه‌ی به‌کاررفته در این محصول نیز از خلوص بالایی برخوردار است و هیچ رگه‌ی خاصی در آن مشاهده نمی‌شود. الگوی طراحی و نحوه‌ی محصور شدن سنگ فیروزه در این انگشتر، حسی از امنیت روانی و درون‌گرایی را تداعی می‌کند و می‌تواند به‌صورت یک محافظ در مقابل ناراحتی‌های روانی عمل کند.

انگشتر طلا مردانه با سنگ فیروزه

تراش‌های الماس ظریف به‌کاررفته در طراحی این محصول، بر قدرت تاثیر بصری آن نیز افزوده است. جهت دریافت اطلاعات و شیوه‌ی سفارشی‌سازی این محصول کافی است به صفحه‌ی توضیحات مراجعه کرده یا از طریق یکی از پل‌های ارتباطی درج‌شده در سایت، با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید. ما در اینجا هستیم تا تجربه‌ی خود از ۲۰ سال فروش برخط جواهرات باارزش کلکسیونی و خریدوفروش بالا را در اختیار شما قرار دهیم.

نگاه مذهب به سنگ فیروزه و خواص سنگ فیروزه در اسلام

در دین اسلام فیروزه جایگاه خاصی دارد، به همین دلیل است که احادیث و روایات بسیاری در مورد این سنگ جواهر وجود دارد که استفاده از آن را حتی در میان مذهبیان نیز رواج بخشیده است و از دیرباز انگشتر فیروزه مردانه و انگشتر فیروزه زنانه مورد توجه مردم بوده است. از آن جمله می‌توان به احادیث زیر اشاره کرد:

- از امام صادق (ع) در مورد خواص سنگ فیروزه و دیگر انواع انگشترهای قیمتی روایت شده است که دوست دارند هر مؤمنی پنج انگشتر در دست داشته باشد که یکی از آن‌ها انگشتری با همین نگین بابت گشایش در کارها است.

انگشتر فیروزه زنانه

- نقل شده که امام علی (ع) چهار انگشتر در دست داشتند که سنگ یکی از آن‌ها از همین گوهر بوده برای نصرت و یاری‌اش.

- حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: خداوند عالمیان فرمودند که من شرم می‌کنم از دستی که برای دعا و اجابت به‌سوی من بلند شود و در آن دست انگشتر فیروزه باشد و او را ناامید برگردانم. (منبع: حلیه المتقین ص ۳۳)

- از حسن بن علی بن مهران نقل شده است که به خدمت حضرت امام موسی کاظم (ع) رفتم در انگشت آن حضرت انگشتری دیدم که نگینش فیروزه بود و عبارت الله الملک ”بر روی آن حک شده بود، بر آن انگشتر خیره شدم، فرمودند که چه نظر می‌کنی، گفتم: شنیده‌ام حضرت علی (ع) نیز انگشتر با همین نگین به همراه داشتند که نقشش الله الملک ” بوده است. فرمودند که آن را می‌شناسی؟ گفتم نه سپس فرمودند که این همان انگشتر است و این سنگی است که حضرت جبرئیل (ع) برای رسول خدا (ص) از بهشت هدیه آوردند و پیامبر نیز به حضرت علی (ع) بخشیدند.

- به سند معتبر از مفضل بن عمر نقل است که گفت روزی به خدمت حضرت صادق (ع) رسیدم و انگشتر فیروزه‌ای در دست داشتم و ایشان فرمودند که‌ای مفضل، فیروزه سیر نور دیده‌های مردان و زنان مؤمنه می‌باشد و دور گرداننده دردها می‌باشد.

خواص سنگ فیروزه در دین و مذاهب

همان‌طور که گفتیم برای فیروزه خواص مادی و معنوی بسیاری در نظر گرفته‌شده است که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

خواص سنگ فیروزه

خواص درمانی سنگ فیروزه

در مورد خواص سنگ فیروزه گفته می‌شود که استفاده از سنگ فیروزه در زیورآلات مورداستفاده افرادی که نابارور هستند به افزایش قدرت باروری در آن‌ها کمک می‌کند. همچنین استفاده از سنگ فیروزه برای کسانی که مشکلات بینایی دارند بسیار سفارش شده است.

استفاده از سنگ فیروزه اصل به‌ویژه گردنبند فیروزه خاصیت شفادهندگی داشته و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد، برای رفع بیماری‌هایی چون آسم، افسردگی شدید، فشارخون بالا، میگرن، عفونت‌های ویروسی و حتی زهر زدایی از بدن سنگ فیروزه یک انتخاب مناسب است. خاصیت انگشتر فیروزه برای درمان میگرن و سردرد نیز مؤثر است. استفاده از خواص درمانی سنگ فیروزه برای کاهش التهابات عضلانی، تسکین درد کمر و پروستات نیز مفید است.

خواص انگشتر فیروزه در درمان بیماریها

از خواص سنگ فیروزه این است که فرایند التیام را تسریع می‌کند و در آسیب‌هایی مانند پارگی رباط‌ها و تاندون‌ها و درد مفاصل، موجب زیادشدن جریان خونی در بافت‌های عضلانی می‌گردد.

از دیگر خواص انگشتر فیروزه این است که در درمان برخی از نواحی بدن که تحت هجوم میکروب‌ها و باکتری‌ها است مؤثر است. همچنین پاک‌کننده نواحی آلوده‌ای که در بخش‌های بدن وجود دارد نیز هست.

از خواص اعجاب‌انگیز انگشتر فیروزه تأثیر آن در بهبود عملکرد و سلامت قلب است. همچنین به بهبود گلودرد، التهابات ریوی و بیماری‌های دستگاه تنفسی کمک می‌نماید.

خواص سنگ فیروزه

- نگاه کردن به این گوهر سبب تقویت سیستم بینایی و سلامت چشم می‌گردد و استفاده از سرمه آن و همین‌طور گذاشتن آن بر روی چشم‌ها برای تقویت چشم و درمان بیماری‌های چشمی بسیار تأثیر گزار است. از خواص انگشتر فیروزه در طب سنتی این است که از سرمه این سنگ برای درمان کسانی استفاده می‌شود که دچار دید کم در شب یا شب‌کوری است.

- اگرچه ازنظر علمی اثبات نشده است اما افرادی بر این باورند امواج مغناطیسی ساطع شونده از این سنگ نارسایی‌های کبد را بهبود می‌بخشد.

- وجود خواص منحصربه‌فردی همانند درخشندگی، آرام‌بخش بودن و ساطع شدن امواج مثبتی از این گوهر سبب بهبود عملکرد جریان خون در بدن می‌شود.

- آناروکسی نوعی بیماری است که به سبب گرسنگی و کمبود ویتامین در افراد ایجاد می‌گردد که خواص گردنبند فیروزه و یا انگشتر آن و به‌طورکلی خواص سنگ فیروزه در درمان بیماری‌هایی از این دست مؤثر است.

خواص معنوی سنگ فیروزه

ازنظر معنوی نیز گفته می‌شود که سنگ فیروزه باعث روزی و برکت می‌شود، فقر را دفع کرده و عامل پیروزی در مشاجرات است، گشایش در امور و اجابت دعا نیز از دیگر خواص سنگ فیروزه است که برای این سنگ معرفی کرده‌اند.

سنگ فیروزه

- از خواص سنگ فیروزه که در انگشتر، آویز فیروزه، نیم ست فیروزه، گوشواره فیروزه، گردنبند فیروزه و حتی دستبند فیروزه به کار می‌رود این است که این سنگ با تغییر رنگ خود، خبر از سلامت بدن و نور اطراف بدن شخص می‌دهد.

- عده‌ای بر این باورند در هنگامی‌که ماه کامل می‌شود با نگاه کردن به ماه و سپس نگاه کردن به این گوهر، در زندگی برکت و رونق اتفاق می‌افتد.

- در زمان‌های گذشته در فلات ایران بر این باور بودند که یکی از فواید سنگ فیروزه این است که این نگین افراد را در مقابل شور چشمی افرادی دیگر مراقبت می‌کند به این دلیل به‌طورمعمول در سر در خانه‌ها، مغازه‌ها و آن را آویزان می‌کردند.

- از خواص انگشتر فیروزه زنانه یا مردانه می‌توان به خواص معنوی فراوان آن ازجمله مراقبت از انسان‌ها در انجام جمله فعالیت‌های ریسک دار و خطرناک اشاره نمود.

- افرادی بر این باورند که این نگین نماد قدرت و ایمان است و پاک‌سازی ذهن و روح از فواید انگشتر فیروزه است.

- از دیگر خواص سنگ فیروزه این است که نماد بخشندگی، خلوص و مهر و لطافت بوده دوستی را حفظ و درگذر زمان، دشمنی را به دوستی و مهر تبدیل می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات قابل‌سنجش در مورد خواص سنگ فیروزهدر اختیار شما قرار بگیرد. شما می‌توانید انواع محصولات فیروزه من‌جمله انگشتر فیروزه را در مناسبت‌های مختلف به‌عنوان هدایایی اسرارآمیز و پرجاذبه مورداستفاده قرار دهید. فیروزه جلوه‌ای زاهدانه و غیر این جهانی از دوستی و عشق را به نمایش می‌گذارد و بیش از آنکه اشرافیت و ماده‌گرایی شمارا نشان دهد، بیانگر علاقه‌ی شما به مفاهیم عمیقی است که موجودیت روحانی ما را شکل می‌دهد.

شما می‌توانید با گشت‌وگذار در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر، نمونه‌های متفاوتی از محصولات فیروزه را مشاهده و مورد مقایسه قرار دهید. شرایط بهینه‌سازی قیمت و تغییر رنگ طلای پایه به‌علاوه‌ی امکان تغییر سنگ قیمتی، امکان حکاکی طلا یا جعبه‌ی جواهرات به همراه بیمه‌ی رایگان و ارسال رایگان محصول، تنها بخشی از خدمات فروشگاه طلا و جواهرات زر است که می‌تواند تجربه‌ای بسیار حرفه‌ای از خرید جواهرات فیروزه را در اختیار شما قرار دهد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶:۳۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد