خواص سنگ یشم: معرفی، شناخت، خواص درمانی و کاربردهای روزمره

خواص سنگ یشم: معرفی، شناخت، خواص درمانی و کاربردهای روزمره
خواص سنگ یشم که یک سنگ بسیار ارزشمند و نمادی از ملایمت، آرامش، هماهنگی و تعادل در فنگ شویی یا تمرین ایجاد تعادل در زندگی و خانه شما با انرژی است، بسیار زیاد است. جید یا همان یشم معانی زیادی از جمله قدرت، شانس و سلامتی دارد.

خواص سنگ یشم که یک سنگ بسیار ارزشمند و نمادی از ملایمت، آرامش، هماهنگی و تعادل در فنگ شویی یا تمرین ایجاد تعادل در زندگی و خانه شما با انرژی است، بسیار زیاد است. جید یا همان یشم معانی زیادی از جمله قدرت، شانس و سلامتی دارد. ما در این مقاله درباره خواص سنگ یشم مطالبی مطرح خواهیم کرد تا شناخت بیشتری از این سنگ زیبا به دست آورید.

خواص سنگ یشم

بسیاری از افرادی که به خواص سنگ‌ها معتقدند، مایلند زیورآلاتی که انتخاب می‌کنند دارای سنگ‌های قیمتی و یا نیمه‌قیمتی باشد، تا ضمن استفاده از زیبایی و شکوه این سنگ‌ها، از خواص آن نیز بهره‌مند شوند. به طور قطع یکی از سنگ‌های نیمه‌قیمتی و پرخاصیت، سنگ یشم است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

خواص سنگ یشم چیست؟

سنگ یشم که از آن با نام جید هم یاد می‌شود، یکی از سنگ‌هایی است که نزد مردمان آسیای شرقی، به‌ویژه چینی‌ها ارزش زیادی دارد. چینی‌های باستان سنگ یشم را با ارزش‌ترین و زیباترین ماده طبیعی می‌دانستند و بیش از 9000 سال این سنگ نمادی از معنویت، خلوص و سلامتی بوده است. بنابراین توجه به خواص سنگ یشم در این کشور، قدمتی طولانی دارد و اشاعه اهمیت و خاصیت این سنگ در سراسر جهان نیز تاکنون ادامه دارد.

خواص سنگ یشم چیست؟

در گذشته معتقد بودند سنگ یشم برای صاحب خود جاودانگی به ارمغان می‌آورد و به این دلیل اشیائی از جنس سنگ یشم را به همراه مردگان خود دفن می‌کردند. هم‌چنین این سنگ را نماد خرد و آرامش می‌دانستند و آن را ارجمند می‌شمردند. از دیگر خواص سنگ یشم، محافظت‌کننده بود آن و ایجاد هماهنگی بین روح و جسم است. این سنگ انرژی‌های مسدودشده را آزاد می‌کند و می‌تواند در تقویت اعتمادبه‌نفس و خوداتکایی موثر واقع شود.

این سنگ انرژی‌های منفی را دور می‌کند و برای خوش‌شانسی و جلب ثروت و قدرت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص سنگ یشم برای جسم و بدن نیز از گذشته مورد توجه بوده است و برای تقویت سیستم ایمنی، تصفیه و دفع سموم، ترمیم و تقویت ارگان‌های بدن و.... توصیه شده است. سنگ یشم در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به خواص مهم‌ترین گونه‌های سنگ یشم پرداخته خواهد شد.

خواص سنگ یشم سیاه

یشم سیاه برای تقویت سیستم ایمنی و محافظت بدن موثر شناخته می‌شود و استفاده از آن برای کسانی که به عملکرد دفاعی بدن خود اهمیت می‌دهند توصیه شده است. هم‌چنین این سنگ وضعیت ارگان‌های مربوط به تصفیه و دفع سموم از بدن را بهبود می‌بخشد. از دیگر خواص سنگ یشم سیاه، می‌توان به کمک  به درمان بیماری‌ها و مشکلات جنسی اشاره کرد. این سنگ در درمان مشکلات گوارشی نظیر یبوست و بیماری‌های روده و تقویت زانوها و ساختار اسکلتی نیز مفید عنوان شده است.

خواص سنگ یشم سیاه

سنگ جذاب یشم سیاه، خواص متعددی را در جنبه‌های روحی و روانی نیز برای دارنده خود به ارمغان می‌آورد. به همراه داشتن این سنگ کیفیت روابط عاطفی فرد را بهبود می‌دهد و به سرزندگی، یکپارچگی و هماهنگی ذهن و جسم او کمک می‌کند. از دیگر خواص سنگ یشم سیاه می‌توان به دور کردن افکار و انرژی‌های منفی و تجربه بیشتر احساسات نشاط‌انگیز و مثبت اشاره کرد. این سنگ از فرد در برابر احساسات منفی دیگران نظیر حسادت، حفاظت می‌کند و برای کمک به کنترل خشم و از بین بردن ترس نیز مفید واقع می‌شود.

خواص سنگ یشم سبز

سنگ یشم سبز نسبت به سایر انواع یشم، شهرت بیشتری دارد و بسیاری از فراد مایلند سنگ یشم سبز را تهیه و از خواص آن بهره‌مند شوند. از جمله این خواص سنگ یشم سبز، می‌توان به ارتقای وضع کلی سلامت بدن اشاره کرد. به‌علاوه، این سنگ در پاکسازی بدن از سموم و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند موثر واقع شود. سنگ یشم سبز، برای درمان دردهای اسکلتی و مشکلات مفاصل مفید است و با خاصیت ترمیم‌کنندگی خود، موجب بهبود بخش‌های آسیب‌دیده بدن می‌شود.

خواص سنگ یشم سبز

از دیگر خواص سنگ یشم سبز، می‌توان تقویت روحیه و قدرت تصمیم‌گیری را نام برد. درواقع این سنگ با کاهش اضطراب و ترس، به افراد در گرفتن تصمیم‌ها و پیش بردن امور خود کمک می‌کند. این سنگ برای دارنده خود نقش محافظتی نیز دارد و او را از بسیاری از افکار و انرژی‌های منفی، مصون نگه می‌دارد. استفاده از سنگ یشم به افزایش حس عشق و اعتماد در فرد کمک می‌کند و سنگ خوش‌شانسی نیز محسوب می‌شود.

خواص سنگ یشم سفید

سنگ زیبای یشم سفید از جمله انواع سنگ یشم است که خواص گوناگونی دارد. این سنگ، در روند بهبود مشکلات جسمی نظیر بیماری‌های مفصلی، کلیوی و مثانه می‌تواند موثر واقع شود. این سنگ برای کمک به مشکلات مربوط به باروری نیز مفید شناخته می‌شود و عملکرد دستگاه‌ تناسلی را بهبود می‌دهد. از خواص سنگ یشم سفید برای زنان می‌توان به کمک به کاهش مشکلات قاعدگی، بارداری و زایمان اشاره کرد. هم‌چنین این سنگ در درمان بیماری‌های مربوط به فشار خون و قند خون نیز می‌تواند موثر واقع شود.

خواص سنگ یشم سفید

یشم سفید مانند یشم سبز، برای دارنده این سنگ خوش‌شانسی به ارمغان خواهد آورد و از مهم‌ترین خواص سنگ یشم سفید می‌تواند به تاثیر آن در افزایش ثروت و رفاه اشاره کرد. این سنگ از گذشته به عنوان طلسم بی‌نیازی و غنا و عمر طولانی مطرح بوده است. این سنگ از مادر باردار و جنین او حفاظت می‌کند و برای افزایش آرامش و التیام احساسات جریحه‌دارشده مفید است. استفاده از یشم سفید، مهربانی و شفقت را در فرد بیشتر و کنترل تکانه‌های خشم را نیز آسان‌تر می‌کند و از این رو در ایجاد دوستی و تحکیم روابط موثر است.

خواص سنگ یشم قرمز

یکی از زیباترین و پرانرژی‌ترین انواع یشم، یشم قرمز است که برای این نوع یشم نیز خواص متعددی در نظر گرفته می‌شود. این سنگ، بیشتر ارگان‌های بدن و به‌ویژه اندام‌های پاکسازی و دفع مواد زائد را تقویت می‌کند و در درمان دردهای مربوط به کلیه و طحال و دردهای عضلانی نیز موثر شناخته می‌شود. درباره خواص سنگ یشم به رنگ سرخ می‌توان گفت این سنگ، با خاصیت ترمیم‌کنندگی خود برای اتصال و بهبود بافت‌های سلولی و اسکلتی آسیب‌دیده می‌تواند مفید واقع شود و در سرعت بهبود بخیه‌ها و کاهش درد نیز موثر است.

از جمله خواص سنگ یشم قرمز می‌توان به آثار روحی و عاطفی استفاده از این سنگ اشاره کرد. یشم قرمز، انرژی حیات را بارز و شور و انرژی زندگی را منعکس می‌کند و ترس را در فردی که از این سنگ استفاده می‌کند کاهش می‌دهد و او را به اقدام ترغیب می‌کند و موجب تقویت انگیزه و اراده خواهد شد و درنتیجه اعتمادبه‌نفس و جاه‌طلبی را نیز افزایش می‌دهد. سنگ یشم قرمز، احساسات سرکوب‌شده را آزاد و انرژی‌های منفی را دور می‌کند.

خواص سنگ یشم زرد

سنگ یشم زرد نیز یکی دیگر از انواع سنگ یشم است که با رنگ گرم و دلپذیر خود طرفداران زیادی دارد. از جمله خواص سنگ یشم زرد برای جسم می‌توان به کاهش مشکلات ناشی از بیماری‌های کلیوی اشاره کرد. هم‌چنین این سنگ در بهبود بیماری‌های دستگاه گوارش و گردش خون موثر است. این سنگ برای حل مشکلات طحال و هضم و بیماری‌های مزمن نیز مفید شناخته شده است.

از خواص سنگ یشم زرد برای روح و روان می‌توان تاثیر آن روی کاهش اضطراب و استرس را نام برد. به‌علاوه به همراه داشتن این سنگ رفاه و خوش‌شانسی را به ارمغان خواهد آورد و برای افزایش ثروت، موثر در نظر گرفته می‌شود. هم‌چنین بیشتر شدن خوش‌بینی، حفاظت از نیروهای اهریمنی از آثار استفاده از یشم زرد است. از دیگر خواص این سنگ، افزایش شادی، انرژی و تمرکز است که فرد را برای رسیدن به رویاهایش ترغیب می‌کند و در برقراری تعادل بین روح و جسم موثر است.

خواص سنگ یشم جید

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، از سنگ یشم با عنوان سنگ جید نیز یاد می‌شود و از این رو منظور از سنگ جید همان یشم است که در انواع مختلفی وجود دارد و افراد با توجه به خواص سنگ یشم مدنظر خود می‌توانند یکی از انواع این سنگ را خریداری کنند. آن‌چه که در مورد خواص سنگ یشم یا جید مطرح است، این است که این سنگ، منبع آرامش تلقی می‌شود و برای کاهش انرژی‌‌ها و احساسات منفی بسیار موثر است و افراد با استفاده از این سنگ می‌توانند سرزندگی بیشتری را تجربه کنند و بهتر برای زندگی خود تصمیم‌گیری نمایند.

خواص سنگ یشم برای پوست

سنگ یشم با خاصیت سم‌زدایی و آرام‌بخشی خود مورد توجه بسیاری از افراد و گروه‌هایی است که در حوزه سلامت فعالیت دارند. یکی از خواص سنگ یشم در حوزه سلامت پوست و زیبایی، تاثیر این سنگ روی جوانی و شادابی پوست است و از این رو از سنگ یشم در ساخت رول یا غلتک‌های ماساژ پوست استفاده می‌شود که بهره بردن از آن در روتین پوستی توصیه شده است.

خواص ماساژ صورت با سنگ یشم

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد، بهره بردن از خواص سنگ یشم برای بهبود وضعیت پوست نیز مدت‌هاست که مورد توجه بسیاری از افراد است. به کار بردن سنگ یشم در غلتک‌های ماساژ که به این ابزار جیدرولر گفته می‌شود، به این دلیل است که سنگ یشم در از بین بردن پف صورت و چروک صورت و گردن موثر است و استفاده صحیح از آن موجب سفت شدن و افزایش شادابی پوست صورت خواهد شد.

خواص سنگ یشم برای بدن

تا به این قسمت از مقاله، درباره خواص متعدد سنگ یشم برای بدن مواردی مطرح شد که به طور خلاصه می‌توان به تاثیر این سنگ روی تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش و دستگاه عصبی و بهبود عملکرد کلیه و طحال و هم‌چنین کمک به دفع سموم از بدن اشاره کرد. از دیگر خواص سنگ یشم برای بدن، کمک به باروری و خاصیت ترمیم‌کنندگی و التیام‌بخشی آن است.

خواص سنگ یشم از نظر اسلام

با وجود خواص سنگ یشم و ظاهر زیبایی که انواع این سنگ دارد، اشارات چندانی به خواص آن در اسلام نشده است. درواقع برخلاف سنگ‌هایی مانند عقیق و فیروزه که استفاده از آن‌ها در منابع گوناگون اسلامی، توصیه شده است، درباره سنگ یشم این موضوع برقرار نیست.

خواص سنگ یشم در روایات

با این وجود با توجه به اهمیت و قدمت این سنگ زینتی، می‌توان به خواص متعددی که در سایر منابع برای آن در نظر گرفته شده است، توجه نمود.

خواص سنگ یشم در روایات

خواص سنگ یشم در روایات

همان‌طور که در قسمت قبلی اشاره شد، درباره خواص سنگ یشم در روایات اسلامی نمی‌توان به نتایج متعدد و مشخصی رسید. با این حال در بعضی منابع از این سنگ به عنوان سنگ رزق و روزی و سنگی آرامش‌بخش یاد شده است. سنگ یشم با رنگ سبز خود از گذشته تاکنون بیشتر مورد توجه بوده است و در بین افراد در کشورهای اسلامی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

عوامل موثر بر قیمت سنگ یشم

قیمت سنگ یشم نیز مانند سایر سنگ‌های نیمه‌قیمتی تحت‌تاثیر فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به مبدا سنگ یشم، نوع و رنگ آن، اندازه و وزن سنگ و... اشاره کرد. قیمت هر گرم سنگ یشم بسته به کیفیت و اصالت آن که میزان خواص سنگ یشم نیز به آن وابسته است، می‌تواند از چند دلار تا چند هزار دلار قیمت‌گذاری شود. با این حال بیشتر سنگ‌های یشم قیمت خیلی بالایی ندارند.

سخن پایانی درباره خواص سنگ یشم

در این مقاله درباره خواص سنگ یشم با توجه به انواع مختلف این سنگ مطالبی مطرح شد تا کسانی که قصد انتخاب زیورآلاتی با سنگ یشم که از آن با عنوان سنگ خوش‌شانسی نیز یاد می‌شود را دارند، با اطلاعات بیشتری خرید خود را انجام دهند. شما می‌توانید انواع جواهرآلات را با سنگ دلخواه خود از گالری آنلاین زر تهیه نمایید و از خرید محصولی اصیل و باکیفیت لذت ببرید.

سوالات متداول:

خواص سنگ یشم چیست؟
S ChevronDown 18 N

در گذشته معتقد بودند سنگ یشم برای صاحب خود جاودانگی به ارمغان می‌آورد و به این دلیل اشیائی از جنس سنگ یشم را به همراه مردگان خود دفن می‌کردند. هم‌چنین این سنگ را نماد خرد و آرامش می‌دانستند و آن را ارجمند می‌شمردند. از دیگر خواص سنگ یشم، محافظت‌کننده بود آن و ایجاد هماهنگی بین روح و جسم است. این سنگ انرژی‌های مسدودشده را آزاد می‌کند و می‌تواند در تقویت اعتمادبه‌نفس و خوداتکایی موثر واقع شود.

خواص سنگ یشم سبز را نام ببرید؟
S ChevronDown 18 N

سنگ یشم سبز نسبت به سایر انواع یشم، شهرت بیشتری دارد و بسیاری از فراد مایلند سنگ یشم سبز را تهیه و از خواص آن بهره‌مند شوند. از جمله این خواص سنگ یشم سبز، می‌توان به ارتقای وضع کلی سلامت بدن اشاره کرد. به‌علاوه، این سنگ در پاکسازی بدن از سموم و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند موثر واقع شود. سنگ یشم سبز، برای درمان دردهای اسکلتی و مشکلات مفاصل مفید است و با خاصیت ترمیم‌کنندگی خود، موجب بهبود بخش‌های آسیب‌دیده بدن می‌شود.

خواص سنگ یشم برای پوست چیست؟
S ChevronDown 18 N

سنگ یشم با خاصیت سم‌زدایی و آرام‌بخشی خود مورد توجه بسیاری از افراد و گروه‌هایی است که در حوزه سلامت فعالیت دارند. یکی از خواص سنگ یشم در حوزه سلامت پوست و زیبایی، تاثیر این سنگ روی جوانی و شادابی پوست است و از این رو از سنگ یشم در ساخت رول یا غلتک‌های ماساژ پوست استفاده می‌شود که بهره بردن از آن در روتین پوستی توصیه شده است.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳:۲۹ قبل از ظهر
نظرات (1)

حسین مهری  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸:۱۷ بعد از ظهر

بسیار عالی موفق باشید

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد