سنگ زمرد کلمبیا: معرفی و آشنایی با خواص آن و نحوه تشخیص + تصاویر

سنگ زمرد کلمبیا: معرفی و آشنایی با خواص آن و نحوه تشخیص + تصاویر
سنگ زمرد کلمبیا چیست و چه تفاوتی با زمرد زامبیا دارد، خواص زمرد کلمبیا چیست و نحوه تشخیص این سنگ چگونه است؟ از کجا بفهمیم سنگ زمرد کلمبیا اصل است؟ بهترین زمرد کلمبیا چه مشخصاتی دارد؟

سنگ زمرد کلمبیا به عنوان یکی از زیباترین و مشهورترین سنگ‌های قیمتی رنگی در جهان، از ارزش بالایی برخوردار بوده و سالیان دراز است که از این سنگ در ساخت انواع زیورآلات استفاده می‌شود. در این مقاله درباره این نوع سنگ زمرد و ویژگی‌ها و خواص آن مطالبی مطرح خواهد شد تا چنانچه قصد خرید زیورآلاتی با سنگ زیبای زمرد را دارید، انتخابی عالی در پیش داشته باشید.

سنگ زمرد کلمبیا و خواص آن

 

سنگ زمرد کلمبیا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سنگ زمرد جزو گران‌بهاترین سنگ‌‌های قیمتی است که از گذشته‌های دور مورد توجه بوده است و از مهم‌ترین انواع این سنگ، زمرد کلمبیا است. کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است که بیشترین و مرغوب‌ترین زمرد را در بازار جهانی استخراج و تولید می‌کند به طوری که تخمین زده می‌شود کلمبیا 70 تا 90 درصد از بازار زمرد جهان را به خود اختصاص داده است.

سنگ زمرد کلمبیا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمردهای کلمبیایی از زمان کلئوپاترا و احتمالاً پیش از آن مورد علاقه افراد مشهور، پادشاهان و ثروتمندان بوده است. تناژهای رنگ و درخشندگی زمردهای کلمبیایی منحصربه‌فرد است و به همین دلیل جذابیت ویژه‌ای دارند. رنگ زمرد کلمبیایی طیف سبز تیره را شامل می شود و دارای رنگی خالص و گرم هستند و کیفیت بسیار بالایی نیز دارند.

از آن‌جا که زمرد سبز تیره در طبیعت کمیاب است، زمرد کلمبیا با رنگ خاص و تیره‌ای که دارد بسیار مورد توجه است و با وجود این که رنگ زمرد کلمبیا، تنوع کمی دارد رنگ سبز سیر این نوع زمرد، آن را از همتایان برزیلی و زامبیایی خود، مجزا می‌کند. زمرد کلمبیایی، جزو سنگ‌های کلاسیک و فاخر محسوب می‌شود که روی انواع زیورآلات به زیبایی خود را نشان می‌دهند و قابل استفاده با استایل‌های مختلف به ویژه استایل‌های رسمی است.

معدن زمرد کلمبیا کجا واقع شده است؟

معدن زمرد کلمبیا کجا واقع شده است؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، کلمبیا حدود 70 تا 90 درصد زمرد بازار را تامین می‌کند و با وجود این که سنگ‌های زمرد کلمبیا بسیار ارزشمند هستند، در بازار کمیاب نیستند. معدن موزو در شمال غربی بوگوتا، یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین معادن زمرد در کلمبیا است. معادن چیوور و کوسکوئز نیز از شناخته‌شده‌ترین معادن زمرد کلمبیا هستند که زمردهای استخراج‌شده از این معادن در بعضی موارد ته‌مایه آبی دارند و از این رو سنگ زمرد این معادن، مشتریان خاص خود را دارد.

فرق زمرد کلمبیا با زامبیا چیست؟

محل معدن سنگ زمرد، روی رنگ آن تاثیر مستقیم دارد و از آن‌جا زمرد در کشورهای مختلفی از جهان یافت می‌شود، تفاوت‌هایی بین سنگ‌های زمردی که از معادن این کشورها استخراج می‌شود، وجود دارد. زامبیا یکی از کشورهای آفریقایی است که بخشی از زمرد جهان را تامین می‌کند.

فرق زمرد کلمبیا با زامبیا چیست؟

درباره تفاوت زمرد کلمبیا و زامبیا می‌توان گفت زمردهای کلمبیایی رنگ سبز خالص‌تر، گرم‌تر و شدیدتری نسبت به زمرد زامبیا دارند. زمردهای زامبیایی معمولا دارای رنگ سبز مایل به آبی هستند و درواقع سبز سردی را جلوه‌گر می‌کنند.

انواع زمرد کلمبیا برای استفاده در زیورآلات

زمردهایی که از معادن مختلف کلمبیا استخراج می‌شوند تفاوت چندانی با هم ندارند و بیشتر آن‌ها در تیره بودن رنگ سبز سنگ و شادابی و درخشش بالایی که دارند با یکدیگر مشترک هستند. زمرد کلمبیا برای استفاده در انواع زیورآلات مناسب است و نوع تراش سنگ زمرد، تعداد و ابعاد سنگ‌هایی زمردی که در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم‌چنین وجود سایر سنگ‌های قیمتی نظیر الماس در کنار زمرد، موجب تنوع مدل‌های زیورآلات دارای این سنگ گران‌بها می‌شود.

انواع زمرد کلمبیا برای استفاده در زیورآلات

انگشتر زمرد کلمبیا؛ باشکوه و مناسب استفاده در مجالس

انگشتر یکی از شاخص‌ترین زیورآلاتی است که در طراحی و ساخت آن از انواع سنگ‌های قیمتی رنگی و بدون رنگ استفاده می‌شود. انگشتری با نگین زمرد کلمبیا، یکی از چشم‌گیرترین انواع انگشتر نگین‌دار است که در سراسر جهان طرفداران خود را دارد. این سنگ به خوبی با انواع رنگ طلا به ویژه طلای سفید هماهنگ می‌شود و با قرار گرفتن در کنار نگین‌هایی مانند الماس تراش برلیان، جلوه کم‌نظیری خواهد داشت. خرید انگشتر زمرد زنانه برای هدیه دادن یا استفاده در مجالس و ‌هم‌چنین برای نگین انگشتر سولیتر یا نامزدی انتخابی بسیار عالی و شکوهمند است.

ویژگی‌های انگشتر زمرد کلمبیا مردانه

آن دسته از آقایان که تمایل دارند از انگشترهای نگین‌دار استفاده کنند و به انتخاب سنگ انگشتر خود نیز اهمیت زیادی می‌دهند، معمولا سنگ زمرد را به عنوان یکی از گزینه‌های مهم در نظر می‌گیرند. انگشتر زمرد مردانه با طلای سفید یا فلزاتی همچون پلاتین، با رکاب‌هایی پهن و نگین‌دار بسیار چشم‌گیر خواهد بود. زمرد کلمبیا با رنگ سبز تیره و زنده خود، شکوه یک انگشتر مردانه را به خوبی نشان می‌دهد و با بسیاری از استایل‌های مردانه نیز قابل هماهنگ شدن است. 

انگشتر زمرد کلمبیا مردانه

خواص سنگ زمرد کلمبیا چیست؟

زمرد کلمبیا علاوه بر این که به دلیل رنگ سبز سیر خود مورد توجه است، به دلیل خواص جسمی و روحی متعددی که دارد نیز مورد علاقه بسیاری از افراد است. این سنگ قیمتی رنگی، در گذشته با رمز و راز مرتبط دانسته می‌شد و برای تقویت روحیه و آرامش از آن استفاده می‌کردند. این سنگ مجلل و پرانرژی، در بهبود بیماری‌های چشم و دستگاه گوارش موثر شناخته می‌شود و برای افزایش ثروت، قدرت حافظه و تمرکز، نشاط و سلامتی توصیه شده است. برای آشنایی بیشتر با خواص این سنگ پیشنهاد می‌شود مقاله شناخت "سنگ زمرد": خواص زمرد اصل + انواع سنگ زمرد را نیز مطالعه نمایید.

راه‌های تشخیص زمرد کلمبیا

برای شناخت زمرد کلمبیا مهم‌ترین راه توجه به رنگ و مشخصات ظاهری سنگ است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، زمرد کلمبیا رنگ سبز تیره دارد و در بعضی موارد نیز رنگ آن می‌تواند ته‌مایه آبی داشته باشد. رنگ این سنگ، معمولا به طور یک‌دست در تمامی قسمت‌های آن توزیع می‌شود و درخشش مناسبی نیز دارد. این زمردها هم‌چنین ممکن است دارای اجزای ریز باشند با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است. با این وجود باید گفت تشخیص سنگ زمرد کلمبیا مانند سایر جواهرات گران‌قیمت کار آسانی نیست و برای خرید زیورآلاتی با این سنگ بهتر است به فروشگاه جواهر سنگ زمرد معتبر مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم سنگ زمرد کلمبیا اصل است؟

همان‌طور که در بخش قبلی مطرح شد، با توجه به رنگ و مشخصات فیزیکی سنگ زمرد می‌توان به مبدا استخراج آن پی برد، اما این کار به آسانی قابل انجام نیست و تنها متخصصان این حوزه می‌توانند نوع سنگ زمرد و اصل بودن آن را با دستگاه‌های مربوط به سنجش جواهرات و یا آزمایش‌های مربوط به بازتاب نور و... بررسی کنند. با این همه یکی از راه‌های مهم برای اطلاع از اصل بودن و منشا سنگ زمرد، خرید از فروشگاه‌هایی است که گزارش GIA را به همراه سنگ زمرد کلمبیا ارائه می‌کنند. در این گزارش کلیه اطلاعات مربوط به سنگ درج و مبدا آن نیز مشخص می‌شود.

مروری بر قیمت زمرد کلمبیا اصل

برای اطلاع از قیمت قیراطی زمرد کلمبیا اصل، می‌توانید به سایت‌های عرضه سنگ‌های قیمتی مراجعه کنید و اگر قصد خرید زیورآلاتی با سنگ زمرد کلمبیا دارید باید با فاکتورهای موثر بر قیمت جواهرآلات آشنایی داشته باشید. قیمت روز طلا و وزن طلای به‌کاررفته در انواع زیورآلات از جمله سرویس زمرد طلا، وزن و تراش سنگ زمرد روی کار، طراحی و اجرت ساخت آن و.... از مهم‌ترین مواردی هستند که روی قیمت زیورآلاتی که در آن از زمرد اصل استفاده شده است، تاثیرگذار است. هم‌چنین اگر در کنار سنگ زمرد، سایر سنگ‌های قیمتی مانند الماس در ساخت زیورآلات به کار برده شود، قیمت تمام‌شده آن بیشتر خواهد بود.

نکات مربوط به نگه‌داری زمرد اصل کلمبیا

سنگ زمرد کلمبیا یا سایر انواع این سنگ، سختی مناسبی در حدود 7.5 تا 8 موس دارند، با این حال برای افزایش طول عمر این سنگ بهتر است به نکاتی درخصوص نگه‌داری از آن توجه داشت. اولین مورد این که باید سنگ زمرد دور از موارد روغنی، آرایشی و هم‌چنین شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های قوی دور نگه داشته شود. برای تمیز کردن سنگ نیز می‌توان آن را چند دقیقه در ظرف آب گرم و صابون مایع قرار داد و سپس با حوله‌ نرم خشک نمود.

بهترین زمرد کلمبیا چه مشخصاتی دارد؟

زمرد کلمبیا از معادن مختلف این کشور استخراج می‌شود که هر یک کیفیت بسیار خوبی دارند. با این حال زمردهای معدن موزو از سایر معادن شهرت و محبوبیت بیشتری دارند. علاوه بر این موضوع، تشخیص بهترین زمرد کلمبیا، تنها از گوهرشناسنان خبره برمی‌آید که با توجه به شناسنامه سنگ یا بررسی میکروسکوپی آن، شفافیت یا پاکی سنگ، رنگ آن و... را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و بهترین نمونه‌های زمرد کلمبیا را شناسایی می‌کنند. با این وجود باید گفت بیشتر زمردهای کلمبیایی موجود در بازار که در ساخت انواع زیورآلات از جمله آویز و پلاک زمرد از آن‌ها استفاده می‌شود کیفیت بسیار خوبی دارند.

بهترین زمرد کلمبیا چه مشخصاتی دارد؟

قیمت زمرد کلمبیا و خرید اینترنتی آن

چنانچه قصد خرید جواهرآلاتی با نگین زیبای زمرد کلمبیا را دارید برای اطلاع از قیمت انواع زیورآلات دارای این سنگ، مانند گوشواره زمرد با نگین اصل، می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند گالری زر مراجعه کنید. شما با مشاهده ویترین آنلاین این فروشگاه، پس از بررسی مشخصات زیورآلات زمردنشان مدنظر خود و قیمت آن، می‌توانید با اطمینان از کیفیت و اصل بودن جواهری که انتخاب کرده‌اید، سفارش خود را ثبت کنید و از خرید خود لذت ببرید.

تصاویر زمرد کلمبیا

برای آشنایی بیشتر با ظاهر و مشخصات فیزیکی سنگ زمرد کلمبیا می‌توانید ژورنال‌های تخصصی حوزه جواهر را جستجو کنید.‌ هم‌چنین با مراجعه به سایت‌های عرضه طلا و جواهر خارجی و داخلی می‌توانید نمونه‌های زیبای این سنگ را روی انواع زیورآلات مانند دستبند زمرد مشاهده کنید و برای سفارش جواهری با این سنگ گران‌بها ایده بگیرید. در وب‌سایت گالری زر، انواع زیورآلات با سنگ زمرد کلمبیا ارائه شده است که می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود طلا و جواهری زمردین را از این طریق انتخاب نمایید.

سخن پایانی درباره زمرد کلمبیا

در این مقاله درباره سنگ ارزشمند زمرد کلمبیا و ویژگی‌های آن و راه‌های تشخیص اصل بودن این سنگ مطالبی مطرح شد. هم‌چنین به اهمیت مراجعه به فروشگاه‌های معتبر برای خرید سنگ زمرد اصل نیز اشاره شد تا چنانچه قصد خرید زیورآلاتی با سنگ زمرد کلمبیا را دارید، تنها از طریق فروشگاه‌های عرضه جواهر که به کیفیت و اصالت کالاهای آن اطمینان دارید، اقدام نمایید. پیشنهاد ما به شما، مراجعه به گالری آنلاین زر است تا خرید زیورآلات جواهرنشان را با خیالی آسوده از اصل بودن، زیبایی و شکوه آن انجام دهید.

سوالات متداول:

سنگ زمرد کلمبیا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
S ChevronDown 18 N

سنگ زمرد جزو گران‌بهاترین سنگ‌‌های قیمتی است که از گذشته‌های دور مورد توجه بوده است و از مهم‌ترین انواع این سنگ، زمرد کلمبیا است. کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است که بیشترین و مرغوب‌ترین زمرد را در بازار جهانی استخراج و تولید می‌کند به طوری که تخمین زده می‌شود کلمبیا 70 تا 90 درصد از بازار زمرد جهان را به خود اختصاص داده است.

فرق زمرد کلمبیا با زامبیا چیست؟
S ChevronDown 18 N

درباره تفاوت زمرد کلمبیا و زامبیا می‌توان گفت زمردهای کلمبیایی رنگ سبز خالص‌تر، گرم‌تر و شدیدتری نسبت به زمرد زامبیا دارند. زمردهای زامبیایی معمولا دارای رنگ سبز مایل به آبی هستند و درواقع سبز سردی را جلوه‌گر می‌کنند.

خواص سنگ زمرد کلمبیا چیست؟
S ChevronDown 18 N

این سنگ مجلل و پرانرژی، در بهبود بیماری‌های چشم و دستگاه گوارش موثر شناخته می‌شود و برای افزایش ثروت، قدرت حافظه و تمرکز، نشاط و سلامتی توصیه شده است.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۱:۲۳ قبل از ظهر
نظرات (1)

یداله آصفی  ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۵:۱۵:۳۰ قبل از ظهر

باسلام به نظرم هرچیزی که ازطبیعت ارزش داردقدرآن رابایدبدانیم من ازطبیعت چندنوع سنگ باارزش پیداکرده ام باادم نیرومیبخشه دلیل برین که زیبایه خود

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد