شرایط استخدام و حقوق طراح طلا و جواهر و طلاساز در ترکیه ۲۰۲۲

شرایط استخدام و حقوق طراح طلا و جواهر و طلاساز در ترکیه ۲۰۲۲
یکی از رشته‌های بسیار پرطرف‌دار در تمام دنیا از جمله ترکیه، رشته طراحی طلا و جواهر است، تحصیل در ترکیه در زمینه طراحی طلا و جواهر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بازار کار بسیار قوی و غنی دارد.

یکی از رشته‌های بسیار پرطرف‌دار در تمام دنیا از جمله ترکیه، رشته طراحی طلا و جواهر است، تحصیل در ترکیه در زمینه طراحی طلا و جواهر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بازار کار بسیار قوی و غنی دارد. این رشته از جمله مشاغل پردرآمد در ترکیه محسوب می‌شود. ضمن این که می‌توان با طراحی‌های منحصربه‌فرد در مدت‌زمان کوتاهی در این شغل به درآمد بسیار بالادست پیدا کرد.

شرایط استخدام و حقوق طراح  طلا و جواهر و طلاساز در ترکیه 2022

استخدام طراح طلا و جواهر در ترکیه

ازآنجایی‌که طراحی و ساخت طلا و جواهر در ترکیه از جمله مشاغل مهم محسوب شده و ارتباط گسترده‌ای با بخش اقتصادی این کشور دارد، در صورت دانش و تجربه کافی در این زمینه می‌توانید با مراجعه به سایت استخدام و کاریابی‌های آنلاین ترکیه به‌راحتی به‌عنوان طراح طلا و جواهر در این کشور استخدام شوید.

اگر شما بتوانید به‌عنوان یک طراح حرفه‌ای طلا و جواهر استعداد خود را به کارفرما ثابت کنید و طرح‌های جذابی در این زمینه ارائه کنید و همچنین از مدارک دانشگاهی یا آموزشگاهی معتبر در زمینه طراحی طلا و جواهر برخوردار باشید استخدام در این صنعت در ترکیه کار سختی به نظر نمی‌رسد، البته باید موارد قانونی مهاجرت، اقامت و اجازه کار در ترکیه را نیز در نظر داشته باشید.

طراح طلا و جواهر در ترکیه

ناگفته نماند که کار به‌عنوان طراح طلا و جواهر در شرکت‌ها و کارگاه‌های ترکیه به‌صورت کاملاً انحصاری است و شما نمی‌توانید هم‌زمان با چند شرکت در این زمینه کار کنید. این کار ممنوع است و درصورتی‌که کارفرما از آن مطلع شود با شما قطع همکاری می‌کند.
باتوجه‌به موارد گفته شده اگر همچنان مایل هستید به‌عنوان طراح جواهرات در ترکیه فعالیت کنید به آگهی‌های کار در
سایت کاریابی آنلاین و یا مؤسسات کاریابی بین‌المللی که در ایران نیز فعالیت دارند مراجعه کنید و با عضویت در این مؤسسات اخبار مرتبط با استخدام طراح طلا و جواهر و یا کارگر کارگاه طلاسازی را دریافت کنید. 

حقوق طراح طلا و جواهر در ترکیه

حقوق یک طراح جواهر در ترکیه بیش از ۵۰۰۰ دلار در ماه است و ارتباط مستقیم با مهارت و تجربه او خواهد داشت. در واقع هنر شما در این زمینه تعیین کننده دستمزد و درآمد شما خواهد بود. تعداد بالای طراحی‌ها اهمیت زیادی ندارد خاص بودن و منحصر به فرد بودن طراحی‌ها و همچنین زیبا بودن آن‌ها است که باعث می‌شود شما به‌عنوان طراح موردتوجه قرار گیرید و باتوجه‌به کیفیت کاری که ارائه می‌کنید حقوق دریافت کنید.

حقوق کارگر طلاسازی در ترکیه

کارگاه‌های طلاسازی در ترکیه بسیار فعال هستند و اگر قصد دارد به‌عنوان کارگر طلاسازی در این کشور فعالیت کنید، در صورت داشتن مهارت و تجربه کافی می‌توانید درآمدی در حدود ۲ هزار دلار در ماه داشته باشید که بسته به میزان کار و مهارت شما تا ۴۰۰۰ هزار دلار متغیر خواهد بود.

حقوق کارگر طلاسازی در ترکیه

دانشگاه طلا و جواهر ترکیه

معمولا رشته طراحی طلا و جواهر در دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی ترکیه وجود دارد؛ بنابراین انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته طراحی طلا و جواهر اصلاً کار سختی نیست. ضمن این که تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند هم‌زمان با آغاز کار شما به‌عنوان یک طراح طلا و جواهر باشد. اگر طرح‌های خوب و منحصربه‌فردی ارائه کنید می‌توانید در همان ترم‌های اولیه تحصیل با شرکت‌های معتبر طلا و جواهرسازی همکاری کنید و درآمد خوبی داشته باشید.

دانشگاه طلا و جواهر ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های طلا و جواهر ترکیه

برای تحصیل در رشته طراحی طلا و جواهر در ترکیه باید در دانشگاه‌های هنر ثبت‌نام کرد، مشهورترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در این رشته در ترکیه، دانشگاه آیدین است که دانشگاهی خصوصی محسوب شده و هرساله از میان علاقه‌مندان به رشته جواهرسازی دانشجویان بومی و بین‌المللی را ثبت‌نام می‌کند.
ضمن این که انجمن متخصصان جواهرات (JTR) در استانبول نیز یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز آموزشی در ترکیه است. مؤسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA) نیز شعبه‌ای را در ترکیه تأسیس کرده است، این دوره‌ها در ترکیه از معتبرترین کلاس‌های آموزش طراحی جواهرات در جهان هستند.

برندهای معروف طلا و جواهر در ترکیه

برندهای معروف طلا و جواهر در ترکیه

ترکیه در سال‌های اخیر در صنعت طراحی و ساخت جواهرات پیشرفت چشمگیری داشته است. ضمن این که از دیرباز این کشور در صنعت مد و فشن نیز از جمله کشورهای مطرح بوده است. در حال حاضر مشهورترین برندهای جواهرسازی ترکیه عبارت‌اند از:

- جواهرات آرپاش (Arpaş Jewelry)

این شرکت در سال ۱۹۸۲ در استانبول تأسیس شد و از جمله اولین‌ها در صنعت جواهرات ترکیه و حتی دنیا محسوب می‌شود. آرپاش اولین شرکتی است که در صنعت طلای ترکیه از فناوری پیشرفته استفاده می‌کند و به طور مداوم روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند. آرپاش با به‌کارگیری مهندسان در تولید، ساختار منابع انسانی صنعت طلا و جواهر را به‌شدت متحول کرده است. مهم‌ترین محصولات آرپاش حلقه، گوشواره، دستبند، آویز، گردنبند طلا به همراه مجموعه‌ها، حلقه‌های سواروسکی و همین‌طور گوشواره، دستبند و گردنبند الماس هستند.

- جواهرات استور (Istor Jewelry)

استور با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها کار خود را با کیفیت و تنوع بالا از سال ۱۹۹۰ آغاز کرد. مشهورترین محصول این برند زنجیر طلا است. استور محصولاتی چون زنجیر، گوشواره، دستبند، آویز و گردنبند طلا تولید و عرضه می‌کند.

- میورو گلد (Mioro Gold)

این برند را به‌خاطر طراحی‌های نوآورانه‌اش ستایش می‌کنند. میورو با ساختار شرکتی خود جایگاه ویژه‌ای در تولید زنجیر طلا دارد و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در طیف وسیعی از محصولات انجام داده است. میورو تولیدکننده زنجیر، دستبند و گردنبند طلا است.

- گلدن لاین (Golden Line)

این شرکت با تجربه‌ای ۶۰ساله در زمینه تولید مصنوعات طلا و نقره عیارهای ۱.۸، ۹.۱۰، ۱۲.۱۴، ۱۸.۱۹، ۲۱ و ۲۲ فعالیت می‌کند و این محصولات را به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر می‌کند.

- جواهرات ترکیه‌ای سوزر (Sozer Turkish Jewelry)

این شرکت نیز با بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت از جمله برندهای مشهور ترکیه‌ای در دنیا محسوب می‌شود.

- فیگارو (Figaro)

فیگارو بیش از هر محصول دیگری در طراحی و عرضه زنجیرهای طلا فعالیت می‌کند و با شبکه بازاریابی میداس در ارتباط است.

- اف‌اند بی (F&B)

این شرکت در سال ۲۰۰۹ و با ادغام سه شرکت بزرگ طراحی جواهر و جواهرسازی ترک تأسیس شد.

- استورکس (Storks)

استورکس یکی از بهترین طراحان، تولیدکننده‌ها و صادرکنندگان جواهرات در ترکیه است. آن‌ها از سال ۱۹۷۱ وارد این تجارت شده‌اند. آن‌ها بزرگ‌ترین صادرکننده جواهرات ترکیه در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

- جواهرات الف ترکیه (Alef Jewelry Turkey)

این برند جواهرسازی نیز از جمله برندهای سرشناس در ترکیه است که با بزرگان این عرصه در دنیا رقابت و همکاری دارد.

- مولو (Molu)

این برند با عنوان یک تجارت خانوادگی از سال ۱۹۵۶ کار خود را آغاز کرده است. در دهه ۱۹۸۰، مولو کتابچه‌هایی با عنوان «آنچه باید درباره الماس بدانید» و «توصیه‌های مراقبت از جواهرات» منتشر کرد که برای اولین بار در ترکیه رویکردی مدرن و علمی را به جواهرات معرفی کرد. 
این برند با عنوان یک تجارت خانوادگی از سال ۱۹۵۶ کار خود را آغاز کرده است. در دهه ۱۹۸۰، مولو کتابچه‌هایی با عنوان «آنچه باید درباره الماس بدانید» و «توصیه‌های مراقبت از جواهرات» منتشر کرد که برای اولین بار در ترکیه رویکردی مدرن و علمی را به جواهرات معرفی کرد. 

- آلتینباش (Altinbas)

جواهرات آلتینباش که در سال ۱۹۷۵ در شهر غازیانتپ توسط خانواده آلتینباش تأسیس شد، با کارهای موفق و سیستماتیک خود در مدت کوتاهی به رشد چشمگیری دست یافت. Altınbaş Kuyumculuk در حال ادغام با جهان در حال توسعه، امروزه برند پیشرو بخش Altınbaş Holding است. 
جواهرات آلتینباش که در سال ۱۹۷۵ در شهر غازیانتپ توسط خانواده آلتینباش تأسیس شد، با کارهای موفق و سیستماتیک خود در مدت کوتاهی به رشد چشمگیری دست یافت. Altınbaş Kuyumculuk در حال ادغام با جهان در حال توسعه، امروزه برند پیشرو بخش Altınbaş Holding است. 
جواهر آتاسای در سال ۱۹۳۷ در دنیزلی ترکیه تأسیس شد. اولین صادرات آن به آمریکا در سال ۱۹۸۵ ثبت شد. آتاسای در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان جواهرات در ترکیه است. وب‌سایت آتاسای به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین جواهرات عمل می‌کند که می‌توانید مستقیماً از مجموعه آن‌ها سفارش دهید.
این برندهای مشهور علاوه بر این که خود طراح، تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات طلا و جواهر هستند، صادرات و طلا و جواهر نیز بخشی از فعالیت آن‌ها بوده و از برندهای مشهور در دنیا محسوب می‌شوند.

شغل طلاسازی در ترکیه و سخن پایانی

شغل طلاسازی در ترکیه از جمله مشاغلی است که می‌توان در مدت‌زمان کوتاه به درآمد عالی در رسید. معمولا درآمد یک طراح طلا و جواهر و طلاساز در ترکیه مبلغی بین ۲ تا ۱۰۰۰۰ هزار دلار است که برای نیروی کار مهاجر و حتی نیروی کار بومی این کشور مبلغ مناسبی محسوب می‌شود. شغل طلاسازی از جمله مشاغلی است که در ترکیه با رونق بالایی همراه است، ضمن این که ترکیه در صنعت جواهرسازی یکی از صادرکنندگان به نام طلا و جواهر است که همین مسئله باعث می‌شود شغل طلاسازی از جمله مشاغل با درآمد مناسب در این کشور باشد.
 

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۷:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد