10 قطعه از جواهرات زیبا که ارزش سرمایه‌گذاری دارند!!

10 قطعه از جواهرات زیبا که ارزش سرمایه‌گذاری دارند!!
اگر خرید جواهرات زیبا برای شما اهمیت دارد و از کسانی هستید که مایلند در هر جمع و مجلسی با سلیقه خود در انتخاب لباس و زیورآلات بدرخشند در این مقاله ده قطعه از جواهرآلات زیبا به شما معرفی خواهد شد.

اگر خرید جواهرات زیبا برای شما اهمیت دارد و از کسانی هستید که مایلند در هر جمع و مجلسی با سلیقه خود در انتخاب لباس و زیورآلات بدرخشند در این مقاله ده قطعه از جواهرآلات زیبا به شما معرفی خواهد شد. استفاده از زیورآلات مناسب نقش زیادی در جذابیت و جلوه انواع استایل خواهد داشت و کسانی که در انتخاب پوشش خود مشکل‌پسند هستند به انتخاب اکسسوری خود نیز اهمیت زیادی می‌دهند. بخشی زیادی از جذابیت زیورآلات نیز به جواهرات به کار رفته در آن بستگی دارد و موجب می‌شود شکوه و زیبایی آن چندین برابر شود.

عکس طلا و جواهرات زیبا - سایت زر

اگر در صدد خرید زیورآلات برای خود هستید و یا قصد دارید جواهرآلاتی خاص برای هدیه دادن تهیه کنید با این مقاله همراه باشید. چرا که قرار است 10 قطعه از جواهرات زیبا که خرید آن‌ها از لحاظ مادی و دارا بودن جلوه و زیبایی، ارزش زیادی دارد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در استایل خود از آن‌ها استفاده کنید.

معنی جواهرات به انگلیسی

در زبان انگلیسی کلمه Jewel  بیشتر از سایر معادل‌های جواهر کاربرد دارد و بسیاری از افراد برای خرید و سفارش جواهر از این کلمه استفاده می‌کنند. اما تعریف جواهر در زبان انگلیسی چیست؟ در دیکشنری آکسفورد در تعریف جواهر آمده است: یک سنگ قیمتی مانند الماس و یاقوت. هم‌چنین اشیاء زیبا که حاوی سنگ‌های قیمتی هستند نیز به عنوان معنی جواهر در نظر گرفته شده است.

عکس طلا و جواهر - سایت زر

در زبان انگلیسی نیز معنی جواهر با سنگ‌های قیمتی گره خورده است و منظور از جواهر آن دسته از زیورآلات بر پایه فلزاتی چون طلا، پلاتین و... است که در ساخت آن‌ها از سنگ‌های گران‌بها استفاده شده است. مترادف کلمه Jewel در زبان انگلیسی، Gem است که به معنی گوهر و سنگ گران‌بها شناخته می‌شود و این دو کلمه از جمله پرکاربردترین کلمات در حوزه‌ی طلا و جواهرات در زبان انگلیسی هستند. جواهرات زیبا در سراسر جهان طرفداران خود را دارند و کلمات زیبایی نیز برای آن‌ها تعریف شده است.

جواهرات ایرانی

استفاده از جواهرات در ایران در زیورآلات و اشیا قیمتی قدمت بسیار طولانی دارند و پادشاهان و افراد ثروتمند از گذشته های دور از جواهرات برای نگه‌داری، شکوه و زینت بخشیدن به پوشش خود و هدیه دادن استفاده می‌کردند. این جواهرات از سنگ‌های گران‌قیمتی هم‌چون الماس، یاقوت و زمرد ساخته می‌شدند و بسیار مورد توجه بودند. بسیاری از این جواهرات باستانی در موزه‌های داخل و خارج کشور نگه‌داری می‌شوند و شکوه و جذابیت آن‌ها نیز تا همیشه چشم‌گیر است.

عکس انگشتر و دستبند زمرد و برلیان طلا و جواهر زیبا - زر

امروزه نیز جواهرات ایرانی باکیفیت و تنوع بالا عرضه می‌شوند و انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در ساخت این جواهرات زیبا به کار برده می‌شود. سنگ‌هایی چون یشم، گارنت، فیروزه و... که در ایران یافت می‌شوند، شهرت جهانی دارند و در ساخت بسیاری از زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود. جواهرات ایرانی مورد پسند افراد زیادی در سراسر جهان هستند و صادرات این جواهرات نیز به مناطق مختلف جهان انجام می‌شود.

در همین راستا اولین قطعه‌ای که ارزش خرید و سرمایه‌گذاری دارد و در ساخت آن از جواهرات ایرانی و یا سایر سنگ‌های قیمتی در ابعاد گوناگون استفاده می‌شود را معرفی می‌کنیم؛ گردنبند طلا زنانه. گردنبندهای زنانه با سنگ‌های درشت بسیار چشم‌گیرند و سنگ‌های کوچک نیز ظرافت و زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. وجود دو نوع سنگ در گردنبند نیز ارزش و جذابیت سنگ رو دوچندان می‌کند.

طلا و جواهرات زیبا

خرید طلا جواهرات زیبا دغدغه کسانی است که به سنگ‌های قیمتی موجود روی زیورآلات و طراحی آن اهمیت می‌دهند. اما این جواهرات زیبا چه ویژگی‌هایی دارند؟ اولین مورد اثرگذار روی زیبایی و شکوه جواهرات، نوع سنگی که به عنوان جواهر در نظر گرفته شده است می‌باشد. هر چه سنگ قیمتی‌تر و کم‌یاب‌تر باشد جلوه و زیبایی آن بیشتر است. چون ویژگی‌های ساختاری سنگ روی ظاهر آن اثر می‌گذارد و سنگ‌های کم‌یاب معمولا ساختار ویژه‌ای دارند. مورد دیگر، نوع تراش جواهر است زیرا تراش سنگ روی جلوه آن و میزان نوری که بازتاب می‌دهد اثرگذار است. رنگ جواهر و براق یا مات بودن آن نیز در زیبایی جواهر نقش دارد.

عکس انگشتر طلا زنانه زیبا - زر

انگشتر طلا زنانه جواهر دومین قطعه زیورآلاتی است که درخشش و زیبایی جواهر را به خوبی به نمایش می‌گذارد زیرا نگین انگشتر بیشتر از سایر قسمت‌های آن به چشم می‌آید و تراش‌های روی جواهر و زیبایی آن به خوبی دیده می‌شود. از آن‌جا که انگشتر از زیورآلاتی است که معمولا در دست خانم‌ها قرار دارد، خرید انگشتر با سنگ‌های که برای دارنده خود خواص زیادی دارند، انتخابی هوشمندانه است.

عکس النگو طلا و جواهر و دستبند طلا زنانه - زر

دو قطعه‌ دیگر از جواهرات زیبا که مانند انگشتر، زینت دستان بسیاری از خانم‌ها است و ارزش خرید دارد، النگو طلا و جواهر و دستبند طلا زنانه است که مدل‌های ساده و نگین‌دار آن طرفداران خود را دارد. با این حال قرار گرفتن نگین‌های کوچک از جنس سنگ‌هایی مانند برلیان، زیبایی آن را مضاعف می‌کند و این موجب می‌شود النگو و دستبندهای جواهرنشان بسیار جذاب جلوه کنند.

پنجمین قطعه ارزشمند انگشتر پلاتین مردانه است که بسیاری از افراد از آن به عنوان انگشتر ازدواج استفاده می‌کنند و برای هدیه دادن نیز بسیار مناسب است. پلاتین یکی از فلزات پرکاربرد در ساخت زیورآلات است و با دوام و جلا و جلوه‌ای که دارد مورد پسند و توجه افراد زیادی است و به عنوان رقیب جدی زیورآلات بر پایه طلا شناخته می‌شود.

انواع جواهرات زیبا

از آن‌جا که سنگ‌های قیمتی گران‌بهای زیادی در طبیعت وجود دارد و در ساخت زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود جواهرات نیز تنوع بالایی دارند. درواقع به فراخور سنگی که در ساخت طلا و جواهر به کار برده می‌شود انواع زیورآلات جواهرنشان حاصل می‌شوند و افراد طبق سلیقه و علایق خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

یکی از انواع زیورآلات دارای جواهرات زیبا که ششمین قطعه‌ای است که در این مقاله معرفی می‌شود، گوشواره طلا زنانه است. گوشواره از گذشته‌های دور بین خانم‌ها محبوبیت داشته است و ظرافت زیادی در ساخت آن به کار گرفته می‌شود. به علاوه انواع سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت، مروارید و... نیز می‌توانند زینت‌بخش آن  باشند و امروزه نیز گوشواره‌های نگین‌دار در به خصوص در مدل‌های میخی و آویز طرفداران زیادی دارد.

هفتمین قطعه‌ای که ارزش خرید دارد، آویز و پلاک طلا است. پلاک‌های طلا نیز می‌توانند جواهرنشان باشند و سنگ‌های گران‌بهای موردعلاقه و یا مربوط به ماه تولد افراد، می‌تواند به عنوان نگین آن در نظر گرفته شود. در همین راستا لازم است به هشتمین قطعه ارزشمند اشاره کنیم. آویز و گردنبند طلای مردانه و پسرانه نیز از جمله زیورآلاتی هستند که برای هدیه دادن و یا استفاده دائم بسیار مناسب هستند.

سرویس جواهرات زیبا

برای داشتن مجموعه‌ای از زیورآلات جواهرنشان، خرید نیم ست طلا از جواهرات انتخاب بسیار خوبی است. سرویس جواهرات زیبا با سنگ‌های گران‌بهایی که روی گردنبند، گوشواره، دستنبد و انگشتر آن قرار می‌گیرند، جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای خواهد داشت و در مجالس و میهمانی‌ها توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. نیم‌ست‌های دارای جواهر نیز همین خاصیت را دارند و تکمیل‌کننده زیبایی و آراستگی صورت هستند.

نهمین موردی که در این مقاله معرفی خواهد شد سرویس طلا عروس است. انواع سرویس طلا با جذابیت بالا در بازار وجود است و یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌هایی که برای آن در نظر گرفته می‌شود نگین‌دار یا بدون نگین بودن آن است. سرویس طلا عروس که دارای نگین‌های از سنگ برلیان باشد جلوه‌ی بی‌نظیری دارد و در سراسر جهان پرطرفدار است.

آخرین مورد از طلا و جواهرات ارزشمند که مرتبط با موضوع ازدواج نیز است، ست حلقه ازدواج طلا و جواهر است. این انگشترها نیز می‌توانند همراه نگین باشند و زوج‌های زیادی نیز مایلند نگین‌هایی از سنگ الماس یا موزانایت روی انگشتر ازدواج خود داشته باشند تا درخشش و زیبایی انگشتری که نشانگر پیوند آن‌ها است پایدار بماند.

زیباترین جواهرات دنیا

آن‌چه که در زیبایی جواهرات نقش دارد، نوع سنگ قیمتی که در ساخت آن به کار رفته، نوع تراش آن و همچنین تعداد و اندازه سنگ است. به علاوه طراحی و نحوه قرار گرفتن سنگ‌ها نیز نقش مهمی در زیباتر شدن جواهر دارند. در زیباترین جواهرات دنیا، همه این موارد به احسن وجه رعایت شده و در نتیجه شاهکارهای زیبایی خلق می‌شوند. از جمله این جواهرات زیبا می‌توان به الماس جوبیلی، الماس قلب اقیانوسی و یاقوت هزاره اشاره کرد.

جواهرات زیبا

نوع سنگی که در ساخت جواهرات زیبا به کار برده می‌شود تاثیر مستقیم روی قیمت آن دارد و جواهرات گران‌قیمت معمولا شامل سنگ‌های کمیابی مانند الماس، زمرد، یاقوت و... هستند. بنابراین هر چه سنگ جواهر خاص‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. هر چند نوع فلز به کار رفته در ساخت جواهرات نیز روی ارزش آن اثرگذار است با این حال جنس و نوع تراش سنگ و تعداد آن نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت و زیبایی جواهرآلات دارند.

عکس طلا و جواهرات زیبا

شاید برای شما جالب باشد تا نمونه‌هایی از جواهرات زیبا را ببینید و از تماشای عکسهای طلا و جواهرات زیبا با  طراحی عالی و جلوه کم‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. در ادامه عکس‌هایی از زیورآلات که در ساخت آن‌ها از سنگ‌های گران‌بهایی استفاده شده است که با طراحی هنرمندانه روی پایه فلزاتی هم‌چون طلا قرار گرفته اند را مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ده قطعه از زیورآلات که خرید آن‌ها ارزشمند است مطالبی مطرح شد. به‌علاوه درباره جواهرات زیبا و اهمیت استفاده از آن‌ها در ساخت انواع زیورآلات نکاتی بیان گردید. وجود سنگ‌های قیمتی در زیورآلات بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید و روی قیمت آن‌ها نیز اثرگذار است و افراد زیادی در سراسر جهان به خرید جواهرات علاقه‌مندند. چنانچه شما نیز قصد خرید طلا جواهرنشان دارید می‌توانید به گالری آنلاین طلا و جواهر زر در هر ساعت از شبانه‌روز مراجعه کنید و سفارش خود را با اطمینان از کیفیت و اصل بودن طلا و سنگ قیمتی روی آن، ثبت کنید و یک خرید به‌یادماندنی را تجربه کنید.

سوالات متداول:

آیا جواهرات زیبا ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟
S ChevronDown 18 N

استفاده از زیورآلات مناسب نقش زیادی در جذابیت و جلوه انواع استایل خواهد داشت و کسانی که در انتخاب پوشش خود مشکل‌پسند هستند به انتخاب اکسسوری خود نیز اهمیت زیادی می‌دهند. بخشی زیادی از جذابیت زیورآلات نیز به جواهرات به کار رفته در آن بستگی دارد و موجب می‌شود شکوه و زیبایی آن چندین برابر شود.

استفاده از جواهرات در ایران از چه زمانی مرسوم است؟
S ChevronDown 18 N

استفاده از جواهرات در ایران در زیورآلات و اشیا قیمتی قدمت بسیار طولانی دارند و پادشاهان و افراد ثروتمند از گذشته های دور از جواهرات برای نگه‌داری، شکوه و زینت بخشیدن به پوشش خود و هدیه دادن استفاده می‌کردند.

چه مواردی در زیبایی جواهرات نقش دارد؟
S ChevronDown 18 N

آن‌چه که در زیبایی جواهرات نقش دارد، نوع سنگ قیمتی که در ساخت آن به کار رفته، نوع تراش آن و همچنین تعداد و اندازه سنگ است. به علاوه طراحی و نحوه قرار گرفتن سنگ‌ها نیز نقش مهمی در زیباتر شدن جواهر دارند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰:۱:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد