نظرات در مورد گام سوم - کسب و کار يعنی واقع بينی

نظرات در مورد گام سوم - کسب و کار يعنی واقع بينی
هدف ما از نگارش یک برنامه کسب و کار چیست؟

هدف ما از نگارش یک برنامه کسب و کار چیست؟ پاسخ این سوال به هر نحو یا ادبیاتی که بیان شود نهایتا انتفاع و کسب سود را شامل می شود. برنامه کسب و کاری که مبتنی بر آمار و اعداد غیر واقع و خیالی باشد، مسلما شکستی غیر قابل جبران را در انتها دارد. هدف از جمع آوری اعداد و ارقام هنگامی که هنوز کاری راه اندازی نشده،‌ برآورد میزان بالقوه بازار و مشتری،‌ مواد اولیه لازم،‌ هزینه های ثابتی که بهر حال وجود دارند و هزاران منفذ ریز و درشتی که مقداری از سرمایه شما را جذب می کنند، است.

 هنگامی که شما برای هر چیزی پول خرج می کنید،‌ در اصل مقداری از قدرت خود را از دست می دهید . اگر در برنامه کسب و کار شما میزان این هزینه ها را خوب برآورد نموده باشید به راحتی می توانید نقطه سربه سر هزینه های خود را بیابید. به غیر از این تخمین اعداد فقط شامل سرمایه اولیه نیست. چه تعداد مشتری دارید؟ به هر مشتری چقدر می توانید بفروشید؟ کدام یک را می توانید به عنوان یک نمایندگی فروش در نظر گرفته و اجناس و خدمات خود را با او به تناسب قیمت کمتری حساب کنید؟ این اطلاعات را از کجا بدست آورده اید؟ آیا این اعداد و ارقام همگی صحیح و قابل اطمینان هستند؟ با مراجعه به بسیاری از منابع، از قیمت ها و اعداد و ارقام مورد نیاز در هر کسب و کاری می توان به راحتی با خبر شد. به عنوان مثال، فقط کافی است که یک کتاب مرجع، مانند کتاب اول داشته باشید. یا مثلا صفحه نیازمندی های روزنامه همشهری. هر مطلبی را که می خواهید،‌ می توانید به راحتی جستجو نموده و از چند و چون آن باخبر شوید.

توصیه می کنم جهت برآورد قیمت ها از چند پیمانکار مختلف پرس و جو نمایید و علت تفاوت قیمت ها را از آنها جویا شوید. برای کارهای صنعتی، وزارت صنایع کتابخانه ای با اطلاعات عالی جهت استفاده عموم دارد. در پروژه ای که با دوستانم جهت طراحی ایجاد کارخانه لوله و پروفیل در دست داشتم حتی میزان واردات و صادرات هر یک از کشورهای منطقه را با مشخصات کامل توانستم در آنجا بیابم. بهترین منبع دریافت اطلاعات اینترنت است. تقریبا سازمانها رویکرد مناسبی به ارائه اطلاعات از طریق اینترنت داشته اند. شما می توانید تمامی اعداد و ارقامی که لازم دارید با تقریب نسبتا خوب از این روش بدست آورید.

 

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱:۰:۳۵ بعد از ظهر
نظرات (1)

طیبه  ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۹:۳۱:۲۸ قبل از ظهر

بهترین سایتیه که دیدم ، کامل و جامع

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد