بازاریابی عمودی چیست؟

بازاریابی عمودی چیست؟
به تعبیر ساده‌ بازاریابی عمودی، پیش‌رفت هدفمند در صنایع خاص معنا می‌شود. هزینه‌های این نوع بازاریابی بسیار گزاف است.
به تعبیر ساده‌ بازاریابی عمودی، پیش‌رفت هدفمند در صنایع خاص معنا می‌شود. هزینه‌های این نوع بازاریابی بسیار گزاف است.در صنایعی كه رقابتتنگاتنگ وجود دارد، بازاریابی عمودی می‌تواند راه‌حل‌های نو و درهای تازهپیش روی صاحبان مشاغل بگشاید. بیش‌تر بازارهای خوب از سوی غول‌هاینرم‌افزاری به رسمیت شناخته نشده‌اند. یک طراح خلاق ممکن است راه‌هایساده‌ای برای توسعه‌ی شاخه‌ی شناخته شده‌ای از یك صنعت خاص پیدا کند.افزون بر این اغلب مصرف‌كنندگان تمایل کمی برای کارکردن با برنامه‌هایصنایع خاص دارند. آن‌ها بیش‌تر دوست دارند با نرم‌افزارهای شخصی که مخصوصشرکت‌های کوچک‌تر است کار کنند. مصرف‌كنندگان بیش‌تر از شرکت‌هایی خریدمی‌كنند که با خواسته‌ها و صنایع مورد نیاز مشتری آشنا باشند. صنایعحرفه‌ای مایلند که تامین‌كنندگان نیازهای‌ آن‌ها را بشناسند.
گاه یکپیش‌نهاد یا یک نظریه‌ی مکمل می‌تواند با کمی دوراندیشی برنامه‌های عمومییک بازار یا صنعت خاص را توسعه دهد. تغییرات کوچکی در توزیع می‌تواندنتایج مهمی را در یک صنعت خاص به وجود آورد. اگر شما بتوانید به درخواستیكه از سوی یک صنعت خاص طرح شده است، پاسخ مناسب دهید، فرصت‌های بی‌شماریاز سوی آن صنعت به وجود خواهد آمد. فرصت‌های بی‌شماری برای هدف‌گیریتدریجی بازار به منظور ارایه‌ی روش‌های مشخص در یک صنعت یا بازار خاص وجوددارد. درحالی که برخی از درخواست‌ها هدف خاصی دارند، بیش‌تر درخواست‌هایعمومی با کمی ابتکار می‌تواند در یک صنعت یا بازار خاص، موثر واقع شود.
دریک مثال قابل لمس می‌توان از نرم‌افزار خاص MSA Herp نام برد. MSA Herp یکنرم‌افزار خزنده شناسی است که اطلاعات مهمی را درباره زندگی، عادات، خوراکو دیگر ویژگی‌های مارها و سوسمارها در بردارد. این نرم‌افزار شامل اطلاعاتفروشگاه‌های حیوانات دست‌آموز، باغ وحش‌ها و پارک‌های ایالتی است کهاطلاعات بسیار سودمندی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. به دلیلفرآهم كردن نظرات خاص مشتریان، این برنامه در حوزه‌ی اختصاصی خود به یکیاز مراجع اساسی تبدیل شده است. نرم‌افزاری که درخواست‌های زیادی داشتهباشد، می‌تواند ویژگی‌های مورد نظر افراد بسیاری را برآورده كند. در اینحالت یک ویرایشگر HTML به راحتی می‌تواند بازار آموزش یا برنامه‌ی عمومیاستفاده از یك نرم‌افزار پرطرف‌دار را در یک صنعت خاص همانند فروشگاهخرده‌فروشی یا دفتر وکالت پوشش دهد. تغییرات کدها و به کار بردنفوت‌و‌فن‌هایی در برنامه‌نویسی همانند کمپایل‌های شرطی می‌تواند به فرآهمآوردن یک بازار خاص کمک کند. این كمك تنها می‌تواند شامل تغییر دراصطلاحات فنی یا ارایه‌ی تصویری برنامه باشد. این ایده‌ به شما كمك می‌كندتا بتوانید به درخواست‌های منحصربه‌فرد مشتریان خاص پاسخ‌های به موقع وسودمند دهید. اگر فكر تازه‌ای در سر ندارید باید آن را به وجود آورید.
عده‌ای از مشتریان را که از شما خرید کرده‌اند، در نظر بگیرید. تنی چند ازآن‌ها را انتخاب و از آن‌ها دلایل استفاده از برنامه‌ی تولیدی خود را سوالکنید. پاسخ‌های آن‌ها ممکن است شما را شگفت‌زده کند. با صحبت کردن بامشتریان موجود و بهره‌گیری از نظرات آن‌ها، شما می‌توانید مصرف كنندگانجدیدی پیدا کنید و راه‌های دست‌یابی به مشتریان آینده را که تا کنون درنظر نگرفته بودید، پیدا کنید. به منظور هدف قرار دادن موثر بازارهایعمودی، اغلب تمام آن‌ها احتیاج به تغییرات دارند. با دنبال کردن رابطه‌یمناسب تبادل و فهرست اسامی .netها می‌توانید برای دست‌یابی به این بازارهاتلاش كنید. راه‌حل‌های نرم‌افزارهای عمومی ابتکارهای مخصوص انجمن‌هایمجازی هستند که به ترویج و تبلیغ محصولات شما کمک می‌کنند. با عضو شدن یاراه‌اندازی یک انجمن آنلاین، مخاطبان بسیار و یا حتا یك پایگاه کاربریقدرت‌مند برای پژوهش شما فرآهم می‌شود. صفحات وبی را در نظر بگیرید که درخصوص یك صنعت خاص طراحی شده باشد. این صفحات می‌توانند در ارایه‌ی صنایعمورد جستجو و موضوعات مرتبط با آن کمک کند. از دیگر راه‌های موثر دردست‌یابی به بازارهای هدف می‌توان به موارد زیر اشاره كرد: تاییدیه مشتریشامل جزییات به كارگیری تولیدات شما در صنایع خاص. توضیح درباره‌ی این‌كهچه‌طور یک برنامه‌ی تولیدی شما می‌تواند مشکل مشخصی را در یک صنعت خاص حلکند یا بهبود بخشد. ارایه‌ی یك راه‌حل عمومی برای یک مشکل عمومی كه بهمشتریان كمك كند، مشكلات خود را در هر روز به روشی مناسب حل كنند.
منبع خبر: شبکه رسمی بازاریابی و تجارت الکترونیک
  ۱۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱:۳۶:۱۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد