معرفی کتاب روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران

معرفی کتاب روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران
نویسنده معتقد است هر کسی در هر شغلی به نوعی فروشنده است از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر، مهندس، پزشک، نویسنده، سیاستمدار، دانشجو، کارمند، کاسب و...درواقع هر کسی در هر شغلی و با هر جایگاهی مشغول فروختن یک محصول یا خدمت است.
نویسنده معتقد است هر کسی در هر شغلی به نوعی فروشنده است از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر، مهندس، پزشک، نویسنده، سیاستمدار، دانشجو، کارمند، کاسب و...درواقع هر کسی در هر شغلی و با هر جایگاهی مشغول فروختن یک محصول یا خدمت است. از جایگاه یک رئیس جمهور گرفته تا عادی ترین فرد جامعه، همه تلاش می کنند تا با اعمال و گفتار خویش ، مخاطب یا مخاطبین خود را تحت تأثیر قرار دهند.
مؤلف درباره دلایل نگارش این کتاب و تمایز آن با سایر کتابها می نویسد:((کتابهای موجود در ایران در زمینه فروشندگی اغلب ترجمه کتابهای خارجی بوده و بیشتر جنبه آکادمیک و تئوری دارند و تعدادی از آنها آنقدر حجیم و پیچیده نوشته شده اند که خواننده را دچار سرگیجه می کنند و خواننده در میانه راه آن را رها می کند. عیب بزرگ آنها این است که اغلب نه تنها با فرهنگ ایران سازگاری ندارند بلکه بعضی مواقع در تضاد با آن نیز هستند و به کارگیری آنها نتایج معکوس و زیانباری دارند.))
در کتابهایی که توسط متخصصین روانشناسی با گرایش موفقیت در فروش به نگارش درآمده اند، کمتر به مطالب تکنیکی و تخـصصی بـازاریـابـی و فـروش پرداخته اند و از طرفی دیگر، کتابهایی که در زمینه بازاریابی و فروش به نگارش درآمده اند، به عوامل روانشناسی مؤثر بر موفقیت در فروش نپرداخته اند. نویسنده اضافه می کند((با توجه به تجربیات ۲۰ ساله در زمینه فروشندگی حرفه ای، بازاریابی، مدیریت شرکتهای تولیدی وتجارتی و تحصیل در دانشگاه؛به فرهنگ، رفتار و حساسیت های مشتریان ایرانی شناخت نسبتاً خوبی پیدا کرده ام.در این کتاب متغیر های تکنیکی و تخصصی فروش را با مؤلفه های روانشناسی ، متناسب با فرهنگ بومی مردم ایران ، تلفیق نموده و ایرانیزه کرده ام تا با فرهنگ مردم ایران سازگاری داشته باشد و برای اینکه کاملاً جنبه کاربردی داشته باشد به زبان مردم و با ادبیات بسیار ساده و روان نوشته شده است. و از به کاربردن اصطلاحات غامض و پیچیده که بیشتر مناسب مباحث دانشگاهی است، پرهیز نموده ام.به گونه ای که هرکسی باهرسطح دانش می تواند ازآن بهره ببرد.))
یکی از ویژگی های کتاب این است که مطالب به ۶۵ بند مجزا تقسیم شده است ، بگونه ای که شما می توانید هر کدام از آنها را به طور جداگانه به کار گیرید و شاهد افزایش مهارت و پیشرفت خود باشید.
● فرازهایی از بخشهای اوّلیه کتاب
▪ برنامه ریزی و مدیریت ذهن :
مهارتهای تکنیکی بازاریابی و فروش به تنهایی شما را به یک ربات مکانیکی فاقد احساس تبدیل می کند.درحالی که شما در هر مذاکره فروش با انسانی طرف هستید که دارای عواطف و احساسات انسانی است که این امر در انسانهای شرقی ، علی الخصوص مردم ایران بیشتر قابل درک است. در نتیجه در این جامعه برای موفقیت در فروش باید بتوانید با استفاده از هر دو جنبه مهارتهای تکنیکی و عوامل روانشناسی مؤثر بر فروش ، به اهداف فروش خود دست پیدا کنید. برای اینکه بتوانیم دیگران را مدیریت کنیم تا مطابق میل ما رفتار کنند . ابتدا باید.....
نویسنده در سخن پایانی چنین آورده است:((اصولی که در این کتاب مطالعه کردید اصول خشک و کلاسیک مرسوم در کتاب ها ، کلاس ها و سمینارهای بازاریابی و فروش نیست. بلکه باورها، ارزش ها و مرامنامه ی زندگی من است. این ها بیشتر از این که تکنیک باشند نگرش هستند، نگرش به همنوع، نگرش به انسانیت، وطن، همشهری، هم محلی، هم کوچه ای، همسایه، خویشاوندان و نگرش به ذات وفطرت انسانی خودم است.))
▪ نسخه الکترونیکی کتاب را در سایت www.valatadbir.com می توانید رایگان دانلود کنید.
▪ ارسال کتاب با پست سفارشی به سراسر ایران رایگان است.
ـ شاید بهتر بود اسم این کتاب را می گذاشتم " دانشگاههای ایران چه چیزهایی را در مورد روانشناسی فروش حرفه ای یاد نمی دهند."
ـ ۹۵ درصد مطالب و تکنیکهای گفته شده در این کتاب مخصوص بازار ایران بوده و در هیچ دانشگاهی در ایران برای دانشجویان تدریس نمی شود!!
ـ اگر به دنبال متحول کردن شغل و درآمدتان هستید این کتاب را سه بار بخوانید.
▪ بعد از مطالعه این کتاب اگر درآمدتان ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرد، کار بزرگی انجام نداده اید!!
▪ ارزش کاربردی این کتاب ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان، اما قیمت روی جلد آن۴۹۰۰ تومان است!!
منبع خبر: محمدرضا آقاجانی - آفتاب
  ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۵:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد